Ga naar inhoud


Harde schijf uit (bv) VU+ rechtstreeks aan PC hangen.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik vroeg me af of ik een harde schijf die normaal in een VU+ zit, rechtstreeks aan de pc kan koppelen, en deze benaderen.

Het is de bedoeling om zo te proberen een bestand dat ik vanaf de pc via het netwerk waar deze beide zaken (Ontvanger en pc) deel van uitmaken, heb weggehaald terug te proberen op te duikelen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Denisdaf:

Hallo,

 

Ik vroeg me af of ik een harde schijf die normaal in een VU+ zit, rechtstreeks aan de pc kan koppelen, en deze benaderen.

Het is de bedoeling om zo te proberen een bestand dat ik vanaf de pc via het netwerk waar deze beide zaken (Ontvanger en pc) deel van uitmaken, heb weggehaald terug te proberen op te duikelen.

 

Bedoel je dat je een bestand wil undeleted?

Dat gaat niet zonder het risico dat je daarna alles kwijt bent.

En vanaf een windows PC zal dat al helemaal niet lukken, buiten dat lijkt ext2fsd niet echt betrouwbaar te zijn omdat sommigen daarmee al hun data kwijtgeraakt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei RS2000:

 

Bedoel je dat je een bestand wil undeleted?

Dat gaat niet zonder het risico dat je daarna alles kwijt bent.

En vanaf een windows PC zal dat al helemaal niet lukken, buiten dat lijkt ext2fsd niet echt betrouwbaar te zijn omdat sommigen daarmee al hun data kwijtgeraakt zijn.

Inderdaad undeleten van een bestand is de bedoeling. En het is dus niet via het menu op de VU+ gedelete en nadien ook uit de bin gedelete, maar echt vaop de pc die in hetzelfde netwerk zit.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn wat dat betreft wel mogelijkheden op een linux pC, maar recoveren is heel lastig en weinig positief resultaat is te melden

je moet sowieso een tweede opslag medium ter beschikking hebben en handig zijn met syntax

 

delete is hetzelfde op de box of via een netwerk pC

 

kun je dus met een linux pC en de public open source tools proberen

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ervaring heb ik ook gehad.. Met ext4 gewiste bestanden zijn eigenlijk niet meer te redden. Gevalletje "jammer de pammer".

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er undelete linux software bestaat (heb het nog niet aan de hand gehad) dan bestaat er ook

voor die software een versie voor de processor van sat box als niet teveel exotische libraries verlangt worden.

Dan kan je die tools direct op de sat box gebruiken.

Denk er aan als nog naar de hd geschreven wordt wordt de kans

van goed herstel deleted file altijd kleiner.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Frans B:

Als je met een windows pc op het netwerk met de vu kan komen, kan je eenvoudig met winscp inloggen en je hdisk benaderen.

Dan kan je het bestand deleten en wat je ook wilt.

Hallo, het is juist dat dat ik gedaan heb en wil een bepaald bestand dat op die manier is gewist terughalen. Maar  terughalen is wat anders hoor. De bestanden die zo gewist zijn komen NERGENS ineen bin terecht. Niet op de VU, niet op de pc waarmee het bestand gewist is. Vandaar dus de vraag op zich.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bestand is niet opnieuw te installeren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei luisteraar:

Denk er aan als nog naar de hd geschreven wordt wordt de kans

van goed herstel deleted file altijd kleiner.

 

Dat is logish en ook bij andere OS-sen op computers.

Btw zou er ergens een tool zijn die ik dan op de VU+ die Open Pli draait kan loslaten?

6 minuten geleden zei ceesv:

Bestand is niet opnieuw te installeren?

Is een opname.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wordt het programma niet een keer herhaald, even geduld hebben, dan krijg je een nieuwe kans het op te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei ceesv:

Wordt het programma niet een keer herhaald, even geduld hebben, dan krijg je een nieuwe kans het op te nemen.

Deze keer vrees ik er voor dat het niet zo vlug gaat gebeuren. Vandaar. ( Het is namelijk niet een epi van FC De Kampioenen LOL )

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...