Ga naar inhoud


AVG en Sat4all


iemand

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Beheerder

Waar refereer je nu exact naar?

 

Let wel: Sat4all is geen bedrijf, overheid of liefdadigheid en zodoende vallen wij niet onder de GDPR/AVG, maar we willen uiteraard wel transparant en duidelijk zijn tegenover onze bezoekers en leden.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat gebeurt zoals in de privacy policy staat volgens de gebruikelijke log rotatie. Dat wil zeggen dat bij veel log data de bewaartijd veel korter is dan wanneer er nauwelijks bezoekers zijn. Ik kan dus geen exacte tijd noemen, maar logs worden doorgaans niet langer dan 2 a 3 maanden bewaard.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je opmerking dat de site niet onder de AVG valt geen stand houdt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je dat even toelichten waarom je dat denkt? (Ik als niet jurist denk dat je wel een gelijk kan hebben, de avg heeft het over organisaties, en beperkt zich niet tot juridische vormen van organisaties zoals bedrijven, stichtingen etc)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Michel:

Waar refereer je nu exact naar?

 

Let wel: Sat4all is geen bedrijf, overheid of liefdadigheid en zodoende vallen wij niet onder de GDPR/AVG, maar we willen uiteraard wel transparant en duidelijk zijn tegenover onze bezoekers en leden.

Ik wist dit niet. Is hiervoor een reden dat je geen bedrijf of andere jurisiche vorm bent aangegaan? Het lijkt mij dat je als bedrijf een aantal voordelen hebt, zoals terug vorderen btw etc, zelfs als een eenmanszaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Sat4all is geen commercieel forum. Het is allemaal hobby. De kosten zijn te overzien en worden grotendeels gedekt door de banners. Waarom zou ik mijzelf dan naast mijn toch al drukke leven nog de romslomp van een bedrijfsadministratie aandoen, zeker voor iets dat geen winst maakt. Zonder winst valt er ook niets af te trekken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben penningmeester van een vereniging. Niet commercieel dus, maar ook wij moeten voldoen aan de AVG.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

In de verordening staat heel duidelijk dat het alleen voor bedrijven, organisaties, stichtingen en verenigingen geldt. Wij zijn een particuleir initiatief met uitsluitend vrijwilligers. Graag een duidelijke verwijzing naar het wetsartikel waar je jezelf op beroept, want ik ken het niet.

 

Los daarvan wil sat4all uiteraard op een verantwoorde manier omgaan met de gegevens van de bezoekers, vandaar dat we netjes uitleggen wat we wel en niet opslaan om dit forum mogelijk te maken.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
43 minuten geleden zei luisteraar:

als gasten inloggen worden hun ook op de hoogte gesteld dat hun data verwerkt wordt? 

 

Ja

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...