Ga naar inhoud


3 zenders niet meer bij M7 groep vanaf 3 Januari


digitaal kijker

Aanbevolen berichten


En als er wel internet is zijn er wel weer andere dingen waardoor het kijken verstoord wordt. IPTV staat nog altijd 100% in de kinderschoentjes.

 

Ik heb glasvezel hier in Spanje al meer dan een jaar en nog nooit uitgevallen en altijd 100% snelheid maar het is vaak de content provider die niet genoeg bandbreedte heeft waardoor je alsnog niet normaal kunt kijken. Ik heb ook IPTV van Movistar en dat werkt op zich prima geen storingen enzo maar je kunt vaak de orginele taal niet kiezen en dat kun je op de schotel wel en de kwaliteit is online toch op heden altijd minder dan de sat.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland hebben we dat niet, voor het gros van de aansluitingen is iptv geen enkel probleem. Maar inderdaad de kwaliteit van de providers is vaak lang niet zo goed als op de satelliet. Netflix en zo niet  meegerekend

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-12-2018 om 18:01 zei Sverige:

en dat is volgens mij in geen enkel land gerealiseerd tot nu toe... 

uh je vergeet Nederland

 

vanaf 20 Mbit/s ben je heel stabiel bezig met de IPTV providers in Nederland

dito netflix en consorten

ik heb overigens HD beeld en Dolby Digital geluid op mijn zenders voor de toekomstige UHD zenders is het signaal zo ik las minimaal 50Mbit/s

 

een hele tijd geleden poste ik een artikel van de grootste eutelsat bobo die UHD voor integrale satelliet verspreiding niet ziet zitten

ik heb nog geen andere visie gelezen of tegengekomen

 

en cable is op je SCHERM gelijk aan IPTV en andersom

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... ik ken mensen in Nederland die blij zijn als ze 5 of 6 Mbit/s halen...  Misschien valt het allemaal niet zo op omdat de meeste mensen in nederland ik drukke steden wonen, maar blijkbaar heb je in Drenthe toch niet overal 20 Mbit/s (ook al mag je daar dan wel voor betalen).

Feit is wel dat je met IPTV een groter risiko hebt op problemen... Bij satelliet tv heb je alleen electriciteit nodig om te kijken, terwijl bij IPTV ook je internet het (goed genoeg) moet doen, en dat wil ook wel eens uitvallen, hoe weinig dat ook is...

Ook is IPTV wat je via providers kan abonneren beperkt in het aantal zenders. Satelliet heeft erg veel FTA zenders van hoge kwaliteit, die je nooit te zien krijgt bij het iptv aanbod van een legale provider... Voor mij is sat tv gewoon de onbetwiste nummer 1 om tv te kijken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lampen moeten ook kunnen blijven branden op hun kantoortjes

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt al jaren voor gewaarschuwd je kunt wel continu alles duurder maken maar eens komt naar beneden wat omhoog ging, op dit moment gaat het vrijwel in alle sectoren behoorlijk snel bergafwaards want er is te weinig geld DUH logish als alles duurder aan het worden is dan wat er werkelijk is.

 

Ik verwacht dat er volgend jaar nog wel een aantal zenders zullen verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Op 30-11-2018 om 17:32 zei Mimisiku:

Nog een jaar en ALLES is IPTV bij Canal Digitaal.. De sat distributie is veel te duur voor een kleine groep kijkers. 'Nieuwe' kanalen worden geleend vanuit de zuster SKYLINK.. 

 

Op 30-11-2018 om 17:38 zei Penthe:

De main kanalen zullen niet online only gaan die blijven gewoon via de kabel en de sat. Nog lang niet iedereen bezit een goede internet verbinding en niet iedereen wil betalen voor een snelle verbinding. Daarnaast is de kwaliteit online veel slechter en veel meer storings gevoelig.

 

Op 30-11-2018 om 19:18 zei Mimisiku:

Ik voorzie van niet..... 

 

Op 30-11-2018 om 19:33 zei Penthe:

Dan voorzie jij het verkeerd......

 

 

Ik blijf deze "weddenschap" tussen Mimisiku en Penthe volgen. Inmiddels is er aangekondigd dat ESports TV en Edgesport ook gaan verdwijnen bij Canal Digitaal via de satelliet. Als deze glijbaan in dit tempo doorgaat wordt het spannend op 1 december a.s. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de steeds meer uitvallende zenders van M7 op satelliet t.g.v. hun IPTV, sta ik nog steeds achter mijn stelling.. De samenwerking Online/Canal Digitaal is inmiddels ook al ontbonden dus het belooft wat...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Mimisiku:

Gezien de steeds meer uitvallende zenders van M7 op satelliet t.g.v. hun IPTV, sta ik nog steeds achter mijn stelling.. De samenwerking Online/Canal Digitaal is inmiddels ook al ontbonden dus het belooft wat...

 

Er was nooit een samenwerking, online.nl is geheel van M7


Verder denk ik dat bijna niemand rouwig is dat Edge en EsportsTV verdwijnen uit het CDS pakket, laat ze maar liever een paar echte zenders naar HD omzetten met de vrijgekomen bandbreedte.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat gaat nu juist NIET gebeuren. M7 leent liever zenders uit het bestaande bestand van haar zusterbedrijven... En pocht dan graag met andermans veren. Vaak zelfs zonder teletekst of NL ondertiteling. En na een paar maanden weer weg...

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt afwachten @Mimisiku

 

Want de zenders verdwijnen geheel, dus ook bij Skylink.

 

Operátor česko-slovenské satelitní platformy Skylink chystá další úpravy ve své programové nabídce. Z placených balíčků provozovatele bude vyřazen dvojkanál Viasat History HD / Viasat Nature HD (Viasat HD) a EDGE Sport HD.

 

Op de 11739/V gaan Edge Sport en Limburg TV weg, dus er komt wat ruimte vrij. Op deze transponder zit b.v. ook Fox Channel Netherlands, bekend van het live eerste divisievoetbal. 

 

 Op de 11973/V verdwijnt waarschijnlijk ESports volledig, maar hier lijkt het erop dat Leo TV nu ook uren overdag gaat krijgen via deze frequentie.

 

Op de 11287/H verdwijnt Omroep Zeeland, maar of dat voldoende is voor een extra HD-zender?  

 

Ze hebben het ook nog over Viasat History en Viasat Nature. Die zitten op de 11934/V.  Op deze transponder zitten ook nog een aantal zenders van Canal Digitaal. b.v. MTV en Nicklodeon. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Viasat zenders zitten al langer bij Skylink....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...