Ga naar inhoud


Google Home, een leuke gadget.


Con

Aanbevolen berichten

Gisteren de Google Home binnen gekregen en heb al wat tegen um zittu lullu.

Bijzonder grapvol, nu nog combineren met Domoticz. Waarschijnlijk zet ik

Controlicz hiervoor in maar er is nog niet veel over te lezen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er al een tijdje eentje. Best leuk ding.... Ik gebruik hem regelmatig om mij de weersverwachting even voor te lezen 😉 . Maar over het algemeen is het toch ook wel een muziek speler..

 

Op dit moment heb ik waar de Google Home staat helemaal geen domotica in gebruik, dus ik gebruik hem daar niet voor 🙂

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit best wel knap geluid in. En ik begrijp dat Controlicz erg handig is voor de koppeling met Domoticz.

Maar veel valt daar nog niet over te lezen (in het Nederlands).

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dingen moet je direct verpletteren, ze zijn de zoveelste nare uitvinding van het gekende bedrijf om in je Privacy binnen te dringen.

 

Dus haal de zware hamer maar te boven.😎

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getest.

 

Hey Google, zijn er nog files naar mijn werk?

 

Er is weinig verkeer op jouw locatie en het duurt 33 minuten.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Tripleboy:

Hey Google, is ook nog iets dat je niet van me weet. 😶

Wat google wel van je weet kan je hier vinden, maar het is nooit zoveel als wat jij allemaal NIET opgegeven hebt.

 

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei catw:

Wat google wel van je weet kan je hier vinden, maar het is nooit zoveel als wat jij allemaal NIET opgegeven hebt.

 

Ben je echt goedgelovig.

38 minuten geleden zei Big fellow:

Dus ook geen facebook, gmail, hotmail (outlook), Microsoft producten etc voor jou?

 

Allemaal troep, en zielige producten.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tripleboy:

Eerlijke producten

 

Als je er allemaal zo op tegen bent, prima, respecteer ik uiteraard

maar wat doe je dan hier op dit topic?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die producten zijn meer dan genoeg gekend, maar als u er alleen maar voordelen in ziet, dan ben je mijn inziens niet goed bezig.

 

Deze producten zijn inmiddels genoeg ontleed en getest, en daar zijn enkele waarheden naar boven gekomen die mij helemaal niet aanstaan.

 

Ik ervaar dat lui zoals u teveel blindelings in deze bagger massa producten trappen, en de nare kantjes niet willen kennen/inzien.

 

Nog erger is dat men geen kritiek kan slikken, getuige de zielige reacties.

 

Uit de Test

 

Google en privacy

Het zal duidelijk zijn dat deze speaker niet geschikt is voor mensen die erg gesteld zijn op hun privacy. Google weet alles al van je en met deze speaker gaan ze ook nog continu meeluisteren. Hoewel we niet denken dat Google alles wat je zegt opneemt en analyseert, moet je er wel rekening mee houden dat Google dankzij deze speaker meer over je gedrag en voorkeuren leert. Wil je dat Google even niet meeluistert? Dan kun je de speaker met een schuifje de microfoon uitschakelen. Wil je zeker weten dat de microfoon echt niets meer hoort, kun je beter de stekker eruit trekken (alhoewel… voor achterdochtige mensen is dit nog niet genoeg, want misschien zit er toch een backup-batterijtje in?). Bij de Nest-camera’s speelde in het verleden het probleem dat de camera altijd aan bleef, ook al schakelde je het handmatig uit. Volgens Nest is dat een feature, geen fout. Via de app kun je nog wat andere privacy-instellingen regelen, zoals de gastmodus en het versturen van gebruikersgegevens naar Google om het product te verbeteren.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...