Ga naar inhoud


KPN in goede papieren met Dominique Leroy


astro iris

Aanbevolen berichten

Hetgeen ik eigenaardig vind, is dat er bij mijn weten weinig woorden verspild werden aan het jaarinkomen van de voorganger van D. Leroy, nl. Dhr D. Bellens zaliger.

Het jaarboek van Belgacom van 2012 vermeldt dat dit zo'n 2,5 miljoen € bedroeg.

Ik heb er dan ook geen enkel bezwaar mee dat er een speler op de markt bereid is om meer dan haar huidige te bieden aan D. Leroy. Als deze de CEO dat waard vindt, dan zal dat wel gerechtvaardigd zijn, zo niet zijn de ongunstige gevolgen van de beslissing voor zijn rekening. En het ga Dominique Leroy én KPN goed in de toekomst.

 

Tenslotte (en hierbij stopt dan voor mij ook de polemiek) :

Ik lieg niet, maar ik heb een indruk, een mening,... een nuance die blijkbaar niet begrepen werd. Het werd maar ineens een LEUGEN.

En wat puntje 10 van Tripleboy's mitrailleursalvo betreft, vind ik dit een enorme slag onder de gordel. Een impliciet verwijt dat een dalende dienstverlening mijn schuld zou zijn, laat ik dan ook wijselijk voor zijn rekening. Ik hoop voor hem dat hij mijn betrokkenheid en voorgewend gebrek aan inzet kan onderbouwen met een krantenartikel, want alleen daarin lijkt de waarheid te staan (pauvre d'esprit) !

Wat punt 8 betreft ben ik het ook niet eens met de stelling dat je geen objectiviteit meer kunt behouden na een loopbaan van bijna 40 jaar.

Ik zou natuurlijk ook een boompje kunnen opzetten over bepaalde beleidslijnen van het bedrijf - ook deze waar ik niet altijd gelukkig mee ben geweest -, maar het is evident dat ik de interne keuken waarvan ik weet heb, zeker niet op internet ga plaatsen.

Dan liever de roeptoeters met lange tenen die blindelings en ongenuanceerd de kranten declameren.

Amen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed leren lezen, u gaat steeds zaken gaan omdraaien.

 

Bellens en zijn bedrijfsbeheer, echt Belgacom/Proximus waardig blijkbaar.

 

Bellens studeerde management engineering aan de Université Libre de Bruxelles. Hij studeerde in 1978 af als commercieel ingenieur.

Zijn carrière startte hij in 1978 bij Deloitte. In 1981 werd hij financieel directeur bij de Groupe Bruxelles Lambert (GBL), waar dat jaar ook Albert Frère zijn intrede deed. Bellens oefende deze functie tot 1985 uit. Daarna werd hij adjunct-directeur bij het Zwitserse Pargesa van Frère en Desmarais. In 1992 keerde hij terug naar de GBL als algemeen directeur, waar hij betrokken was bij de dossiers rond Bank Brussel Lambert (opgegaan in ING) en Royale Belge (in 1999 gefuseerd met AXA). In 2001 werd hij CEO bij de RTL Group.

In 2003 trad hij definitief uit de schaduw van Frère en werd hij gedelegeerd bestuurder bij telecombedrijf Belgacom, waar hij John Goossens opvolgde. Bellens oogstte er lof vanwege zijn capaciteiten maar ontving ook kritiek. Vooral afstandelijkheid en beperkte sociale vaardigheden werden hem verweten. Ook zijn hoge salaris en de overname van Telindus, waar Bellens aandeelhouder is, door Belgacom leverden hem kritiek op. Desondanks werd zijn mandaat in 2009 verlengd.] In 2011 raakte hij in opspraak in een zaak van passieve corruptie. Begin november 2011 moest hij voor een Kamercommissie verschijnen omwille van een affaire rond een ontslag en herbenoeming van een persoonlijke assistente.

 

Begin oktober 2013 raakte Bellens opnieuw betrokken in een zaak van belangenconflict, dit keer bij de geplande verkoop van Belgacom gebouwen aan een immobiliënvennootschap waar hij zelf bestuurder was. Hierop werd een parlementaire hoorzitting georganiseerd. Bellens raakte hierdoor zijn politieke steun kwijt. Hij werd op 15 november 'om dringende redenen' ontslagen als Belgacombaas.

 

In april 2016 dook zijn naam op in het dossier van de Panama Papers.

 

R.I.P Didier

 

 

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net op radio 1 gehoord dat KPN de aanstelling van Dominique Leroy  intrekt. Ze hebben, onder druk, het resultaat van onderzoek niet afgewacht, omdat dit in België heel lang kan duren en die onzekerheid was niet positief voor KPN.  https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kpn-zet-een-streep-door-aanstelling-topvrouw-dominique-leroy~adb13745/

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als in de politiek moet je over een "elleboog" mentaliteit beschikken.. Anders kom je er niet. Likken naar boven en trappen naar onder. Verwerpelijke mentaliteit, maar dat schij t in die kringen zo te horen helaas...

Ik zou het niet kunnen (en zeker niet willen)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is altijd aan de orde, Mimisiku...  Zo werkt het op je werk als kleine werknemer ook... Je moet aan jezelf denken als je een baan wil hebben...

Dat trappen naar onder is onder bepaalde omstandigheden wat anders, maar het likken naar boven doet iedereen toch wel... bij een sollicitatie zeg je toch ook wat de "baas" wil horen... je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn... (en met beer/gier (Gülle) vang je er nog meer).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Psychologisch helemaal waar, maar het gaat om de mate van... Psychologisch willen we dat mensen waarvan we 'iets willen' dat zij ons 'aardig' vinden.. Dat ligt in de menselijke cultuur. Tot op die hoogte ga ik ook mee.. Waar het stopt is dat dit gepaard gaat met 'het bewust in kwaad daglicht stellen" van iedereen of met list en bedrog daarmee je voordeel halen. En juist dát schijnt de kwaliteit van 'de perfecte manager' te moeten zijn. En dát vind ik immoreel. Dit versterkt hún cultuur dat al dat slechte dus goed is (en in hun kringen dus gedoogd wordt.. Sterker nog: het is een eis..).. Greed is Good.... Hoe meer je weet te graaien, hoe geweldiger je als top-manager bent... Walgelijk gewoon..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moet nu, al dan niet terecht, een tijdje door het leven als "graaiheks"...

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi plaatje tripleboy

 

Het verhaal is heel simpel,  als ze niet wist of zich niet realiseerde dat er regels zijn omtrent de aandelen verkoop als je overstapt naar de concurrent dan is ze niet geschikt voor zo'n functie,  als CEO behoort ze dit te weten.  En als ze het wel wist maar dacht ik kom er wel mee weg heeft ze geen integriteit. En ook dan is ze niet geschikt voor zo'n functie. Kortom de uitkomst is hetzelfde:   NIET GESCHIKT!

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...