Ga naar inhoud


Harde schijf uit (bv) VU+ rechtstreeks aan PC hangen.


Denisdaf

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Als je een linux pc tot je beschikking hebt en de disk daar kan mounten en nog ruimte hebt op een andere disk zou je het kunnen proberen. Er zijn alleen weinig succesverhalen te vinden op het internet, en ik denk dat het inderdaad een gevalletje Jammer is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei wiz:

Als je een linux pc tot je beschikking hebt en de disk daar kan mounten en nog ruimte hebt op een andere disk zou je het kunnen proberen. Er zijn alleen weinig succesverhalen te vinden op het internet, en ik denk dat het inderdaad een gevalletje Jammer is.

Geen Linux meer in mijn huis hoor. Nooit fan geweest van dat OS. Maar daar kan jij natuurlijk niet aan doen. LOL

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf heb ik hele goede ervaringen met DiskInternals, het programma "linux Reader".

 

de schijf was gecrasht in mijn NAS (Synology DS serie) en ik meende dat ik alles kwijt was.

 

deze nas schijf mbv een losse interface (die ik eens uit een externe usb HD behuizing had gesloopt) aansluiten op een usb poort. 

windows ziet hem niet,  maar linux reader zag de schijf wel.

mbv linux reader kon ik tot mijn verbazing alles nog gewoon recoveren en copieren op mijn windows schijf.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei joker55:

zelf heb ik hele goede ervaringen met DiskInternals, het programma "linux Reader".

 

de schijf was gecrasht in mijn NAS (Synology DS serie) en ik meende dat ik alles kwijt was.

 

deze nas schijf mbv een losse interface (die ik eens uit een externe usb HD behuizing had gesloopt) aansluiten op een usb poort. 

windows ziet hem niet,  maar linux reader zag de schijf wel.

mbv linux reader kon ik tot mijn verbazing alles nog gewoon recoveren en copieren op mijn windows schijf.

Deze ga ik eens bekijken. Bedankt.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het zo een belangrijke uitzending geweest is, zou het kunnen dat iemand op het forum deze wel opgenomen heeft, en het bestand met je wil delen.

Of zoals eerder gemeld is, alles wordt altijd herhaald....   of is soms nog via een "mediathek" te vinden...

Ik wens je succes met het recoveren... hopelijk lukt het.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

sata naar usb is een kreet die je op google zoekt (de dubbele usb voor de voeding)

of

sata naar sata als je nog een vrije sata poort op het moederbord van je pC hebt

 

en toch zul je verrekte weinig resultaat boeken met ext3 en heel veel tijd kwijt zijn met recoveren van een filmopname indien er iets gevonden wordt

voor die tijd (time is money) kun je beter de dvd bij de VRT bestellen

maar het houdt je van de straat als je het toch probeert, succes gewenst

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sverige:

Als het zo een belangrijke uitzending geweest is, zou het kunnen dat iemand op het forum deze wel opgenomen heeft, en het bestand met je wil delen.

Of zoals eerder gemeld is, alles wordt altijd herhaald....   of is soms nog via een "mediathek" te vinden...

Ik wens je succes met het recoveren... hopelijk lukt het.

Wel, het is vrij simpel het gaat over de  afleveringen van Lili en Marleen "uitgezonden" door VTM. HALT, STOP, er wordt niet gelachen. Ht zit met name zo dat ik die reeks ben beginnen verzamelen toen ze eerst uitkwam. Dat was destijds nog op VCR. Vanaf reeks 4 heb ik ze op DVD maar mis tevens de laatste reeks, namelijk reeks 10. En daarom was ik nu blij dat ze heruitgezonden werden. Want hoe raar het ook mag lijken ze worden ook nog verkocht en bij een bepaalde webwinkel zelfs voor 10 Euro meer per reeks dan origineel. Is dus een collectors item een cult reeks geworden. En daar heb ik  per ongeluk zaken via pc op de VU weggedraaid.

 

22 minuten geleden zei Tonskidutch:

sata naar usb is een kreet die je op google zoekt (de dubbele usb voor de voeding)

of

sata naar sata als je nog een vrije sata poort op het moederbord van je pC hebt

 

en toch zul je verrekte weinig resultaat boeken met ext3 en heel veel tijd kwijt zijn met recoveren van een filmopname indien er iets gevonden wordt

voor die tijd (time is money) kun je beter de dvd bij de VRT bestellen

maar het houdt je van de straat als je het toch probeert, succes gewenst

 

één en ander heeft niet met hoe sluit ik een hdd aan hoor. maar hoe haal ik iets terug wat op een "afstand" is verwijderd en dus niet in de bin maar gelijk helemaal weg was. BTW is VTM niet VRT, maar dat kon je op het moment van jou schrijven nog niet weten daar ik dat nog niet vermeldde, was namelijk ook niet relevant.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je bekend ben met downloaden via nieuwsgroepen, maar is dit niet wat?

 

de echte link weggehaald, want misschien illegaal, krijg commentaar.  FF zelf zoeken (of je PM box bekijken)

 

Je kan alle seizoenen gewoon downloaden daar.

Het beste gebruik je NZBGET,   (zelf heb ik dit als app op mijn NAS staan (Synology DS 418), en die is 24/7 gewoon aan, dus download hij dit op de achtergrond)

Anders staat je PC wel even aan, vrees ik, als je alles binnenhaalt, natuurlijk ook afhankelijk van je internet snelheid.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

legaal.....   als je exact dezelfde content eerst op je harddisk had was die wel legaal... dit kan je dan als een kopie voor eigen gebruik beschouwen.

 

Als het inderdaad om iets gaat wat je gewoon wil bewaren omdat je het een leuke reeks vond...  zou ik het voorstel van Joker eens bekijken...

Een paar jaar gelden deed ik dat soort dingen ook nadat een dvd niet meer te lezen was.....   ik gebruikte overigens Grabit...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei joker55:

Ik weet niet of je bekend ben met downloaden via nieuwsgroepen, maar is dit niet wat?

 

de echte link weggehaald, want misschien illegaal, krijg commentaar.  FF zelf zoeken (of je PM box bekijken)

 

Je kan alle seizoenen gewoon downloaden daar.

Het beste gebruik je NZBGET,   (zelf heb ik dit als app op mijn NAS staan (Synology DS 418), en die is 24/7 gewoon aan, dus download hij dit op de achtergrond)

Anders staat je PC wel even aan, vrees ik, als je alles binnenhaalt, natuurlijk ook afhankelijk van je internet snelheid.

Vroeger veel via nieuwsgroepen gedoawned. Maar sinds Telenet die niet meer ondersteunde is het bij mij ook gestopt. Destijds nog veel AVI (Divx) Ik ga het eens bekijken, alvast bedankt voor de link.

1 uur geleden zei luisteraar:

Ik zal maar niet vragen of het legale content is

SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTttttttt. LOL

Eigenlijk zou het slechts een beetje niet legaal zijn daar ik eigenlijk alle reeksen met uitzondering van de laatste dus wel echt origineel kocht he. Dus zou het slechts 10% niet legaal zijn. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet, zitten momenteel even een beetje ver van de harde schijf, zal iets voor binnen een paar weken zijn.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...