Ga naar inhoud


tvvlaanderen loopt naast zijn schoenen


timmerman_606

Aanbevolen berichten

Aan alle TVV gebruikers,

Hallo, even voorstellen. Ik ben een TVV gebruiker van het eerste uur. Ik heb twee decoders, 1 in mijn woonplaats en 1 in de Ardennen in mijn buitenverblijf.

Nu versteek ik al jaren mijn kaart van de ene decoder in de andere. Makkelijk zat en geen gesleur of aansluitingen.

Jaren is dit perfect gegaan tot mijn kaart meldingen begon te geven van "chip onleesbaar" .  

De kaart is na jaren gebruik versleten tot op den draad zoals wij zeggen. Het nummer was onleesbaar en er stonden groeven in het koper van de chip. Omdat mijn decoder een sat801 M7 , ook bekend als klokwekkertje,  in de Ardennen regelmatig vastliep,  besloot ik een nieuwe decoder te bestellen online.

Na mijn betaling belde ik met de vraag hoe ik het probleem met mijn kaart moest oplossen. De medewerker aan de telefoon vertelde me dat mijn kaart gratis kon omgeruild worden en gaf mij het dichtsbijzijnde adres.

Hij vertelde mij dat bij een nieuwe decoder, die ik ondertussen bestelde,  ik geen kaart meer nodig had omdat deze aangestuurd worden door een chip.

Dit veranderde de zaak voor mij want daar was ik dus niks mee. De even vriendelijke medewerker vertelde me dan dat ik de bestelling gewoon kon terugsturen om  te annuleren .

In de winkel aangekomen voor mijn kaart zei de dame dat de kaarten eruit gingen en dat gebruikers zoals ik dan twee toestellen konden kopen maar dat zijn dan ook twee abonnementen. Op ,mijn vraag of de nieuwe decoders  de FTA kanalen geven  zonder kaart kreeg ik een negatief antwoord. Dus de decoder die je koopt kan je weggooien als je het abonnement opzegt . Waarom ik hier over val:....:  als ik nu mijn TVV kaart vergeet mee te nemen dan kan ik nog BVN en de andere FTA zien. Met de andere decoder niet meer .

Ondanks het feit dat ik op gebied van service geen klagen heb,  vind ik toch dat het beleid beter kan. Ik krijg de indruk dat ze te groot geworden zijn door  testeriele uitzendingen, internet over satelliet, en tv via internet en over satelliet .

Waarschijnlijk nog samengegaan met andere Europese spelers die financien op de eerste plaats zetten en waar wij de dupe van zijn . De mensen die op hun tweede verblijf een decoder hebben staan zijn nu de pineut. Waarom werkt de decoder niet zonder kaart op FTA ?  Allemaal om het onderste uit de kan te halen.

Kom nu niet af met de zever van dan moet je maar een andere niet TVV decoder kopen  want als die dikke nekken dan beslissen om  de kaarten op non actief te zetten,  zijn we weer de pineut. We zouden allemaal moeten protesteren bij TVV. Geef ons een decoder met kaartlezer en een waar je  zonder kaart de FTA's kan zien.  ZO MOEILIJK KAN DAT NIET ZIJN. De camping- ,chalet- ,mobilehomemensen hebben jullie gemaakt tot wat jullie zijn .

Max

aangepast door timmerman_606
fout
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ontvangers die je bij een provider "koopt" zijn puur gericht op het gebruik met een abonnement, de prijs van de ontvanger is daarop aangepast.

Bij satelliet providers in andere landen werkt het precies zo, met de ontvanger van de provider kan je alleen kijken wanneer je een abonnement hebt.

 

FTA ontvangers koop je bij een Satelliet winkel.

 

Een Telefoon die je bij een telefoon provider "krijgt"(huurt) werkt ook alleen in combinatie met een abonnement van die telefoon provider.

 

Of koop een 2e hands kaart en laat die verzetten op jou naam, of koop een normale satelliet ontvanger bij de vakhandel en vraag om een kaart of een smart CI module die je kunt meenemen van je hoofdzetel naar je recreatie verblijf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom had je toen niet een 2e kaartje genomen is maar 2.5€ extra maar dan kan je het ook niet vergeten.

maar als ze de kaarten later stop zetten is het voor mij over en out.

met die ci+ module kun je niets aanvangen .

mijn bedoeling is naar een zender kijken en 1 opnemen en dat gaat dan niet met ci

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei timmerman_606:

Op ,mijn vraag of de nieuwe decoders  de FTA kanalen geven  zonder kaart kreeg ik een negatief antwoord. Dus de decoder die je koopt kan je weggooien als je het abonnement opzegt . Waarom ik hier over val:....:  als ik nu mijn TVV kaart vergeet mee te nemen dan kan ik nog BVN en de andere FTA zien. Met de andere decoder niet meer .

 

Die "nieuwe" decoders met ingewerkte Chip kan je wel gebruiken voor FTA ontvangst en dit zonder abonnement, zelf de FastScan lijst wordt nog geregeld automatisch bijgewerkt.

 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweede goedkope kaart is zinloos. Daar heb je maar enkele Vlaamse zenders mee voor waaronder evenaar en Ztv.

Dit is geen optie als je een week of langer in het tweede verblijf verblijft.

Wat betreft dat de nieuwe decoder wel FTA kan zien zonder abonnement ga ik niet de woorden van een officiele TVV verdeler in twijfel trekken.

Wat mij in deze zaak irriteert is dat de provider ons weer oplegt hoe het moet.

Zoals ik zei ik ben klant van het eerste uur.  TVV koste mij toen ongeveer 8 euro voor het basic light pakket.

Op een dag (enkele jaren later) kreeg ik een brief in de bus dat het basic light pakket zou verdwijnen en als we verder wilden kijken we verplicht waren over te stappen naar het basic pakket wat we ook gedaan hebben.

Wat blijkt we zijn jaren verder en een vriend van mij betaald nog steeds maar voor het basic light pakket.

Die overstap koste mij ipv10  euro 14 euro  per maand waar ik geen behoefte aan had ,maar er waren geen alternatieven.

Anderzijds wij zijn altijd tevreden geweest van de service, en de medewerkers die altijd hun best deden als ik met vragen zat. Maar dit gaat over het beleid .

Er wordt reclame gemaakt over meer dan 400 zenders vanaf 14 euro 90  .

Ik kan niet meer terug naar mijn basic light pakket en van de +400 radio en tv zenders is 3 kwart FTA.

Waar ik me zorgen om maak dat in de nabije toekomst de kaarten eruit gaan en  nog enkel TVV kan gekeken worden door decoders met chip te koop bij TVV en aan hun aankoop prijs.

Analoge tv distributie 42 zenders in de jaren 80 hoeveel nu nog 21? dank aan iedereen die absoluut digitaal wou zien omdat het beeld toch veel beter was op hun beeldbuis tv. Analoog had de de provider geen grip op de klant maar digitaal kan hij je per post laten betalen als hij wil.

Weet je nog testeriele tv ? grote reclame  in de jaren  2000? het verkoops praatje luide ik citeer " bij dit soort uitzendingen kunnen wij tot 40 kanalen op 1 drager zetten" einde citaat. Er hebben NOOIT geen 40 kanalen op een drager gestaan.

In de Ardennen was het voor mij onmogelijk zelfs met een buiten, antenne VRT te bekijken . Hoe lang duurde het testeriel gedoe van VRT ?

En nu weer de mond vol over DAB+  , OK vernieuwing mag er zijn maar als aanvulling niet als vernieuwing.

We moeten stoppen met onze eigen ruiten in te gooien en als schapen de kudde te volgen.

Pas dan zal de KLANT terug KONING zijn.

Max.

aangepast door timmerman_606
punt vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stap je toch gewoon terug over op Basic light.

Dat zou toch geen probleem mogen zijn.

Ik heb ook nog steeds basic light.

Soms krijg ik wel een aanbieding om Basic een tijdje te proberen voor een Euro extra, met de mededeling dat je altijd terug kan.

 

Maar vanaf het moment dat ik niet meer dan één zender kan opnemen is het einde TVV.

Daar gaat men thuis niet kunnen mee lachen

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

pecies Jean-Claude

ja hoe lastig is dat dan?

niet dus, en zo zwaar is het kastje of de CI+ niet dat je een liesbreuk tilt

 

een ieder scenario heeft mogelijkheden en oplossingen

 

maar tegelijkertijd in des Ardennes kijken mag natuurlijk ook niet

dan zijn die abonnementen te inflexibel voor chalets

 

18 uur geleden zei timmerman_606:

ZO MOEILIJK KAN DAT NIET ZIJN. De camping- ,chalet- ,mobilehomemensen hebben jullie gemaakt tot wat jullie zijn .

 

en daar zul je ook nooit tevreden over kunnen zijn bij M7 group

ook niet als je niet proactief inzake je abonnementskosten handelt

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of de chip van de kaart niet gewoon vuil is en daarom leesfouten geeft, een keer goed schoonmaken en het probleem is waarschijnlijk opgelost.   Verder kun je de 801 blijven gebruiken of anders een Linux box aanschaffen met CI sleuf.   Ik zou geen viaccess box met chip nemen, je hebt wel meer interactieve mogelijkheden maar daar heb je weinig aan in de ardennen. Maar  verder zijn de meeste mensen daar niet erg tevreden mee.   

 

Bovendien heb ik het idee dat gemiddelde winkel er alleen op uit is om zoveel mogelijk te verkopen en de informatie die daar wordt verstrekt vaak niet klopt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...