Ga naar inhoud


Google Home, een leuke gadget.


Con

Aanbevolen berichten

Nogmaals, wat doe je hier als je je alleen maar zit op te vreten.

En uh, ik blijf jouw mening respecteren dus ben ik niet zielig.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik respecteer zelfs mensen die in een hunebed

wonen en jagen op vis met een pijl en boog :grin:...

aangepast door Con
  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Tripleboy:

---knip---

Het zal duidelijk zijn dat deze speaker niet geschikt is voor mensen die erg gesteld zijn op hun privacy. Google weet alles al van je en met deze speaker gaan ze ook nog continu meeluisteren.

---knip---

 

 

 

Dit hierboven is een regelrechte leugen.

Maar wordt vaak door clueless mensen naar boven gehaald als zijnde een groot probleem, en dat iedereen dus kan meeluisteren.

Zo'n Google Home speaker (ja ik heb hem zelf ook, fantastisch ding icm. domotica) heeft een stukje logica, wat inderdaad continu het geluid van de microfoon monitort. En daar gaat het al mis bij de simpele zielen, die maken hiervan dat er een volcontinue audio stream vanaf jouw microfoon naar Google/FBI/CIA/D66 loopt.

In werkelijkheid wordt het geluid van de microfoon lokaal door de logica verwerkt, waarbij het niets meer doen dan samples vergelijken met jouw vooraf ingesproken "Ok Google" en "Hey Google" samples.

Zodra de speaker een match krijgt, dus op het moment dat je inderdaad tegen je speaker aanlult, zal het vervolgens de gesproken woorden, samplen en doorsturen naar het Google datacenter om jouw spraak opdracht om te zetten in een commando.

En afhankelijk van jouw gesproken opdracht geeft de speaker iets gesproken terug, of wordt er iets uitgevoerd.

 

Dus afgezien wanneer specifiek je speaker aanroept met "Hey Google" zal er niets van geluidsopnamen naar buiten lekken. Dit heb ik voor mijzelf al ruimschoots bewezen door simpelweg een jaar lang ieder bitje van de netwerkinterface te loggen (wireshark) en naderhand analyseren.

 

Als je ondanks de feiten hierboven de boel nog steeds niet vertrouwd, dan zul je eigenlijk ieder apparaat met een microfoon en (indirect) internet toegang uit je woning moeten verwijderen. En dat geld dus ook voor SmartTV's met microfoon, laptops, telefoons, smartphones, USB webcams, Settopboxen, Playstation/Xbox/Nintendo gameconsoles, de meeste mediaplayers, babyfoons, IP camera's, etc.etc.etc.

Een beetje paranoia zijn is op zich niets mis mee, maar ga geen aluhoedjes praat (chemtrails, flatearth, niburu, etc) voor waarheid aanzien en dit weer elders lopen verkondigen.

Ik heb mijn speaker sinds een jaar zeer goed in de gaten gehouden qua dataverkeer, en heb zo zelf mijn eigen conclusie kunnen trekken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is een leuk ding en goed te koppelen aan Home Assistant.

Hier in huis waren de lampen via klik aan klik uit al gekoppeld aan home assistant en nu zijn ze eenvoudig

met spraak te bedienen. Natuurlijk kan je prima zonder, maar je raakt er wel erg snel aan gewend.

"Hey google keukenlamp aan" is een veel gehoorde zin hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ook bezig met dit product.

Wat mij opvalt dat bij het installeren je geen gegevens  van je Wifi verbinding moet in geven, zoals je WPA  code

Dit noem ik een inbreuk op mijn privacy

dus ben ik gestopt met dit product en in de kast gelegd

 

Clarke Tech 2100 (maxplus 2100)Philips 7141

Humax 5400, Venton 200HD

Amiko 8900HD

lnb astra1,astra3,astra2,hotbirt

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei spran062:

Wat mij opvalt dat bij het installeren je geen gegevens  van je Wifi verbinding moet in geven, zoals je WPA  code

Dit noem ik een inbreuk op mijn privacy

Snap ik niet...?  Deze gegevens worden gewoon uit de telefoon gehaald, aangenomen dat jij de app gebruikt om te installeren... Als jij geen toegang tot die gegevens hebt gegeven in je app, dan zal hij erom moeten vragen...

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei spran062:

Ben ook bezig met dit product.

Wat mij opvalt dat bij het installeren je geen gegevens  van je Wifi verbinding moet in geven, zoals je WPA  code

Dit noem ik een inbreuk op mijn privacy

dus ben ik gestopt met dit product en in de kast gelegd

 

Vreemd, hier kon ik netjes alles zelf invullen dus heb ik het een eigen ip-adres gegeven wat mij het beste uitkwam in het totaal van het netwerk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zeer enge ontwikkeling, en ook triest dat jullie dat steeds goed keuren zonder er eens bij stil te staan.

 

Ze hebben op geen enkele manier het recht zich toegang tot je privacy te verschaffen, altijd ja knikken is zeer dom, zeker in deze materie.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In principe is elke laptop met microfoon en camera een potentieel gevaar.

 

Ik zie met groeiende bezorgdheid wat mijn mobiele telefoon van mij weet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Tripleboy:

Een zeer enge ontwikkeling, en ook triest dat jullie dat steeds goed keuren zonder er eens bij stil te staan.

 

Ze hebben op geen enkele manier het recht zich toegang tot je privacy te verschaffen, altijd ja knikken is zeer dom, zeker in deze materie.

Als je zo een systeem aanschaft, en je weet hoe het werkt, dan kan je de instellingen ook aanpassen.
Daar zijn geen enge zaken te vinden en de telefoon waar de gegevens vandaan komen heb je dus eerder ook zelf in gesteld.
Alle contactpersonen op mijn telefoon, iPhone, zijn niet zichtbaar op het netwerk voor de google home die instelling kan je zelf aangeven, als ik de google home vraag mijn broer te bellen moet dat ding eerst toestemming heben om de contactpersonen in te zien.
Maar om het voor jou nog enger te maken ik kan aan mijn google home vragen of die aan mijn athom homey wil doorgeven dat de laatste alle lichten moet dimmen of de oven/magnetron aan te zetten.
Ook is het beedschappenlijstje voor de dinsdag ochtend tot het moment dat ik de deur uit ga bijgewerkt met de laatste gegevens van de koelkast.

Dus met een beetje inzicht zou jij het ook zo kunnen instellen zonder iets eng te vinden alleen heb ik de idee dat je het al eng zal vinden om je er iets verder in te verdiepen, maar je gebruikt de computer wel, dat is pas eng.

 

Dit robotje is ook eng, hij heet Robby-1 en heeft overdag mijn reserve telefoon.

Robby-1.PNG

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...