Ga naar inhoud


KPN in goede papieren met Dominique Leroy


astro iris

Aanbevolen berichten

Op ‎30‎-‎9‎-‎2019 om 12:53 zei astro iris:

Resultaat van het onderzoek of ze mocht verkopen, is er nog niet. Volgens juristen mocht ze,  maar de momentkeuze was heel ongelukkig gekozen. Trouwens het afhaken van KPN heeft niets met haar talenten te maken, maar vooral met de onzekerheid hoelang deze soap bij het Belgische gerecht zou aanslepen.

 

De resultaten van het onderzoek zijn eigenlijk ondergeschikt.   Nogmaals er zijn regels omtrent dit soort zaken en die heeft ze overtreden, als ze tot volgend jaar had gewacht en alles netjes gemeld had zou er niks aan de hand zijn geweest.

 

Er is overigens inmiddels een nieuw persoon aangedragen,  of hij het goed gaat doet moet je natuurlijk nog afwachten. Maar hij lijkt in eerste instantie al een betere keus.

 

https://www.telegraaf.nl/financieel/1422448197/5-vragen-over-nieuwe-kpn-topman-farwerck

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Coliseo:

Lees deze passages eens :

"Leroys stijlbreuk uitte zich ook in het contact met het personeel. "Terwijl Didier Bellens de air had van een soort onaantastbare keizer te zijn, maakte Leroy er een punt van om met iedereen binnen het bedrijf een praatje te slaan. Ze deed echt haar best om bereikbaar te zijn."

 

(...)

"Leroys werk bij Proximus was "een bijzonder moeilijke evenwichtsoefening", benadrukt Fockedey. "Ze moest ten opzichte van de regering zorgen dat het dividend en dus de winstgevendheid op peil bleef, tegelijk meer investeren, voor lagere prijzen zorgen en dan ook nog eens zorgen dat er geen zwaar jobverlies was, want Proximus is nog altijd een van de grootste werkgevers van België."

(...)

"Hoe dan ook zal het moeilijk zijn voor Leroy om weer naar de top te klimmen, al moeten we haar nu ook niet afschrijven, benadrukt Fockedey. "Haar grote voordeel is dat ze tot voor die inschattingsfout om die aandelen te verkopen, wel een zeer goed parcours heeft gereden. Niemand zal twijfelen aan haar vaardigheden. Ze heeft bewezen dat ze een eigen team kan motiveren en erin slaagt om een organisatie te veranderen."

 

Auteur : Stijn Fockedey, Trends

 

De link :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/30/portret-dominique-leroy/

 

 

Of : hoe egoïstisch sommige mensen die niet verder kijken dan de lengte van hun schroevendraaier of balpen kunnen zijn en zich liever wentelen in zelfbeklag, eerder dan samen aan de kar te trekken. Als jullie dan toch klachten hebben, kijk dan eerder naar jullie N+1's of N+2's, maar niet naar iemand die de krijtlijnen en de toekomst van het bedrijf uittekent.

Eén goede raad : als het dan toch zo slecht is, ga dan elders jullie geluk beproeven, maar ik vrees het ergste, gezien de ingesteldheid.

 

En voor Tripleboy :

 

1. in je post van 22.09.2019 schrijf je "4- Hoe kan ik fanatiek zijn over een bedrijf waar ik niets mee te maken heb "

In je post van vandaag meld je :"Het is ook niet verbazend dat de motivatie onder de werknemers geen hoge toppen scheert, en dat is de realiteit en ook eigen ervaring". Spreekt zich dat niet een beetje tegen ?

2. welke waarschuwingen ? Heb ik iets gemist ? Mod ?

 

Lees deze passages eens, want zoals gewoonlijk ga je alles gaan verbloemen

 

Wrevel en frustratie

Door die goede cijfers kon Leroy op heel wat vertrouwen van de federale regering rekenen, nog altijd hoofdaandeelhouder van Proximus. Het leverde haar in 2016 ook de titel van Franstalige manager van het jaar op. Toch waren er de voorbije jaren ook wel wat wrijvingen tussen Leroy en de regering. "Onder de vorige regering was er al bijzonder veel wrevel over de manier waarop Telenet en Proximus bijna synchroon hun prijzen opsloegen. In plaats van elkaar te beconcurreren, volgden ze elkaar", legt Fockedey uit. De regering nam daarom een aantal maatregelen, die Leroy niet echt kon smaken. Ook de druk vanuit de regering op netwerkneutraliteit leidde tot wrevel bij Leroy.

 

De beslissing van KPN om haar aanstelling opnieuw in te trekken, komt dan ook als een zware klap, maar misschien niet echt als een grote verrassing. "Je zag de steun echt afbrokkelen", zegt Fockedey, verwijzend naar onder meer de Nederlandse beleggingsvereniging VEB die al heel snel een probleem zag in het onderzoek naar Leroy.

"De voorzitter van de raad van bestuur (Duco Sickinghe, tevens ex-CEO van Telenet) zal de voorbije weken ongetwijfeld intensieve contacten hebben gehad met invloedrijke beleggers en hij zal wellicht gemerkt hebben dat er zeer weinig animo was om met Leroy voort te gaan. Dat hebben we trouwens ook bij Proximus gezien, toen ineens iedereen Leroy sneller weg wilde. Leroy heeft een inschattingsfout gemaakt die ze nu verschrikkelijk duur moet betalen."

 

edit:

En voor Tripleboy :

 

1. in je post van 22.09.2019 schrijf je "4- Hoe kan ik fanatiek zijn over een bedrijf waar ik niets mee te maken heb "

In je post van vandaag meld je :"Het is ook niet verbazend dat de motivatie onder de werknemers geen hoge toppen scheert, en dat is de realiteit en ook eigen ervaring". Spreekt zich dat niet een beetje tegen ?

Edit: Nog altijd zoveel moeite met lezen, als buitenstaander (geen werknemer, geen aandeelhouder enz ...)kan ik neutraal oordelen in tegenstelling dan iemand die 40 jaar in dit bedrijf heeft gewerkt, en zoals blijkt enkel de mooie kanten wil toelichten (dus niet objectief).

Zowel Privé als in mijn bedrijf meermaals meegemaakt hoe de motivatie ontbrak bij werkzaamheden en pannes, en dan ga ik het nog niet hebben over de administratie, en der slechtste ervaringen tot op heden.

Nu heb ik er niets meer mee te maken, dat was dus voorheen.

 

Toen Leroy zag dat het niet ging lukken om mooie cijfers voor de toekomst waar te maken, moesten dan maar 1900 mensen ontslagen worden.

Proximus kondigde in januari aan dat bij het telecombedrijf 1.900 banen bedreigd zijn. Daarbij zijn volgens topvrouw Dominique Leroy naakte ontslagen niet uit te sluiten.

Toen werd voor de Regering, de aandeelhouders en het bestuur en de vakbonden duidelijk hoe de vork aan de steel zat.

 

De rest is nu geschiedenis.https://www.hln.be/nieuws/binnenland/leroy-wil-proximus-volgens-vakbonden-in-een-puinhoop-achterlaten-en-telecomaanval-lanceren~af40f784/

 

Ervaringen, mensen staan echt te springen van vreugde

https://www.beoordelingen.be/winkel/proximus/

https://www.hln.be/in-de-buurt/beveren/proximus-abonnees-urenlang-getroffen-door-zware-panne~a1ef8930/

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, je wordt echt vermoeiend. Zelfs je citaten pleiten in het voordeel van Leroy. De enige uitleg is dat Leroy je schoonmoeder is (maar dat is een grapje, want ik ben niet zeker dat je het snapt). Ben je niet tevreden van Proximus, wat houdt er je dan tegen om naar een andere operator over te stappen ? Misschien dan toch niet zo overtuigd ? Liever alleen maar buiten alle proportie op de man (hier dus de vrouw) spelen en oneindige citaten uit de krant en Wikipedia kopiëren die iedereen al gelezen heeft. Wat is je (persoonlijk ?) probleem in je hoedanigheid van klant met de CEO van een bedrijf van wiens diensten je niet tevreden bent ? Als de telecom van mijn bollenwinkel niet naar behoren werkte, zou ik geen daaraan geen 50 posts op een NL-satforum wijden, maar zou ik een andere operator nemen. Zeveraar noemen ze zo iemand in Vlaanderen en ik denk wel dat de Nederlanders dit ook wel zullen begrijpen. Ofwel ben je een verzuurde zeurkous, ofwel kick je op je teller van je posts (op naar de 6.000, je mag mijn posts bij jouw conto tellen!).

Ik heb hoger gemeld dat ik evenzeer een boompje zou kunnen opzetten over mijn negatieve ervaringen, maar die ga ik uiteraard niet aan jouw neus hangen. Blijf jij je inspiratie maar halen uit HLN, het niveau dat jij aankan.

BTW : quid met de opmerkingen die ik zou hebben gekregen. Waarom spreek je daar niet over ?💪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoeiend dat bent u zeker, en ik ben al een tijdje geen klant meer bij Proximus, heb vermeld dat ik er niets meer mee te maken heb, en toch kan je nog steeds niet lezen wat er staat.

Gelukkig lees ik de Krant en andere info wel, dan hoef ik niet met eigen verzinsels af te komen, uw keuze blijkt.

BTW: Nogmaals leren lezen en begrijpen, is dat zo moeilijk.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...