Ga naar inhoud


Lang getwijfeld, toch gedaan erg blij met de UNO 4k


hcfreak

Aanbevolen berichten

Dat is wel bemoedigend natuurlijk van Jan72, maar je moet er wel (veel) tijd voor (over) hebben. Met skin bedoel je een User Interface? Wat is dan behalve dit aanpassen volgens jou het grote voordeel van Vti?  Ik ben super tevreden met hoe het nu werkt en ik ga niet avonturieren met CAM's of andere zaken. Dus jullie advies: gewoon blijven Open Pli-en? 

Klopt was Mimisiku die het schitterende epos over Boudewijn de Groot binnen haalde (natuurlijk veel mooier in HD dan SD)(ben daar nog steeds erg blij mee, De Groot was een van mijn helden uit mijn jonge jaren qua muziek)

Ik ga wel posten als ik er v.w.b. opnemen niet uitkom. Ik ben een Mac fan en doe het dus met andere software. Hopelijk zijn er forum leden die ook met VU+ opnamen naar hun Mac rennen (voor editen of branden). In mijn geval met Toast Titanium. 

PS ik moest wel een andere monitor (TV) aanschaffen in mijn Home Cinema die ik kan aanpassen (aspect ratio/overscan) omdat op de oude monitor het hele grote menu van Open Pli niet geheel getoond werd; heel ergelijk (wel natuurlijk op mijn scherm maar de projector zet je niet aan als je gaat configureren)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Grofweg gezegd ontlopen de werkwijze van de Images VTI en OpenPLI nauwelijks, het is meestal een kwestie van smaak.

Als ik dan toch een lans voor VTI moet breken dan vind ik toch het voordeel dat de VTI ‘bakkers’ dichter bij de bron zitten dan OpenPLI en soms functies eerder in VTI verschijnen of dat functies helemaal niet in OpenPLI verschijnen.

Zo werd b.v. een 5 GHz WiFi stick door VTI ondersteund en doorOpenPLI niet.

VTI maakt overigens alleen Images voor VU+ terwijl OpenPLI Images voor meerdere merken bouwt.

Of dat nu een nadeel of voordeel is weet ik niet maar ik heb soms het idee dat VTI iets nauwkeuriger met het maken van de Images omgaat.

Ik weet uit mijn lange ervaring dat ik nog nooit problemen heb ondervonden met VTI maar wel met OpenPLI.

 

Ik ben overigens ook een Mac fan en stream regelmatig opnamen naar mijn o.a. Mac Mini 2018 maar verder ook niets.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei hcfreak:

Dat is wel bemoedigend natuurlijk van Jan72, maar je moet er wel (veel) tijd voor (over) hebben. Met skin bedoel je een User Interface? Wat is dan behalve dit aanpassen volgens jou het grote voordeel van Vti?  Ik ben super tevreden met hoe het nu werkt en ik ga niet avonturieren met CAM's of andere zaken. Dus jullie advies: gewoon blijven Open Pli-en? 

Klopt was Mimisiku die het schitterende epos over Boudewijn de Groot binnen haalde (natuurlijk veel mooier in HD dan SD)(ben daar nog steeds erg blij mee, De Groot was een van mijn helden uit mijn jonge jaren qua muziek)

Ik ga wel posten als ik er v.w.b. opnemen niet uitkom. Ik ben een Mac fan en doe het dus met andere software. Hopelijk zijn er forum leden die ook met VU+ opnamen naar hun Mac rennen (voor editen of branden). In mijn geval met Toast Titanium. 

PS ik moest wel een andere monitor (TV) aanschaffen in mijn Home Cinema die ik kan aanpassen (aspect ratio/overscan) omdat op de oude monitor het hele grote menu van Open Pli niet geheel getoond werd; heel ergelijk (wel natuurlijk op mijn scherm maar de projector zet je niet aan als je gaat configureren)

Kan ik je ook warm krijgen voor "Kom Nader" van Boudewijn de Groot?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrouwlief is na 2 jaar VTI terug naar PLI en is er erg gelukkig mee. VTI is in sommige dingen moeilijker en dat waren voor haar belangrijke dingen. En voor sommige dingen was het ook voor mij echt zoekwerk op haar tuner. Zelf heb ik steeds PLI gehouden op m'n tuner, is me altijd prima bevallen. Beetje een kwestie van welke dingen je makkelijker wilt.

Ben overigens zelf ook een Mac-fan, maar laat alles gewoon op de 2Tb harde schijf van de VU staan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt een beetje vrouwonvriendelijk, maar bedoel ik niet. Het hele satelliet/kabelgebeuren is mijn hobby. Ik - en ik alleen - bepaal hoe dat draait. Kan ze er niet aan wennen? Jammer dan. Daarentegen heb ik niets te zeggen over de inrichting. Dat is dan weer haar domein. Wil ze de meubels nieuw/anders dan gebeurt dat subito. Witten/schilderen? Dat moet ik direct doe.

 

Ik probeer diverse images, diverse skins, OScam configuratie etc. Vooral in het weekend ziet het er steeds anders uit. Nieuwe bak? Spelen in het weekend (al dan niet met een reserve coax door de woonkamer)..

 

Voor de VU+ gebruik ik VTi en voor de Dreamboxen DreamOS 2.5. Pli heb ik gebruikt totdat ze besloten om het OpenSource te maken. Daarna werd het instabiel, fouten en gezien de klachten is dat met de jaren niet beter geworden. Was de ene fout hersteld, kreeg je 2 oude weer terug en dat ping-pongde heen en weer. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover ik het goed begrijp kan ik beter bij Open Pli blijven totdat ik problemen ga ervaren (waar Mimisiku op wijst).

 

Kom Nader over Boudewijn de Groot is zeer welkom als je voor mij een full HD versie kunt oploaden (wetransfer bijvb.) Ik heb alleen een 1280x 720 versie.

(ik weet niet of het origineel 1920 x 1080 is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tonskidutch:

dat is raar dat sommige dingen lastiger zijn, maar misschien bedoelt zij een menu vinden of timers plannen, of wat eigenlijk?

vraag haar eens

Het zijn wat kleine dingen die ze noemde, zoals wanneer je iets bekeken had van de HD het niet meteen kunnen wegmikken maar eerst terug naar de lijst moeten.

En natuurlijk de langdurige EPG van de Engelse zenders die ondanks diverse installaties van dingen daarvoor nooit goed werkte.

Ze weet ze niet allemaal meer, want er staat alweer een tijd PLI op waarbij alle problemen voor haar als sneeuw voor de zon verdwenen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei minplus:

Het zijn wat kleine dingen die ze noemde, zoals wanneer je iets bekeken had van de HD het niet meteen kunnen wegmikken maar eerst terug naar de lijst moeten.

 

Dat is bij mij niet zo... Als ik een opname bekeken heb, druk ik op de "stop toets" en dan verschijnt een menu in beeld, waar ik o.m kan kiezen om de opname te verwijderen en terug naar de live tv-uitzending te gaan, of verwijderen en terug naar de opnamelijst etc etc...  Ik vind dat dit heel erg makkelijk werkt.

Ik dacht dat je dat eerst moet instellen bij de instellingen, dat hij dat menu aanduidt bij het drukken op de stop knop.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei minplus:

Het zijn wat kleine dingen die ze noemde, zoals wanneer je iets bekeken had van de HD het niet meteen kunnen wegmikken maar eerst terug naar de lijst moeten.

En natuurlijk de langdurige EPG van de Engelse zenders die ondanks diverse installaties van dingen daarvoor nooit goed werkte.

Ze weet ze niet allemaal meer, want er staat alweer een tijd PLI op waarbij alle problemen voor haar als sneeuw voor de zon verdwenen.

 

Onlangs moest ik noodgedwongen overstappen van VTI naar PLI. Dat heeft me meer voordelen dan nadelen opgeleverd, voor het eerst werken picons prima, ik zie ze op het infoscherm, de zenderlijst en de display van mijn Ultimo 4K. Die display is nu ook standaard voorzien van een mooie indeling en alle nodige informatie.

EPG informatie van de BBC wordt nu eindelijk zonder kunstgrepen weergegeven in PLI, zodat ik geen mooie docu's van BBC 4 meer hoef mis te lopen.

Opgenomen bestanden worden niet zoals in VTI netjes gerubriceerd in aparte mappen, maar dat komt misschien nog. Vreemd genoeg zie ik bij opstarten nog steeds het VTI logo verschijnen op de display van de Ultimo 4K

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noodgedwongen?

Denk dat je dan niet genoeg gezocht hebt. Picons werken prima in VTi, EPG ook (al moet je in VTi een EPG add-on laden voor de Astra2), opnames eventueel met sortering als je dat wenst..

OpenPli is voor de meesten 'gewoon makkelijk' omdat verreweg het meeste erin geprakt zit.. 

Ik voer het dus terug op 'luiheid' en zeker geen 'noodsituatie'.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, lui ben ik zeker niet, maar ik ben geen geboren techneut. Wel een doorzetter , maar op een bepaald moment wil je geen uren meer besteden aan zaken die perse niet willen lukken. PLI is dus een aangename oplossing voor mij.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is ook je goed recht.. Het is alleen niet correct om VTi dan de schuld te geven van het niet werken, terwijl VTi dit prima kan (als je weet hoe).

Ik heb al jaren VTi en daar werkt alles wat je als 'VTi belemmering' aangeeft..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de jaren dat VTI erop stond alle add-ons voor de EPG van 28 oost vele malen geprobeerd, maar geen enkele heeft goed gewerkt, noch afzonderlijk, noch in alle mogelijke combinaties. Uitzendingen vele dagen vooruit programmeren bleef niet mogelijk, soms 2 dagen, meer niet.

Pli erop en alles werkte perfect.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...