Ga naar inhoud


3 zenders niet meer bij M7 groep vanaf 3 Januari


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Noordzee:

Het wordt afwachten @Mimisiku

 

Want de zenders verdwijnen geheel, dus ook bij Skylink.

 

Operátor česko-slovenské satelitní platformy Skylink chystá další úpravy ve své programové nabídce. Z placených balíčků provozovatele bude vyřazen dvojkanál Viasat History HD / Viasat Nature HD (Viasat HD) a EDGE Sport HD.

 

Op de 11739/V gaan Edge Sport en Limburg TV weg, dus er komt wat ruimte vrij. Op deze transponder zit b.v. ook Fox Channel Netherlands, bekend van het live eerste divisievoetbal. 

 

 Op de 11973/V verdwijnt waarschijnlijk ESports volledig, maar hier lijkt het erop dat Leo TV nu ook uren overdag gaat krijgen via deze frequentie.

 

Op de 11287/H verdwijnt Omroep Zeeland, maar of dat voldoende is voor een extra HD-zender?  

 

Ze hebben het ook nog over Viasat History en Viasat Nature. Die zitten op de 11934/V.  Op deze transponder zitten ook nog een aantal zenders van Canal Digitaal. b.v. MTV en Nicklodeon. 

Zullen ze dan niet eerst History weer eens in HD gaan uitzenden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat betreft de mogelijk volledige overgang naar IPTV: 

 

Vandaag werd bekend dat bijna 900.000 Nederlanders van 12 jaar en ouder NOOIT internet gebruiken. 

Als verklaring om geen internet te gebruiken geven mensen op: geen interesse, geen mogelijkheden of geen kennis en vaardigheden om online te gaan. 15 procent van de ondervraagden noemt privacy en kosten van goede apparatuur als reden om geen gebruik te maken van het internet.

bron : https://nos.nl/artikel/2266084-bijna-900-000-nederlanders-gebruiken-nooit-internet.html

 

Als Canal Digitaal volledig zou overgaan naar IPTV, gaat ze dit heel veel klanten kosten. 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het al de hele tijd alles wat op heden weg gaat bij Canal Digitaal stopt zelf, daar kunnen ze weinig aan veranderen en iets goeds toevoegen gaat ook bijna niet omdat er gewoon niets goeds is. Ze zouden met de vrijgekomen bandbreedte de abonnements prijzen gelijk kunnen houden of een aantal belangrijkere nu nog SD zenders naar HD zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Indien de zenders die verdwijnen op een eigen M7 transponder zitten, zouden ze inderdaad voor dee overige zenders de kwaliteit, bitrate, kunnen verhogen of SD zenders omzetten naar HD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Noordzee:

En wat betreft de mogelijk volledige overgang naar IPTV: 

 

Vandaag werd bekend dat bijna 900.000 Nederlanders van 12 jaar en ouder NOOIT internet gebruiken. 

Als verklaring om geen internet te gebruiken geven mensen op: geen interesse, geen mogelijkheden of geen kennis en vaardigheden om online te gaan. 15 procent van de ondervraagden noemt privacy en kosten van goede apparatuur als reden om geen gebruik te maken van het internet.

 bron : https://nos.nl/artikel/2266084-bijna-900-000-nederlanders-gebruiken-nooit-internet.html

 

Als Canal Digitaal volledig zou overgaan naar IPTV, gaat ze dit heel veel klanten kosten. 

 

Ik denk niet dat Canal Digitaal hierom veel klanten zal kwijtraken. Gezien de totale bevolking van Nederland, zullen ook van die 900.000 Nederlanders de meesten gewoon een kabelaansluiting hebben. Die vallen dus al af. Ook degenen die "kosten van apparatuur" als reden hebben, zullen sowieso nooit aan een schotel zijn begonnen. Dan blijft er een aantal over dat wel via de schotel kijkt. Als de satellietuitzendingen zouden stoppen, wil dat niet direct zeggen dat deze niet-internetters dan nooit alsnog internet gaan gebruiken.

 

Het blijft heel simpel: Canal Digitaal is een commercieel bedrijf. Als zij onderzoek doen en zullen concluderen dat het rendabel genoeg is om alleen IPTV aan te bieden, gaan de satellietuitzendingen gewoon stoppen. Ik verwacht niet dat dat binnen 1 jaar zal zijn, maar binnen 2 a 3 jaar toch wel hoor. Het is dan voor Canal Digitaal veel te duur om voor die kleine groep mensen dat nog in de lucht te houden. En of die groep dan een alternatief heeft? Geen idee! Maar dat is niet aan Canal Digitaal om dat op te lossen. Daar zal de overheid naar moeten kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze hebben toch nog een groot deel die in het buitenland woont en kijkt via CD op satelliet in die landen die niet altijd een goeie internetverbinding heeft, 

zitten die ook niet in dat aantal klanten????

en nu met hun reclame aanbod voor het BASIS HD aanbod te nemen 6 maand lang aan een lage prijs maakt het ook interessant om in te stappen (voor nieuwe klanten).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden zei grondstof:

Dat zoeken valt wel mee, als Canal Digitaal wat verandert komt dat binnen de kortste keren in de fastscan lijst te staan.

Een van de weinige dingen die ze in mijn ogen altijd wel goed doen, samen met de app die van het begin af aan weinig tot geen problemen heeft opgeleverd.

Ja met zo'n standaard bakkie. Er zijn gebruikers die meer willen. Bovendien en nu spreek ik voor mijzelf, bepaal ik nog altijd zelf welke apparatuur er op mijn dressoir staat.

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo snel zijn ze niet bij M7 om hun fastscanlijsten aan te passen.

Enkele Britse zenders zijn gewijzigd - maar fastscan loopt toch nog behoorlijk achter.

 

Tijd zal het duidelijk maken wat wij als klant gaan krijgen - maar de vrees is dat het een dode mus zal worden.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-1-2019 om 16:19 zei Mojo:

Ja met zo'n standaard bakkie. Er zijn gebruikers die meer willen. Bovendien en nu spreek ik voor mijzelf, bepaal ik nog altijd zelf welke apparatuur er op mijn dressoir staat.

Nou ik wil minder, dus helemaal geen 'bakkies' aan mijn TV. Als het niet in de TV ingebouwd zit hoef ik het niet.

Alleen een antennedraad of satellietdraad of eventueel WiFi /UTPkabel blijft dus over.

 

Het wordt wat mij betreft tijd voor een TV met normaal ingebouwd vrij internet, geen slap aftreksel zoals SmartTV.

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo, Ik weet niet wat jij een standaart bakkie vind, maar ik gebruik een Vu+Ultimo, Vu+duo, Dreambox 800 en Dreambox 8000. 

Allen draaien op PLi met Canal Digitaal abbonnemet en bij het zoeken naar zenders kan dat via alle mogelijkheden die PLi bied en de fastcan mogelijkheid.

Dus verklaar je opmerking zou ik zeggen.

2C386630-78D3-4D5D-BB2D-D12D65C2753F.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei grondstof:

@Mojo, Ik weet niet wat jij een standaart bakkie vind, maar ik gebruik een Vu+Ultimo, Vu+duo, Dreambox 800 en Dreambox 8000. 

Allen draaien op PLi met Canal Digitaal abbonnemet en bij het zoeken naar zenders kan dat via alle mogelijkheden die PLi bied en de fastcan mogelijkheid.

Dus verklaar je opmerking zou ik zeggen.

 

Die meuk van de providers

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...