Ga naar inhoud


Slechte ontangst VU+ duo2


gerrit B

Aanbevolen berichten

Al enige tijd heb ik met slecht weer blokkerig beeld met mijn VU+ duo 2 op de Nederlandse zenders, dus telkens gedacht "ik moet die schotel toch maar eens beter uitrichten"

Maar sinds vandaag ook met minder slecht weer een blokkerig beeld alsof er een flinke onweerwolk tussen de satelliet en mijn schotel hangt, kijk ik op de Duitse zenders of bijv. op discovery dan geen enkel probleem.

Dus maar eens geprobeerd de schotel beter uit te richten maar verder dan een SNR van 81% en een AGC van 80% kom ik niet en het blokkerige beeld blijft.

Dus de ander ontvanger  (een solo) maar eens op deze kabel aangesloten en perfect beeld.

Dus het probleem moet hem dan in de VU+ duo zitten.

Het vreemde is de problemen zich eigenlijk alleen maar op de Nederlandse zenders voordoet (1 t/m 6) zet ik hem op RTL7  dan probleemloos beeld maar veronica op 8 weer blokkerig beeld.

Dus kan eigenlijk nog niet bedenken wat er nu aan de hand kan zijn.

Wie heeft een idee wat dit kan zijn?

 

De ontvanger al een keer opnieuw opgestart maar dat gaf geen resultaat

wat gegevens

Image  Openpli 4 van 23-08-2015

Kernelversie 3.13.5

enigma van 01-09-2018 release 4

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kijk eens in het Canaaldigitaal forum, daar zijn meer vergelijkbare meldingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier 1 VU+SoloSE v2 en 5 VU+Zero 4K ontvangers. Geen enkel probleem ervaren gisteren....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn Solo ook geen problemen vandaar dus het idee dat het in de VU duo zou zitten.

Dus had al gekeken of er storingen zouden zijn maar ondanks dat er de nodige klachten waren was er volgens hun site bij Canaal digitaal geen storing bekend.

Vandaag echter weer perfect beeld.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was gisteren naar verluid 15% minder signaal op de transponder. Hier in NL 'knalt' deze normaal met 15 dB in de ontvanger (88 c,m wok). Met 15% minder ziu dat nog perfect moeten gaan. Pas bij 6,9 dB geeft mijn ontvanger 'niet thuis'.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Ik neem de draad even op. Volgens mij ligt het echt aan de Vu+ Duo.

 

Bij mij sinds een paar maanden net als bij gerritB veel storing op de Astra 23.5 TV zenders. Op de 19.2 en 28.2 geen probleem, ook niet op de radio.Bij mij is het op de VU+ Duo, 7 jaar oud.
De Astra23 is altijd wel wat gevoeliger voor de regen; de 19.2 en 28 zijn altijd beter.

Bij kiezen van andere 23.5 TV  zender: eerst even pauze met "Afstemmen mislukt", dan pakt hij hem wel, maar de blokken en uitvallen blijven.

 

Bijkomstigheid: bij koude start van de VU+ Duo: een kwartier praktisch geen beeld, dan komt het langzaam op gang; storingen blijven. Moet hij warmlopen?

 

Ik heb mijn Rebox 800 op dezelfde kabels gezet en die geeft altijd perfect beeld. 

 

OpenPli 7.1 ook geladen. Geeft geen soulaas.

 

Groeten,  Ambrus

  

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lijkt op condensator problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor zover ik weet heeft de duo2 geen condensator problemen.De duo wel.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...