Ga naar inhoud


Kinderziektes zero 4k al verholpen?


humptydumpty

Aanbevolen berichten

(Vraag aan de moderator, kan er een prefix voor de “Vu Plus Zero 4k” komen. Vanwege het ontbreken hiervan heb ik de prefix van de “Vu Plus Zero” gebruikt)

 

Ik wil graag een nieuwe sat ontvanger mijn DM500HD (v1) met pli doet het nog prima maar ik wil wat meer mogelijkheden.

Ik denk al tijden aan een Vu Plus Zero 4k.

4GB ram, ondersteuning, gebruikersgroep, 4k en de prijs spreken mij zeer aan.

Ik wil cs naar mijn DM500hd (die verhuist misschien naar de slaapkamer), streamen naar een android tv box, streamen van af mijn synology nas via de vu, opnemen naar de nas, switch aansturen, iptv.

 

Nu heb ik me ingelezen en kwam ik wat kinderziektes tegen: oa diseqc problemen, sommige video bestanden worden niet afgespeeld (niet zo erg als het maar niet veel is), schakellen tussen sd en hd zenders en nog wat dingen.

 

Zijn de belangrijke kinderziektes er nu uit voor het doel waar voor ik de Vu Plus Zero 4k wil gebruiken? En welke zijn er nog en welke niet?

 

Mijn dank voor de reactie.

 

DM500HD, DM500S, Humax 5400,aston 1.05, Maximum Multi Focus E85, 28.2/5--23.5--19.2--13

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik bezit nu een aantal VU+Zero 4K boxen en kan zeggen dat de meeste kinderziektes er wel uit zijn. Eén klein issue is er nog: alle zenders geven 99% signaal aan. Of 0% als er geen lock is. Er zijn geen tussenwaarden. Voor de rest draait het prima. Ook gedownloade DVD's worden prima afgespeeld. Het zijn geen Multimedia spelers dus je zal best een keer een bestand tegenkomen wat niet werkt. Mijne verbinden allemaal met een NAS waar ik een soortement van mini NetFlix op heb staan met voor ieder wat wils...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is het een hele nette single tuner. Klein en wordt zelfs met de PVR-Kit eronder absoluut niet warm. Zapt snel en loopt heel stabiel. Gezien de driver-updates zou ik gaan voor de VTi firmware alhoewel OpenPli er ook op draait. Als ik op het OpenPli forum kijk zijn er steeds maar weer problemen met de 4K boxen terwijl ze frantic bezig zijn om releases uit te spuien..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verbaast me. Ik heb VTI op de boxen en daar gaat de Ziggo scan prima. 342 kanalen en keurig op volgorde. 

Blindscan op Astra3 werkt bij mij niet. Vind dan geen geldige transponders. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Tonskidutch:

Melchiorskystar



blindscan is een plugin die je moet laden uit de feed



indien je satellite.xml in orde is werkt die prima



Weet je dat uit eigen ervaring?

 

En het is toch een Blindscan omdat ie alle mogelijkheden afscant, niet alleen het bekende? Satellite.xml zou er daarom toch niet toe moeten doen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kan vertellen dat de satellite.xml  in orde moet zijn voor een correcte blindscan.

In het begin heb ik ook (was groen als gras in de linux boxen) verschrikkelijk lopen kloten met scannen , maar alleen omdat op diverse plekken op het net een foute en/of incomplete satellite.xml  rondzwerft.

 

Op deze site:  https://satellites-xml.eu/  staat een soort generator.

Klik je sat's in, en dit programma genereert een juiste satellite.xml.  Deze in je box zetten, en klaar ben je.

De wereld ging direct voor mij open met deze satellite.xml met een fullscan, en haalde alles op wat ik wilde.

Ikzelf klikte alleen de 3 ASTRA"s en de HOTBIRD aan, ( heb maar 4 LNB's ) maar als je een draaibare schotel hebt, klik je gewoon een range in

  • Haha 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
49 minuten geleden zei joker55:

Klik je sat's in, en dit programma genereert een juiste satellite.xml.  Deze in je box zetten, en klaar ben je

Bij een blindscan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb met en zonder satellite.xml een blindscan op een vers geflashed image uit gevoerd

dus voor het toepassen is in tweede instantie de satellite.xml verwijderd en blindscan gestart

 

bij beide procedures werkt blindscan

ik zal nu (een ervaring gemaakt in 2015) nog eens testen als er een foutieve satellite.xml op de receiver staat

en jullie berichten

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...