Ga naar inhoud


Film1 stopt per augustus na 34 jaar met lineaire programmering


borsjea

Aanbevolen berichten


Die besluiten zijn te verwachten.

Vroeger hadden ze een distributor nodig om een afnemen te bereiken zoals canaldigitaal

Nu kunnen ze direct via iptv de afnemers bereiken dus een tussenschakel uitschakelen.

Alhoewel de internet provider wil een vergoeding zien voor data verbruik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit 1 jaar een abonnement gehad, maar verder dan 6 films in dat jaar waren voor mij interessant genoeg om naar te kijken. Heel veel van het zelfde en eindeloos herhalen met soms iets nieuws wat voor mij dan meestal ook niet een film was waar ik op zat te wachten. Bovendien de paar films die ik wel wilde zien kwamen een jaartje later wel op NPO of Belg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe wel jammer maar ook wel logisch haast. Toch zijn het complete slagvelden allemaal, HBO, Hallmark, nu Film1 enz. Er verdwijnt erg veel allemaal ook bij andere providers.

Medialandschap is sterk aan het veranderen. Geen idee waar het allemaal toe zal leiden.Kan me nog goed herinneren dat er zelfs een apart breedbeeldkanaal was, men in kleuren aankondigde, die blokintro's enz. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=9Z1DCpTdyyw

 

Het had allemaal wel wat en voelde exclusief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Straks, zelfs nu al kun je je overal apart online op abonneren. 

Precies wat velen willen. 

Alleen kost het per aanbieder minimaal 8 of 10 euro per maand. 

 

Film1

Netflix

Amazon

192TV

Videoland

Disney

Discovery

 

Dus alles versnippert. 

 

 

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laat in het verleden nou velen hier ooit de wens te hebben geuit dat je alleen zou moeten betalen voor de betaalzenders waarvoor je ook echt belangstelling had.

Ik heb toen ook altijd voorspeld dat je dan per stuk meer zou gaan betalen en per saldo op hetzelfde eindbedrag zou uitkomen met minder zenders.

Zo werkt het ook in de detailhandel.

 

Nu zie je dus losse aanbieders en aanbiedingen, en ook dat je per stuk en dus per saldo duurder uit bent.

Maar aan de wens om je los te kunnen abonneren wordt nu wel voldaan.  

Tja...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Gerard 76:

Straks, zelfs nu al kun je je overal apart online op abonneren. 

Precies wat velen willen. 

Alleen kost het per aanbieder minimaal 8 of 10 euro per maand. 

 

Film1

Netflix

Amazon

192TV

Videoland

Disney

Discovery

 

Dus alles versnippert. 

 

 

Film1 stopt er online ook mee, het gaat helemaal weg uit Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei minplus:

Kortom, NPO's plus een paar regionalen gratis terrestrial en honderden FTA via de satelliet.

Wat wil een mens nog meer.😁

Klagen over wat hij niet heeft. En over dat het geld moet kosten om het te krijgen.😀

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-5-2019 om 10:31 zei Eduard07:

Nu zie je dus losse aanbieders en aanbiedingen, en ook dat je per stuk en dus per saldo duurder uit bent.

Maar aan de wens om je los te kunnen abonneren wordt nu wel voldaan.  

Tja...

 

Dat is met alles in het leven zo. Als je een aparte auto wilt voor je woon-werkverkeer en een andere (cabrio?)voor het weekeinde met je vriendin)dan betaal je ook alles dubbel.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden zei Prawo:

 

Dat is met alles in het leven zo. Als je een aparte auto wilt voor je woon-werkverkeer en een andere (cabrio?)voor het weekeinde met je vriendin)dan betaal je ook alles dubbel.

Een schoolvoorbeeld van wat we zo mooi als "luxeprobleem" bestempelen..😀

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-5-2019 om 18:39 zei minplus:

Kortom, NPO's plus een paar regionalen gratis terrestrial en honderden FTA via de satelliet.

Wat wil een mens nog meer.😁

 

Op 3-5-2019 om 11:22 zei Eduard07:

Klagen over wat hij niet heeft. En over dat het geld moet kosten om het te krijgen.😀

 

Nou, mij hoor je niet klagen. 

 

Sinds 1 februari 2019 ben ik inderdaad een vrije kijker. (Via DVB-t2, de satelliet en streams)

Je mist niets aan die betaalde reclamezenders. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...