Ga naar inhoud


BVN stopt met uitzenden via de Astra 1.


Noordzee

Aanbevolen berichten


Op 5-9-2018 om 12:32 zei Sprietje:

BVN op de Hotbird heeft ook teletekst, zie bijlage

BVN teletekst Hotbird.png

 

Op welke website staat dit?

 

Op 8-9-2018 om 16:36 zei roymar:

Bij mij toch echt epg aanwezig, en dat is gewoon eit-epg

epg.PNG

 

Is dit de EPG op je ontvanger?

 

Op 15-9-2018 om 10:26 zei ilseonline:

Het aansluiten van een extra schotel met LNB terwijl ik al een triple LNB heb, hoe lastig gaat dat worden?

 

Zet een DiSEqC 1.1 switch ertussen, de triple LNB heeft nl. al een DiSEqC 1.0 switch. Dan programmeer je naast de huidige DiSEqC 1.0 instellingen DiSEqC 1.1 poort 1 voor de Astra's en alleen DiSEqC 1.1 poort 2 voor de Hotbird.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch vreemd dat Roymar steeds epg op bvn hotbird zegt te hebben terwijl het er nog niet is.Ook de NPO heeft dat verklaard.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oude opgeslagen informatie van Astra 1?

Na een week is die informatie op.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Eduard07:

Toch vreemd dat Roymar steeds epg op bvn hotbird zegt te hebben terwijl het er nog niet is.Ook de NPO heeft dat verklaard.

Ik blijf het niet steeds zeggen, dit is geciteerd van veel eerder.

na wat onderzoek blijkt dat als ik het nieuws gedeelte in de rytec epg aanzet de epg geladen wordt op bvn , dat had niet zo ingeschat.

dus sorry voor de verwarring

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Alex1970:

Zet een DiSEqC 1.1 switch ertussen, de triple LNB heeft nl. al een DiSEqC 1.0 switch. Dan programmeer je naast de huidige DiSEqC 1.0 instellingen DiSEqC 1.1 poort 1 voor de Astra's en alleen DiSEqC 1.1 poort 2 voor de Hotbird.

 

Hoe zit dat als je van 2 ontvangers met opname gebruik maakt?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-10-2018 om 23:41 zei ilseonline:

 

Hoe zit dat als je van 2 ontvangers met opname gebruik maakt?

 

Zoals altijd moet je voor gelijktijdig kijken en opnemen twee tuners hebben en LNB's ook in twin uitvoering.

Dus dan heb je ook twee switches nodig.

Als ik tenminste je vraag goed begrijp.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2018 om 02:39 zei Alex1970:

Zoals altijd moet je voor gelijktijdig kijken en opnemen twee tuners hebben en LNB's ook in twin uitvoering.

Dus dan heb je ook twee switches nodig.

Als ik tenminste je vraag goed begrijp.

 

Of 4 tuners in 1 VU+ ontvanger met de mogelijkheid naar de slaapkamer te streamen, of 2 x 2 tuners met de mogelijkheid die met elkaar te laten communiceren.

 

Dat zouden dan 4 switches zijn en dan ben ik met een aardige verbouwing van de triple LNB bezig. Ik bedoel dat er mogelijk een tweede schotel moet komen i.v.m. dat de triple LNB bij een 64cm schotel hoort, misschien is het zo iets duidelijke door mij uitgelegd.

 

Ik neig naar een VU+ i.v.m. dat die het meest ondersteunt wordt, ook met alternatieven software, echter sta ik open voor andere ontvangers.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je vraag is me nog steeds niet duidelijk.

Je wilt totaal vier tuners?

Voor zover ik weet is de triple LNB toch een quad-LNB? Deze heeft dus vier uitgangen die ieder via een aparte coax naar de vier tuners gaan.

Of je dat nog streamt naar een andere box doet er niet toe, je hebt dan nog steeds vier tuners.

Zet je er een aparte LNB (al dan niet op een aparte schotel) erbij, dan zal je die m.b.v. een 2-poorts DiSEqC 1.1 switch kunnen combineren met een uitgang van de triple LNB.

Is de LNB voor Hotbird een twin-LNB, dan kan dit twee keer doen en met een quad-LNB vier keer.

Zet je een duo-LNB op de tweede schotel, dan kan je zelfs 9°E er ook nog bij ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vragen over je eigen installatie horen niet thuis in nieuws over BVN!

Graag een eigen onderwerp in schotelpark maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...