Ga naar inhoud


ARTE UHD test kanalen


tv-fan

Aanbevolen berichten

Op Astra 19,2 is Arte met 2 UHD test  zenders te zien tot 22e september. 

ARTEUHD1-HDR met HDR-HLG en ARTEUHD2, laatst genoemde zonder HDR ondersteuning.

Voor de bezitters van de 1e generatie UHD tv's welke nog geen HDR en of HLG ondersteunen, is de versie zonder de HDR ondersteuning bedoeld. 

 

Op mijn 65OLED 873 ziet het er goed uit, jammer geen tv programma overzicht, iemand wel een programma overzicht kunnen vinden? 

 

Een aanrader voor de cultuur liefhebbers denk ik.

 

11778 V  27500 9/10 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beeld is toppie!

  • Bedankt 1

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei luisteraar:

Toevallig vanmiddag een sat scan gedaan ze staan bij mij niet in de lijst

 

Het is ook alleen voor kijkers, minder voor luisteraars 😎

  • Haha 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus de UHD zender hebben een eigen uitzend programmering, duidelijk anders dan de normale HD programmering. Heb op de info site van Arte hier zelf zo snel niks kunnen vinden.

 

@guppje29 op mijn Oled welke HLG ondersteunt ziet de HDR versie er erg kleurrijk en ook niet te licht of te donker uit. Denk dezelfde problemathiek als afelipen zomer bij velen met de NPO UHD WK voetbal uitzendingen. Wat voor tv kijk je, en staan de instellingen voor je HDR optimaal ingesteld? O.a. bij de HDMI set up? 

 

@daf_driver persoonlijk geen ervaring mee, maar denk dat je het gewoon kunt kijken, echter de echte extra scherpte van de UHD mist,  waarschijnlijk zal dan de ArteUHD2 de beste keuze zijn voor het beste beeld voor op je HD tv, daar je ook geen HDR-HLG ondersteuning hebt? Gewoon proberen zou ik zeggen...

Zoals luisteraar al schrijft, al zul je de extra beeldscherpte en extra kleurrijke beelden niet kunnen zien zoals ze worden uitgezonden, zonde.

Met name de natuur docu's zijn erg overtuigend in de UHD opnamen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...