Ga naar inhoud


ARTE UHD test kanalen


tv-fan

Aanbevolen berichten

Je kan in ieder geval de UHD zenders op een gewone HD-ready tv bekijken...

Dat heb ik zelf al geprobeerd.

Tot mijn verbazing was RTL UHD (Via HD+) veel scherper dan de normale HD uitzendingen...  Je hoeft dus helemaal geen 4K tv te hebben daarvoor... de uitzendnorm bied echter wel voordelen op normale tv's.

Voor die paar dagen ga ik Arte maar niet opzoeken en installeren...  dat heeft weinig zin voor mij, vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook geen tijdelijke kanalen installeren.. Maar het geeft aan dat er wel aan de UHD uitzendingen gewerkt wordt..

Als je een 1080p modus hebt op de TV dan kan de VU+ Zero 4K daar een prima beeld op toveren. Zelf hier getest met diverse UHD zenders (NPO 1UHD, Insight UHD en NASA UHD). Op een HD Ready TV heb ik mijn twijfels. Die gaan peestal tot 720p en hebben een max resolutie van 1344 pixels i.p.v 1920...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Panasonic HD ready kan maximaal 1080P aan

Mijn Technisat kon naast SD ook 720P en 1080i...  Na een poosje proberen, en testen bleek dat 720p een veel beter resultaat gaf dan 1080i... waarschijnlijk ook omdat de meeste zenders 720p zijn, maar de Zweedse commercielen zenden in 1080i, en ook die instelling was niet beter als dat hij op 720p stond ingesteld.

Met de Ultima 4k ook aan de gang geweest om e.e.a. uit te testen, en nu merk ik dat 1080p een beter resultaat lijkt te geven dan 720p... maar het is geen overweldigend verschil...  ik ben dus een tijdje heen en weer gegaan...  ook 1080i getest, maar dat was minder goed...  uiteindelijk staat de receiver nu op 1080p en dat lijkt het beste te zijn.

Bij RTL uhd zie je toch een duidelijk verschil tegenover RTL HD...  ik vermoed dat het gewoon komt omdat er bij UHD meer pixels aanwezig zijn, ook al kan je tv die niet allemaal weergeven...  en dan zou het ook nog eens kunnen dat dat UHD signaal extreem goed is nu, om het verschil beter uit de verf te laten komen....  'zou kunnen', ik weet het niet.

hdmi_pana.jpg.b436d457ba1089f9c20394dcde026b6a.jpg

 

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeldscherm heeft hardware matig een aantal pixels

Bij HD tv is dat minimaal 720 bij fullhd tv 1080.

Nu heeft de tv een upscale/downscale chip die het aangeleverd

signaal omzet naar het hardware formaat van de beeldscherm.

Nu komt de vraag welke upscale/downscale chip is beter die van de tv of van de

sat ontvanger.

Hierdoor kan je bij 720p een beter beeld hebben als bij 1080i hier

kan je een discussie voeren tot in het oneindige.

Ik blijf er bij een HD tv kan geen beter beeld weergeven dan HD.

ALs de bron met UHD een beter beeld geeft op een HD tv dan een HD bron dan geeft

de HD bron minder door dan bij HD mogelijk is.

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat ik het je proberen uit te leggen.

Wanneer je 100 gaat rijden met een auto met een maximale snelheid van 100,trilt en rammelt alles in zijn voegen.

 

Ga je 100 rijden in een auto die 200 km/u als maximale snelheid heeft, zit je bij die 100 comfortabel.

 

Een UHD ontvanger heeft veel betere chips en maakt een mooier beeld bij downscalen naar een HD scherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei ceesv:

Een UHD ontvanger heeft veel betere chips en maakt een mooier beeld bij downscalen naar een HD scherm.

Maar die veel betere chips worden ook gebruikt als je naar HD kijkt

Je kijkt n.l. met een 4k ontvanger naar HD maar die HD geeft slechter beeld

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, daarom zie ik ook een mooier beeld bij HD uitzendingen op een UHD ontvanger en UHD beeldscherm.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is toch duidelijk, kijk naar het voorbeeld met de auto's.

 

In de oude analoge magneetband techniek zou je zeggen dat je eer headroom hebt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doordat je downscalet begin je al met een veel betere kwaliteit.

Verder heb je veel krachtigere video processors ter beschikking.

Daarom heb je een beter beeld.

 

Er is al vaker vastgesteld dat er zelfs verschil in beeldkwaliteit zit tussen hd ontvangers, puur door de gebruikte chipsets.

 

Een Rebox ontvanger geeft bijvoorbeeld een beter hd beeld als een Vu+ hd ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Arte laat zien, dat je al een volwaardige UHD zender in de lucht kunt zetten.

 

Het is de moeite waard voor degenen met uhd tv s om erop af te stemmen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...