Ga naar inhoud


Lang getwijfeld, toch gedaan erg blij met de UNO 4k


hcfreak

Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei ton68:

@ Donkeyman,

 

Hierbij een link naar Open PLI hoe je de splash (opstartscherm) van VTI verwijdert en hij weer tijdens booten het Open PLI logo gebruikt.

 

https://forums.openpli.org/topic/48876-herstel-splash-screens-van-vu-modellen/

 

Bedankt, ga ik proberen!

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geprobeerd, maar het werkt helaas niet.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei Donkeyman:

Geprobeerd, maar het werkt helaas niet.

 

Dit zou toch echt moeten werken, al vele malen met deze ZIP file uitgevoerd.

 

Maar misschien kun je nog even toevoegen wat er niet werkt...?

Jij moet hiervoor precies dezelfde routine volgen alsof je opnieuw flasht.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb een paar maanden geleden de overstap gemaakt (van een DM 800HD) naar een Vu+ Uno 4K.

Heel tevreden mee. Vanaf het begin met OpenPLi, een paar dagen gelden deze geupdate naar een recentere versie.

 

Nu vraag ik mij af of de zapsnelheid met een VTi image sneller is.

Of kan ik met bepaalde aanpassingen deze verlagen op de huidige OpenPLi?

Ik heb geen exacte meting maar vind het traag, soms zelfs 2 a 3 seconden een zwart beeld.

Dit gewoon in hetzelfde bouquet en zelfde satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je FBC tuners hebt is dit normaal.. Met een kabeltuner zelfs iets trager als met de satelliettuner. Heb je een FCC tuner, kun je het aantal simultane vtuners verlagen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik nu idd gedaan.

Was even op het verkeerde been gezet door de opmerking van Mimisiku: "Heb je een FCC tuner".

Wat ik nu dus begrijp is dat ik met een VTi image FCC kan instellen.

Dit kan wel problemen veroorzaken met CD en TVV.

Ik ga denk ik van het weekend even experimenteren met VTi, ik gebruik nu nog OpenPli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2019 om 12:08 zei Tonskidutch:

je usb moet als het even kan wel alleen die bestanden erop hebben die voor de flash nodig zijn

 

@Donkeyman laat gewoon eens zien wat je op die USB stick hebt staan / per map en dus inhoud

via een screenshot kun je ons toch op weg helpen

Tonskidutch, hier zie je mijn usb stick en ook de inhoud van de Ultimo 4K map. Het update bestand in deze map is 0 kb, dus leeg. Dat zal de oorzaak wel zijn. Het is geen halszaak voor mij, dat VTI logo zie ik helemaal aan het begin van het opstarten. Ben nog steeds content met PLI.

Inhoud usb stick.png

Inhoud Ultimo 4K map.png

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

ter verduidelijking, die moet je dus allemaal inclusief de mappen / uitpakken naar de USB stick

en

let op dat gaat in sommige gevallen beter met winrar . exe dan met de verkenner zelf (afhankelijk van de windows build

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tonskidutch:

misschien staat de windows pc bij donkeyman qua verkenner ingesteld op verborgen bestanden niet tonen

maar dat is ook niet een flash op USB

 

bij VTI ziet het er zo uit, zie afbeelding

 

 

 

Het gaat hierbij niet om de inhoud van de map t.b.v. een VTI flash maar om het logo van VTI te wijzigen naar OpenPLI en daar was dus deze map met het Splash bestand voor bedoeld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...