Ga naar inhoud


3 zenders niet meer bij M7 groep vanaf 3 Januari


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Mimisiku:

 Ik voorzie (nog steeds) dat Canal Digitaal via SAT een doodbloedend systeem is.. Allemaal IPTV straks...

Dat is niet iets om te voorzien. Het is al gaande...

3 uur geleden zei Sprietje:

Door de vrijkomende ruimte kan nu dan toch eindelijk Eurosport 2 wel eens een keer in HD hoop ik.

er is geen vrijkomende ruimte bij C-D. Die drie zenders zijn daar al sinds begin dit jaar weg!

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 minuten geleden zei roymar:

Ja en History HD ook weer echt in HD.

Ik denk eerder dat er binnenkort nog meer zenders lineair van satelliet verdwijnen dan wel naar sd omlaag gaan. En SD-zenders die ook nóg lagere bitrates krijgen. Dat zie je nu al. De radiozenders zijn ook allemaal in lagere bandbreedte. Dat niemand hier dat opmerkt zeg. Het tijdperk van SD-kanalen zou überhaupt voorbij moeten zijn in Nederland en België. Maarja...het tegendeel....

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik ook een voorstel mag doen?

 

Brava in Dolby Digitaal 5.1, zoals het vroeger was!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waren die 3 zenders al niet weg bij M7 sinds begin dit jaar voor de Benelux??? is nu bij de grotere aanbieders in belgie en Nederland dat ze ook verdwijnen.

M7 vond ze te duur en zegde het contract op en nu volgt de rest in de Benelux.

op 2 maanden 4 zenders weg bij sommige providers daar AMC ook verdwijnt voor de Benelux.

gaan dan nu de lagere kwaliteit zenders bij de providers in de Benelux omhoog getrokken worden ;) 

bij M7 alvast niet denk ik want voor de regio's buiten de Benelux blijven deze zenders op de satelliet uitzenden dus geen vrije ruimte om zenders te verhogen.

daar M7 al een satelliet freq heeft verwijderd omdat ze de kosten wat willen drukken en meer zenders op hun transponders zetten mits nieuwere encoders enz.

vrees dus dat er zenders weer in HD gaan komen of de kwaliteit omhoog zal gaan bij M7.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn dit jaar ook twee transponders leeggehaald op de Astra 3. Het is trouwens al heel lang geleden dat op de Astra 3 een SD-zender is omgezet naar HD. Daar is gewoon geen ruimte voor. Het niet meer huren van deze twee transponders is waarschijnlijk een noodzakelijke besparing voor M7. 

 

Net als veel anderen hier zou ik graag zien dat er een flink aantal (minder bekeken) zenders gaat verdwijnen uit mijn pakket. En dat ze dan de vrij gekomen ruimte gaan benutten voor het upgraden naar HD van enkele zenders die wel veel worden bekeken. Maar Canal Digitaal zit nu eenmaal vast aan huurcontracten. Vaak nemen ze een heel pakket zenders af van één aanbieder en die afspraken kunnen ze niet zomaar negeren. 

 

  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een jaar en ALLES is IPTV bij Canal Digitaal.. De sat distributie is veel te duur voor een kleine groep kijkers. 'Nieuwe' kanalen worden geleend vanuit de zuster SKYLINK.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De main kanalen zullen niet online only gaan die blijven gewoon via de kabel en de sat. Nog lang niet iedereen bezit een goede internet verbinding en niet iedereen wil betalen voor een snelle verbinding. Daarnaast is de kwaliteit online veel slechter en veel meer storings gevoelig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voorzie van niet..... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat Penthe hier gelijk heeft. Er gaan vast wel meer zenders verdwijnen, maar over een jaar is echt niet alles IPTV. Zo snel gaat dit niet gebeuren. Er is een grote groep kijkers (o.a. recreanten, mensen uit de buitengebieden en mensen die in het buitenland wonen.) die geen mogelijkheid hebben voor IPTV. 

 

Mijn mening is dat er minder zenders moeten komen in het goedkoopste pakket en dat tegen een goedkopere prijs. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

in plaats van 4 zenders weg tegen februari gaan er nog 2 zenders weg op satelliet, Limburg regionale zender en omroep Zeeland stoppen op satelliet wegens besparingen.

zo komt er dus wat plaats vrij.

 

De satellietverspreiding van de regionale omroepen van Limburg en Zeeland via de Astra3-satelliet stopt op 1 januari. L1 Limburg en Omroep Zeeland hebben zelf dit besluit genomen.

 

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat Mimisiku gelijk heeft...  De normale volwaardige programma's blijven gewoon...

Voor al die special interest zenders is gewoon geen publiek,m ik schreef dat al eerder, maar dat werd weg gewuifd door veel leden...  Uiteraard weet ik het ook niet, maar zelf heb ik nooit warm gelopen voor dat soort zenders... en blijkbaar zijn er meer die er niet naar kijken, anders zouden ze wel blijven.

Dat Nederlandse regio omroepen via sat stoppen is ook weer logisch...  er is niet echt veel op te zien, en ze zitten achter de decoder... Het zijn eindeloze herhalingen, als het nog steeds hetzelfde is als pakweg 15 jaar geleden...je houdt dus een erg klein publiek over...

En als ik zie welke grote diversiteit regio zenders uit Duitsland onversleuteld actief is via satelliet, ga ik er vanuit dat het wel te financieren zal zijn, zelfs als je een relatief beperkt aantal  kijkers weet te trekken...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-11-2018 om 17:32 zei Mimisiku:

Nog een jaar en ALLES is IPTV bij Canal Digitaal..

 

3 uur geleden zei Sverige:

De normale volwaardige programma's blijven gewoon...

ja wat nu?

snap jullie argumentatie niet.

 

de infrastructuur is er voor een netwerkTV of ook wel IPTV en dat huren door een provider is goedkoper dan het one-way satelliet upload

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er niet overal snel genoeg internet aanwezig is om IPTV te kunnen kijken zonder vastlopers, zal satelliet de enige optie blijven.

 

Ik zeg niet dat je gelijk overal van die gigantische 50 Mbit/sec nodig hebt... maar 10 tot 15 Mbit/sec heb je toch nodig om behoorlijk iptv te kunnen zien.... en dat is volgens mij in geen enkel land gerealiseerd tot nu toe... 

Cable tv is alleen rendabel in verstedelijkte gebieden, en dan ben je meestal veel geld kwijt... Aardse tv, zoals Boxer (in scandinavie) is uiteraard ook een optie, en werkt relatief goed, maar sat tv geeft je gewoon meer vrijheid, alleen al door het enorme FTA aanbod wat je krijgt, en waar je niets extra voor hoeft te betalen.

 

Dat weinig bekeken zenders naar internet verdwijnen is logisch... die renderen niet, en de kleine groep die geinteresseerd is. kijkt dan wel eens op internet, tot dat dit ook sterft...   

Dr Dish tv was toch ook zoiets...  ik keek er "wel eens" naar... maar toen ze naar internet verdwenen heb ik nooit meer gekeken...  de doelgroep is gewoon te klein om de kosten te dekken.

Volwaardige zenders, commercieel of op andere wijze gefinancierd hebben door hun diversiteit aan programma's vaak meer succes.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...