Ga naar inhoud


VTI 14: Picons van HD kanalen worden niet weergegeven


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Zoals ik mijn vorig topic (Welkom VTI14...) al vermeldde, heb ik momenteel met mijn nieuwe VTI setup een probleem om de picons op mijn volledige OSD allemaal zichtbaar te krijgen.

Hoever sta ik...

 

Mijn Picons haal ik van de site www.picons.eu. Op mijn vorige OpenATV installatie gebruikte ik precies dezelfde zenderlijst en picons als nu en die deden het telkens feilloos.

Ik probeerde intussen zowat alle types picons die op die picons.eu te vinden zijn. Altijd en overal hetzelfde probleem: op het LCD4Linux schermpje zijn de picons bij elke zender zichtbaar, in de zenderlijst, EPG, taakbalk,... kortom het hele OSD van de ontvanger geeft er maar enkelen weer. Zelfs bij mijn openwebIF op de computer zijn ze allemaal zichtbaar.

 

Wat mij nu opgevallen is: alle bestandsnamen van de gedownloade picons beginnen met 1_0_1. 

De SD kanalen die nog voorkomen in mijn lijst, beginnen ook telkens met 1_0_1 en laat nu net die het wel prima doen. De referentie van de HD kanalen begint telkens met 1_0_19 en die werken niet. Dat zijn natuurlijk 95% van mijn vaak gebruikte zenders.

 

Blijkbaar heeft het OSD van VTI daar problemen mee. De piconfolder van LCD4Linux verwijst naar precies dezelfde locatie als de piconfolder in VTI zelf: usr/share/enigma2/picon/, dus dat is OK.

 

Een gekende bug in VTI???

 

Bestaat er nu eventueel een picon lijst waar de HD picons wel met die 1_0_19 beginnen?

 

tnx

Gert

 

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij die picons wordt de prefix van de service reference niet opgeslagen, dus bij het maken van het piconpack wordt altijd 1_0_1_ toegevoegd. Dat zou voor zover ik weet geen probleem moeten zijn. Blijkbaar op VTi dus wel.

Mijn advies is om snp-picons te gebruiken, sowieso zijn die veel meer up-to-date en daar heb je dat probleem (bijna*) niet.

 

* Als zenders dezelfde naam hebben maar verschillende logo's dan kan maar voor één van de zenders een snp-link gebruikt worden, voor de andere(n) wordt dan alsnog een srp-link gebruikt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die snp picons was gisteren mijn laatste hoop. Helaas is er precies hetzelfde probleem mee als met de srp picons.

 

Als je wat Googelt zijn er binnen VTI blijkbaar wel meer gelijkaardige problemen geweest in het verleden. Ik stel me de vraag of er überhaupt iemand in NL of België iemand binnen VTI die picons behoorlijk werkend heeft...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb al mijn picons prima in orde. 

Ik heb echter geen nederlandse of belgische televisie... Maar uiteindelijk is de werkwijze altijd hetzelfde.

Ik heb meer dan een jaar geleden met Alex geexperimenteerd met de picons... en de werkwijze die hij voorstelde werkte bij mij ook niet. We hebben er behoorlijk veel tijd in gestopt, en de conclusie is dat het niet werkte met VTI.

De picons die ontbraken, dat wil zeggen vrijwel alle niet-duitse en niet-oostenrijkse heb ik met de hand aangepast. Dat gaat dan met name om de Zweedse zenders en een aantal andere... ook sommige radiozenders ontbraken.

In het forum van vu plus support staat waaraan ze moeten voldoen om afgebeeld te kunnen worden.

Kleurdiepte 8 bpp en ook max 400*240 pixels (dat laatste is uit mijn hoofd, ben ik niet 100% zeker). De kleurdiepte is van levensbelang, is die meer of minder zie je ze niet!!

Dan geef ik manueel de kanaalreferentie in, en laad ik ze in de goede map met filezilla... Ik zie de picons in de zenderlijst, in de infobar en op het display van mijn Ultimo 4k.

Ik vind het allemaal niet zo veel werk... eens je ze hebt, is het wel verstandig de boel ook bij de houden als backup... gebeurt er iets, kan je ze snel terugplaatsen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er intussen achter wat mijn probleem is.

 

Mijn Picons komen van www.picons.eu 

Als je de SRP pakt, dan beginnen die allemaal met 1_0_1. Enkel de kanalen die als referentie ook die 1_0_1 hebben worden binnen VTI voorzien van een picon. De meesten hebben 1_0_16 en 1_0_19.

Als je de SNP versie downloadt, dan blijkt VTI erg kritisch te zijn met hoofdletters, punten en komma's.

Voorbeeld bij de Vlaamse zender VTM. In mijn zenderlijst is VTM letterlijk geschreven als vtm HD. De SNP picon zegt: vtmhd.png

Als ik die file nu verander in vtm HD.png werkt het wel.

 

Eventueel een oproep aan de mensen van picons.eu: is het niet mogelijk om die snp's en/of letterlijk te maken? Ik ben geen programmeur; ik weet niet of dit makkelijk kan met een scriptje? Verder zijn die picons daar te downloaden gewoonweg top! Zeer actueel.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

mebo870, ik heb deze even ingeladen. Prachtige picons trouwens, waar zijn die te vinden/samen te stellen?

 

Eén probleempje nog: ik kijk betaal tv via dvb-c Telenet en fta satelliet vaak naar duitse zenders. 

Wat ik met jouw lijst nu krijg is dat alle satellietzenders het prima doen op picon vlak, maar in mijn Telenet lijst gebeurt er weinig. Op zich logisch met SRP picons.

 

Ik heb nu een mix gemaakt met mijn bewerkte SNP picons en met jouw lijst. Fijn dat je SNP en SRP naast elkaar kunt gebruiken. :)

 

De vlaamse en nederlandse zenders veranderen al eens vaker van logo. Nu in coronatijden heb ik tijd genoeg om dat allemaal netjes op orde te brengen. Hopelijk komt er een moment dat VTI wat minder strikt wordt en omgaat met picons zoals openATV en openPLI dat doen...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2020 om 11:23, RaveMaus zei:

Eventueel een oproep aan de mensen van picons.eu: is het niet mogelijk om die snp's en/of letterlijk te maken? Ik ben geen programmeur; ik weet niet of dit makkelijk kan met een scriptje? Verder zijn die picons daar te downloaden gewoonweg top! Zeer actueel.

 

Die picons zijn van dit project en dank je, wij doen stinkend ons best ze actueel te houden maar elke hulp is zeer welkom.
Zo heb ik toen ook alle Telenet logos toegevoegd, maar daarvoor was/ben ik wel afhankelijk van een recente lamedb voor de exacte benamingen en service referenties.
Als je het graag op orde wilt hebben zou ik zeggen doe dit niet op je ontvanger, maar bij de bron en dat is dus bij het Github project, zonder input van anderen kunnen wij niet weten dat er wat veranderd is, zeker niet als we zelf een bepaalde satelliet of kabelprovider niet kunnen ontvangen.

 

De benamingen zijn bewust zonder spaties, koppeltekens enz. omdat ze gebaseerd zijn op images die daar ook vanuit gaan, je zal dus bij je imagebouwer moeten klagen waarom zij het weer anders moeten doen dan al die andere images die wel op deze manier met de snp-benamingen omgaan.
Lees even op de Git wat ik bedoel en meer uitleg kunnen andere teamleden die dieper in die materie zitten wellicht voor je beantwoorden als je deze vraag daar als issue aanlevert.

We kunnen ook de srp-benamingen verbeteren, zodat wél 1_0_2_, 1_0_16_, 1_0_19_ enz. gebruikt wordt, maar hiervoor zijn dan ook actuele gegevens nodig.
Als jij die kan aanleveren voor Telenet, dan zal ik met de owner daar eens bespreken hoe we dat build-proces kunnen verbeteren.

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag op vuplus-support ook gesteld, waarom VTI nu eigenlijk dwars moet doen... Ik kreeg gelijk ook de opmerking waarom ik mijn aangepaste piconlijst dan niet opstuur, zodat zij het in de feed zetten. Zo zou het in de picon-manager van VTI beschikbaar komen.

Nu goed, daar hebben we hier hetzelfde idee over.

 

Inmiddels staat er op mijn ontvanger een Telenet lijst die om 10u deze voormiddag binnen gehaald is. Niet volgens de LCN, maar weliswaar met de juiste zenderreferenties.

Ik wil je die zeker aanleveren, maar je moet me er een beetje mee helpen... Wat bezorg ik je precies? Als ik in /etc/enigma2 ga kijken, staat daar ergens userbouquet.Telenet.tv en userbouquet.Telenet.radio.

Zijn die beide bestanden voldoende? Wat heb je nog nodig en naar waar stuur ik ze?

 

(de verdere bestanden/zenders, zoals die van CanalDigitaal en TV-Vlaanderen heb ik ook. Referenties kloppen ook niet met de picons. Echter denk ik dat je dan beter de zenderlijst gebruikt van Satje07 hier op het forum; die zal op dat vlak actueler zijn)

 

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...