Ga naar inhoud
astro iris

Binnenland KPN in goede papieren met Dominique Leroy

Aanbevolen berichten

Hetgeen ik eigenaardig vind, is dat er bij mijn weten weinig woorden verspild werden aan het jaarinkomen van de voorganger van D. Leroy, nl. Dhr D. Bellens zaliger.

Het jaarboek van Belgacom van 2012 vermeldt dat dit zo'n 2,5 miljoen € bedroeg.

Ik heb er dan ook geen enkel bezwaar mee dat er een speler op de markt bereid is om meer dan haar huidige te bieden aan D. Leroy. Als deze de CEO dat waard vindt, dan zal dat wel gerechtvaardigd zijn, zo niet zijn de ongunstige gevolgen van de beslissing voor zijn rekening. En het ga Dominique Leroy én KPN goed in de toekomst.

Tenslotte (en hierbij stopt dan voor mij ook de polemiek) :

Ik lieg niet, maar ik heb een indruk, een mening,... een nuance die blijkbaar niet begrepen werd. Het werd maar ineens een LEUGEN.

En wat puntje 10 van Tripleboy's mitrailleursalvo betreft, vind ik dit een enorme slag onder de gordel. Een impliciet verwijt dat een dalende dienstverlening mijn schuld zou zijn, laat ik dan ook wijselijk voor zijn rekening. Ik hoop voor hem dat hij mijn betrokkenheid en voorgewend gebrek aan inzet kan onderbouwen met een krantenartikel, want alleen daarin lijkt de waarheid te staan (pauvre d'esprit) !

Wat punt 8 betreft ben ik het ook niet eens met de stelling dat je geen objectiviteit meer kunt behouden na een loopbaan van bijna 40 jaar.

Ik zou natuurlijk ook een boompje kunnen opzetten over bepaalde beleidslijnen van het bedrijf - ook deze waar ik niet altijd gelukkig mee ben geweest -, maar het is evident dat ik de interne keuken waarvan ik weet heb, zeker niet op internet ga plaatsen.

Dan liever de roeptoeters met lange tenen die blindelings en ongenuanceerd de kranten declameren.

Amen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed leren lezen, u gaat steeds zaken gaan omdraaien.

Bellens en zijn bedrijfsbeheer, echt Belgacom/Proximus waardig blijkbaar.

Bellens studeerde management engineering aan de Université Libre de Bruxelles. Hij studeerde in 1978 af als commercieel ingenieur.

Zijn carrière startte hij in 1978 bij Deloitte. In 1981 werd hij financieel directeur bij de Groupe Bruxelles Lambert (GBL), waar dat jaar ook Albert Frère zijn intrede deed. Bellens oefende deze functie tot 1985 uit. Daarna werd hij adjunct-directeur bij het Zwitserse Pargesa van Frère en Desmarais. In 1992 keerde hij terug naar de GBL als algemeen directeur, waar hij betrokken was bij de dossiers rond Bank Brussel Lambert (opgegaan in ING) en Royale Belge (in 1999 gefuseerd met AXA). In 2001 werd hij CEO bij de RTL Group.

In 2003 trad hij definitief uit de schaduw van Frère en werd hij gedelegeerd bestuurder bij telecombedrijf Belgacom, waar hij John Goossens opvolgde. Bellens oogstte er lof vanwege zijn capaciteiten maar ontving ook kritiek. Vooral afstandelijkheid en beperkte sociale vaardigheden werden hem verweten. Ook zijn hoge salaris en de overname van Telindus, waar Bellens aandeelhouder is, door Belgacom leverden hem kritiek op. Desondanks werd zijn mandaat in 2009 verlengd.] In 2011 raakte hij in opspraak in een zaak van passieve corruptie. Begin november 2011 moest hij voor een Kamercommissie verschijnen omwille van een affaire rond een ontslag en herbenoeming van een persoonlijke assistente.

Begin oktober 2013 raakte Bellens opnieuw betrokken in een zaak van belangenconflict, dit keer bij de geplande verkoop van Belgacom gebouwen aan een immobiliënvennootschap waar hij zelf bestuurder was. Hierop werd een parlementaire hoorzitting georganiseerd. Bellens raakte hierdoor zijn politieke steun kwijt. Hij werd op 15 november 'om dringende redenen' ontslagen als Belgacombaas.

In april 2016 dook zijn naam op in het dossier van de Panama Papers.

R.I.P Didier

aangepast door Tripleboy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden zei Tripleboy:

Goed leren lezen, u gaat steeds zaken gaan omdraaien.

Toch nog één vraagje : heet jij soms Sjaak ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, Moderator heeft gevraagd : Terug naar het onderwerp, on topic!

aangepast door Tripleboy

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net op radio 1 gehoord dat KPN de aanstelling van Dominique Leroy  intrekt. Ze hebben, onder druk, het resultaat van onderzoek niet afgewacht, omdat dit in België heel lang kan duren en die onzekerheid was niet positief voor KPN.  https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kpn-zet-een-streep-door-aanstelling-topvrouw-dominique-leroy~adb13745/

aangepast door astro iris

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net als in de politiek moet je over een "elleboog" mentaliteit beschikken.. Anders kom je er niet. Likken naar boven en trappen naar onder. Verwerpelijke mentaliteit, maar dat schij t in die kringen zo te horen helaas...

Ik zou het niet kunnen (en zeker niet willen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is altijd aan de orde, Mimisiku...  Zo werkt het op je werk als kleine werknemer ook... Je moet aan jezelf denken als je een baan wil hebben...

Dat trappen naar onder is onder bepaalde omstandigheden wat anders, maar het likken naar boven doet iedereen toch wel... bij een sollicitatie zeg je toch ook wat de "baas" wil horen... je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn... (en met beer/gier (Gülle) vang je er nog meer).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Psychologisch helemaal waar, maar het gaat om de mate van... Psychologisch willen we dat mensen waarvan we 'iets willen' dat zij ons 'aardig' vinden.. Dat ligt in de menselijke cultuur. Tot op die hoogte ga ik ook mee.. Waar het stopt is dat dit gepaard gaat met 'het bewust in kwaad daglicht stellen" van iedereen of met list en bedrog daarmee je voordeel halen. En juist dát schijnt de kwaliteit van 'de perfecte manager' te moeten zijn. En dát vind ik immoreel. Dit versterkt hún cultuur dat al dat slechte dus goed is (en in hun kringen dus gedoogd wordt.. Sterker nog: het is een eis..).. Greed is Good.... Hoe meer je weet te graaien, hoe geweldiger je als top-manager bent... Walgelijk gewoon..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze moet nu, al dan niet terecht, een tijdje door het leven als "graaiheks"...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi plaatje tripleboy

Het verhaal is heel simpel,  als ze niet wist of zich niet realiseerde dat er regels zijn omtrent de aandelen verkoop als je overstapt naar de concurrent dan is ze niet geschikt voor zo'n functie,  als CEO behoort ze dit te weten.  En als ze het wel wist maar dacht ik kom er wel mee weg heeft ze geen integriteit. En ook dan is ze niet geschikt voor zo'n functie. Kortom de uitkomst is hetzelfde:   NIET GESCHIKT!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door astro iris
      Volgens de nieuwe luistercijfers is 3FM gezakt naar een historisch dieptepunt. Met slechts 2,2% luistercijfers komt de vraag , of het nog zin heeft deze zender verder te verdelen op FM. Het luister publiek van FM3 zijn overwegend jongeren en die luisteren niet meer via FM, maar digitaal.  Daarom is de denkpiste om 3FM te stoppen op FM niet geheel uit de lucht gegrepen.  De frequenties van 3FM zouden ( tijdelijk) kunnen overgenomen worden door NPO radio 5, dat overwegend een ouder publiek heeft en alleen digitaal te beluisteren is en daardoor heel wat ouderen verstoken worden van luisterplezier van deze zender. Wordt vervolgd.
    • Door Jean-Claude
      DPG Media, eigenaar van tv-zenders als VTM en Q2, gaat zijn tv-activiteiten verder digitaliseren en past daarom zijn organisatie aan. Het bedrijf wil 145 banen schrappen binnen de klassieke tv-organisatie en ondersteunende diensten. Tegelijk plant DPG Media ook de creatie van een 50-tal nieuwe jobs, voornamelijk digitale profielen. “Waar mogelijk komen de huidige medewerkers als eerste in aanmerking om deze in te vullen.” Men hoopt het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken.   “De televisiemarkt is overal ter wereld in volle transformatie”, zo klinkt het vandaag in een persbericht. “Klassieke televisie is nog steeds erg populair, maar het snel groeiend aanbod van digitale televisie- en videoplatformen verandert het kijkgedrag en het zakelijk model van televisie. Het concurrentieveld is ook sterk veranderd met de komst van globale spelers zoals Netflix, Apple en Disney. Dit stelt lokale spelers voor grote uitdagingen.”
      Vlaamse Netflix
      DPG Media investeerde de voorbije jaren al fors in de digitale transformatie, onder meer met het gratis videoplatform VTM Go. “Maar om het lokale marktleiderschap te verzekeren en te kunnen concurreren met de grote internationale spelers, kiest DPG Media nu voor een doorgedreven digitalisering en een aanpassing van de tv-organisatie.” 
      Op het programma staat de ontwikkeling van een streamingplatform met een betalend digitaal aanbod van binnen- en buitenlandse series en films, “de zogenaamde Vlaamse Netflix”. Het is niet duidelijk wanneer dit gelanceerd zal worden, zegt woordvoerster Sara Vercauteren. Maar het zou wel de bedoeling zijn om dit betalend platform naast VTM Go - dat gefinancierd wordt met reclame - te laten bestaan. Het bedrijf gaat ook de investeringen in advertentie- en datatechnologie opvoeren én in lokale content. 
              145 jobs
      DPG Media heeft “een toekomstplan uitgetekend dat naast investeringen ook een fundamentele wijziging van de huidige organisatie bevat”. Dat plan werd vandaag aan de Ondernemingsraad aangemeld en omvat de mogelijke afbouw van 145 bestaande jobs binnen de klassieke tv-organisatie en de ondersteunende diensten. Ook de aansturing van DPG Media in België wordt vereenvoudigd, met impact op het directieteam en het management. Volgens de woordvoerster gaat het om zowat één op vier banen binnen de brede tv-organisatie die bedreigd zijn. 
      Gedwongen ontslagen beperken
      Het is de intentie om het aantal gedwongen ontslagen zoveel mogelijk te beperken. Samen met de aankondiging van de intentie tot ontslag werden immers ook een 50-tal nieuwe jobs aangekondigd, voornamelijk digitale profielen in de creatieve, commerciële en technologische teams. “Waar mogelijk komen de huidige medewerkers als eerste in aanmerking om deze in te vullen.” 
      In overleg met de sociale partners werd de informatie- en consultatiefase in het kader van de wet-Renault opgestart. Pas daarna zal de precieze impact van het plan duidelijk zijn. De andere activiteiten van DPG Media, zoals de krantentitels, zijn niet getroffen door de herstructurering. 
      Nieuw model
      Kris Vervaet, CEO DPG Media België: “In een mediasector die in sneltempo verandert, is het van vitaal belang om ons bedrijf aan te passen aan de nieuwe gewoontes en gebruiken van consumenten en adverteerders. We hebben reeds een aantal belangrijke stappen gezet in de transformatie van ons bedrijf, maar gezien de toenemende concurrentie op internationaal vlak, is het noodzakelijk om de investeringen in onze digitale video- en televisie-activiteiten op te voeren.”
      “We evolueren naar een nieuw zakelijk model en dat vergt fundamentele wijzigingen in onze organisatie en werkwijze”, vervolgt Vervaet. “We hebben behoefte aan nieuwe competenties om succesvol te kunnen innoveren, maar we moeten ook veel efficiënter worden in onze klassieke televisiebusiness. We hebben een nieuwe, toekomstgerichte organisatie uitgetekend die wezenlijk verschillend is van de huidige.”
      Impact
      “De impact op het bedrijf is substantieel en we beseffen maar al te goed dat dit geen makkelijke boodschap is voor onze mensen”, aldus de CEO nog. “We zullen er dan ook alles aan doen om dit transformatieplan samen met de sociale partners zo respectvol mogelijk uit te werken. We blijven daarnaast inzetten op het opleiden van onze collega’s zodat ze in een veranderende sector hun vak kunnen doen. Als mediabedrijf moeten we het immers hebben van de expertise, de passie en de creativiteit van onze mensen.”
      Bonden: “Zeer zwaar verdict”
      “Ik kan op dit ogenblik nog weinig ten gronde zeggen over wat er aan de gang is”, zegt Jan Meeuwens, bestendig secretaris van BBTK Brussel. “Maar het bericht dat er 145 banen op de tocht staan, komt niet geheel onverwacht, vind ik. Het gaat nu eenmaal om twee mastodonten in de mediasector, De Persgroep die VTM opslokt. Dan kun je zo’n operatie verwachten”, stelt Meeuwens. “Anderzijds vind ik dat dit nieuws toch nog snel komt.”
      “Dit is een zeer zwaar verdict”, klinkt het bij Tijs Hostyn, vakbondssecretaris van ACV Puls. “Binnen het bedrijf voelden mensen wel dat er iets stond te gebeuren, maar dit is héél zwaar. Zowat alle afdelingen lijken getroffen te worden. Het is een schokgolf die door het bedrijf gaat”, aldus nog Hostyn. “We gaan deze namiddag samenzitten met de vertegenwoordigers van het personeel om te zien hoe we dit gaan aanpakken en om meteen concrete afspraken te maken.”

bron : het laatste nieuws
    • Door Eduard07
      Dit constateert het NRC, na een analyse van hoe de omroepen met efficiency omgaan. Te weinig, dus.

Dit is ook het bedrag dat de NPO nog tekort komt om het Songfestival 2020 te organiseren.

Hiermee lijkt de NPO met de rug tegen de muur te staan. Ze hebben nu geen argument meer om nog überhaupt om geld te vragen bij de minister. 
    • Door Eduard07
      http://radio.nl/819286/npo-regio-wordt-het-beste-van-rijnmond-en-de-landelijke-omroepen

Kijk aan, Rijnmond is alweer druk bezig van die ongevraagde NPO3-Regio nog meer Randstad TV te maken.Ze gaan er nu al mee aan de haal.

NPO3-Regio wordt niks minder dan een politiek gekleurde zender. Ik hoop dat deze arrogante beslissing t.z.t. flink wordt afgestraft.  
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid