Ga naar inhoud


Webasto diesel standkachel aansluiting


mietde

Aanbevolen berichten

Ik moet blijkbaar toch voor een kleine 2KW Webasto standkachel gaan sparen en heb een vraag mbt de warme lucht distributie.

Over het algemeen word er blijkbaar van uitgegaan dat naast de originele bestaande distributie van de warme lucht in een auto er een 2e distributie netwerk bij word gelegd.

Zo'n webasto standkachel krijgt dan zijn eigen distributie netwerk van wat stofzuigerachtige slang, en roosters en mogelijk Y splitter om bijv. de zitruimte achterin een busje goed te voorzien van warme lucht.

 

Dat is echter net wat ik niet wil, ik wil de warme lucht van de webasto aan het originele verdeel/buizensysteem van de auto toevoegen zodat als ik de originele autoverwarming koude lucht laat blazen de webasto kachel daar warme lucht aan toevoegt en of als de autoverwarming aanstaat deze een handje word geholpen door de webasto.

Kan ik dat voor elkaar krijgen door de stofzuigerslang waar de autoverwarming al warme lucht bevat te voorzien van een handmatig Y koppelstuk of moet daar een terugslagklep op?

Lijkt me een tikkeltje overdreven maar het is niet de bedoeling dat het kacheltje uitgaat of niet aan wil door het terugstromen van de lucht als de aanjager word gebruikt of zo.

Ik heb het vermoeden dat het 35mm Y koppelstuk 1 ingang en 2 uitgangen heeft (alle zijn 35mm)  en ik dat Y koppelstuk dus achterstevoren wil gebruiken.

 

Gaat dat werken/betere optie?

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Webasto is toch een open kachel die brandt op dieselolie? Dat is toch veel te heet voor de gewone distributie van warme lucht via de slangen?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een fabrikant die onder meer stand verwarmings systemen maakt voor personen wagens en caravans.

In een van mijn vroegere wagens zat zoiets als voorverwarming voor de diesel.

Die zorgde ervoor dat de motor sneller op bedrijfstemperatuur was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hy verwarmt eerst het koelwater van de auto met een extra  elex waterpomp en de ventielator gaat draaien tot hy op temp is.

het klikt soms als een straal motor onder de motorkap., en kost brandstof.

----johan

1x formuler f1

1x formuler s 4k tubo uhd

1x azbox elite

1x SANGEAN WFT3 FUSION 600 FM/DAB+/internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-9-2018 om 13:47 zei sabtriple:

ik heb er veel vervangen het kan niet over het bestaande leiding systeem.

bij veel gebruik gaan ze ongeveer 1.5 jaar mee

ze kosten rond de 1000 euro ex inbouw 

 

----johan

 

- weet je ook waarom ze niet over het bestaande systeem kunnen?

- wat is veel gebruik..????. hoeveel uur is dat op middelste stand?

Weet dus niet wat veel gebruik is maar het lijkt erop dat ik het een heel dure optie zal vinden.

En bij vervangen/repareren telkens 1000 euro?

 

Ze zijn er met en zonder warm water voorziening(boiler).

Is voor een EV dus koelwater hoeft ie niet te verwarmen.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste Webasto werd ingebouwd in een Nissan XTrail, heeft 9 jaar gewerkt, veel winters voorverwarmd en de auto verwarmd terwijl ik vaak lang moest wachten tijdens gehandicaptenvervoer. Toen ik de wagen inruilde werkte de kachel nog perfect. Mijn tweede Webasto werd af fabriek geleverd in mijn VW Sharan, heeft daar 6 jaar gewerkt voor hetzelfde doel. Werkte ook nog perfect bij inruil van de auto. 

Geen van beide kachels heeft dan ook maar één storing gegeven. De enige storing die ik had zat in een verkeerd geprogrammeerde afstandsbediening. Wel iets meer brandstofverbruik, maar dat is logisch. Beide kachels verwarmden het koelwater van de motor en gebruikten de kachel ventilator voor het verwarmen van het interieur van de auto. Ik hoef nu geen gehandicapten meer te vervoeren maar zou ik dat wel weer moeten gaan doen onder dezelfde omstandigheden zou ik meteen weer een Webasto laten monteren. 

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...