Ga naar inhoud


TVV op LG tv van 4 jaar oud


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 4 jaar oude LG tv staan met een Satelliet tuner.

Op dat ding zou ik TV-Vlaanderen actief willen krijgen met een standaard TVV schoteltje en smartcard.

Nu blijkt dat er geen fastscan in zit. Scan ik de Astra op 19.2 en 23.5 vind het apparaat natuurlijk massa's kanalen. Deze in volgorde zetten is amper doenbaar met de ingebouwde kanalenlijst editor.

 

Bestaat er één of andere manier om dit op een meer menselijke manier voor elkaar te krijgen? Of gewoon een deftige tv zoeken? ;)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bestaat er de mogelijkheid om per satelliet per transponder in te scannen?
Dan is het aantal zenders wat je binnen haalt al beduidend minder als je alleen de transponders kiest waar TV Vlaanderen op uitzendt.
Bij de Astra 19,2 zou je dan alleen voor de ongecodeerde zenders moeten kiezen bij het inladen maar al met al blijft het toch flink wat werk om ze allemaal in je gewenste volgorde te krijgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht van niet, maar ga het voor de zekerheid nog is bekijken. Heb die tip ook al van een collega gekregen.

 

Moest het lukken blijft het natuurlijk een probleem als TVV weer wat zender-updates gaat uitvoeren. Dan moet je hem wellicht opnieuw laten scannen en het hele sorteerwerk weer van voren af aan :(

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou je eens een update van je tv zelf kunnen doen 

er is misschien dan wel een fastscan in verwerkt 

anders de zenders frequentie apart inscannen voor tvv

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een tv gaat kopen met ingebouwde satellietontvanger juist omdat je geen losse ontvanger wilt gebruiken, dan is het wel raadzaam voor een model te kiezen die de gewenste zenderlijst ook kan inlezen.

Wat betreft zenderupdates van TV Vlaanderen. Er zullen eerder zenders verdwijnen dan dat er bij komen en als er al bij komen dan gaat het meestal maar om 1 transponder, dus zoveel werk heb je er dan niet aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees maar eens hier vanaf 17 juli hoe je de zenders in een LG krijgt:

 

En zie hier de zenderlijst van TV Vlaanderen waar de transponders op staan die TV Vlaanderen gebruikt: https://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Content/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei RaveMaus:

Ik heb hier een 4 jaar oude LG tv staan met een Satelliet tuner.

Op dat ding zou ik TV-Vlaanderen actief willen krijgen met een standaard TVV schoteltje en smartcard.

Nu blijkt dat er geen fastscan in zit. Scan ik de Astra op 19.2 en 23.5 vind het apparaat natuurlijk massa's kanalen. Deze in volgorde zetten is amper doenbaar met de ingebouwde kanalenlijst editor.

 

Bestaat er één of andere manier om dit op een meer menselijke manier voor elkaar te krijgen? Of gewoon een deftige tv zoeken? ;)

 

Een deftige TV zoeken is niet nodig. Het simpelste is om een settopboxontvanger ertussen te zetten. Daarmee kan je dan makkelijk een zendervolgorde creëren. Op een smart TV van LG is dat inderdaad geen doen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor amper 80 euro heb je een sat ontvanger waar je alles mee kan wat je wil vanop PC.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft raar dat op een moderne TV het niet normaal is dat je je zenderlijst eenvoudig aanpast (en of bewaard). Enerzijds dwingen ze je naar One4All, met de mogelijkheden van een bakellieten telefoon...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft LG geen programma voor op je pc alle zenders in uw volgorde te zetten en ze van de tv op de usb stick te zetten en dan op pc via de usb stick de zenders in uw volgorde te zetten en dan op usb stick te zetten nadien en weer in te laden in je tv zelf zodat je uw eigen volgorde hebt?????

had dit eens gelezen op dit forum dat het bestaat, maar weet niet meer vanbuiten welk merk dit had en ondersteund.

is maar een denkpiste om geen kosten meer te moeten maken voor een ontvanger te moeten kopen enz.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Typ een LG Chanel editor in googel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

off-topic: ondanks er ingesteld is om op de hoogte te blijven van reacties, krijg ik van dit, sorry voor mijn taalkeuze, donders forum geen melding van reacties. Staat niet bij spam in mijn mailbox, of waar dan ook. Wellicht vind ik dat extra vinkje in de settings niet... Donderse gebruiker kan natuurlijk ook ;)

 

Goed, vandaar mijn late reactie...

 

Het LG toestel in kwestie is een afdankertje geweest dat ik voor weinig geld kunnen herstellen heb. Het beeld is op zich wel OK, ondanks ik nooit LG fan geweest ben.

 

Het appartement in Spanje is niet overdreven groot en ik, noch mijn schoonouders die er eigenaar van zijn, hebben het met externe decoders. Ik gebruik de laatste tijd mijn Vu+ ook enkel maar voor "speciallekes". Dingen die ik wil bewaren enz. zijn nog steeds het makkelijkst via de Vu+.

 

In alle geval: hoe makkelijk is het dat je enkel maar je tvtje moet inschakelen, 1 AB bij de hand, kaartje erin die thuis geheractiveerd is en kijken. Lukt bij Philips, bij Loewe, bij Panasonic,... Enkel degenen die zich vandaag "groot" noemen in TV-wereld zijn niet bruikbaar voor TVV. Zonde...

 

In geval van nood zal het effectief (opnieuw) met een aparte settopbox moeten gebeuren. Nog tijd tot in de zomer, ik zoek wel een tvtje waar het wel mee lukt. Genoeg defect materiaal dat te herstellen valt in omloop :)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...