Ga naar inhoud


Film1 stopt per augustus na 34 jaar met lineaire programmering


borsjea

Aanbevolen berichten

Velen komen nog in een keuzestress straks met al die aanbiedertjes. Het lijkt wel de politiek, allemaal versplinterd. Het is te zien op vele vlakken, enorme keuzes kunnen er gemaakt worden. Mensen willen doorgaans toch ergens bij horen en of bij de tijd blijven om mee te kunnen doen/praten, dan sta je voor een haast gedwongen keuze om te kiezen. 

 

Terugkijkend was voor mij de tijd onder mijn steen nog zo slecht niet. Minder te kiezen, minder invloeden van media (vooral smartphones) en gewoon lekker onbereikbaar zijn en dus minder beïnvloedbaar. 

Wat heeft dit met Film1 te maken? Eigenlijk niets behalve dat ze destijds zorgden voor een simpele keuze (bijna een monopolie). Je was haast 'the man' als je FilmNet had.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Och ik zie het niet zo ik zie film aanbieders als de opvolger van de videotheek

In het dorp had je meerdere videotheken dus keus zoals nu met iptv.

Je pakte de videotheek die het dichtste in de buurt is en beste aanbod .

In mijn geval de filmen die ik gehuurd heb kan ik op 2 handen tellen dus zal

nooit via iptv aan abo nemen.

Het fta film aanbod vind ik meer als voldoende.

21 minuten geleden zei erwinnaar:

Mensen willen doorgaans toch ergens bij horen en of bij de tijd blijven om mee te kunnen doen/praten

Nog nooit ergens iemand horen opscheppen van ik heb deze film abo

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren 90 als ik wist dat iemand Multichoice/FilmNet/CanalPlus had dan keek ik daar wel tegenop ja.  Was puber en schoolganger en niets te besteden. Je had dan sowieso veel meer te besteden in mijn ogen, men schepte er niet over op, dat beweer ik helemaal niet, dat maak jij er van. Nu maakt het me geen ruk uit wat iemand wel of niet heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik goed in mijn geheugen duik heeft film1 in die 34 jaar (is het niet 33 jaar? ATN was voor hun) geslapen.

Ik lees hier dat film1 als in de begin tijd maar een paar nieuwe filmen per maand heeft rest alleen herhalingen.

In het begin hadden ze 1 complete analoge transponder toen het digitaal werd terug gestapt op

een muxje bij Multichoice ipv hun transponder de upgraden naar meer kanalen zoals DF1 premiere sky enz.

IPTV is nu natuurlijk de doodsklap geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdiep je eens in de kosten van een filmzender en het huren van een transponder voor je zulke uitspraken doet.

Het aantal betalende Abonnees in Nederland zal de kosten moeten opbrengen.

Op dit moment stopt de ene na de andere zender, Film 1 heeft met dezelfde markt te maken.

 

Première in Duitsland was ook geen onverdeeld financieel succes.

Film 1 exploiteerde 4 kanalen, jou uitspraak " een muxje bij Multichoice ipv hun transponder de upgraden naar meer kanalen zoals DF1 premiere sky enz. " is bezijden de realiteit.

 

Ben je zelf klant geweest van Film 1?

Praat je mee uit eigen ervaring of .....

 

Ik vermoed van niet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welnee joh, de opkomst van reclame heeft alles naar de sodemieter geholpen en nu geldt enkel nog de reclame vrije prijs voor een dienst. Film1 zou te duur worden voor het aanbod in Nederland dus gaat de stekker eruit. Voordat werkelijk het meerendeel snel internet heeft oef daar kun je nog wel jaren op wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En straks ook nog disney+

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...