Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

Nogmaals geprobeerd op de wijze van hoe satkijker zijn antenne heeft bevestigd.  Dit heeft helaas niet geholpen  en misschien zoals het al eerder beschreven in dit topic zal hij wel alleen rommelsignaal versterken.  Het signaal van de mast in dtc is op de boven verdiepingen zo sterk dat ik zonder antenne npo 123 en de omroep kan ontvangen. Blijkbaar zit in die receiver ook een antenne.  Is het dan überhaupt wel verstandig om een antenne te kopen met versterking?

 

Ik zal graag nog wil weten hoe nou precies zit met die duitse radiozenders? Worden die met sterker signaal uitgezonden dan het dvb t2 signaal?  

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bedoel je met radio de DAB signalen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, investigator zei:

De Fracarro Elika PRO 700 C heeft een ingebouwde versterker.

De Fracarro Elika 700 C is een passieve versie zonder versterker.

Website www.fracarro.com/fr

 Datablad in engels http://products.fracarro.com/index.php/en/dj-list?format=raw&task=download&fid=1806

Datablad in frans http://185.81.0.212/fr/index.php/fr/component/phocadownload/category/8-brochures-smatv?download=59:brochure-elika

 

De letters C of P staan voor:

C = verpakt in Carton

P = verpakt in plastic zak

over de toonbank gaat natuurlijk goed in een plastic zak, verzenden kan alleen maar in een kartonnen doos zonder dat hij beschadigd aan komt. Voor de rest is de antenne precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, Tvoverair zei:

RicardoBelli dat ben ik ook van plan😀  ik bedoel inderdaad de dab signalen ceesv 

Wesel straalt DAB uit met 5 kW ERP.

Het stralingsdiagram is non directional, dus ook op Nederland gericht.

 

De frequentie is lager, er is minder traject demping.

 

DAB is dus eenvoudiger te ontvangen.

Wesel zend slechts een multiplex uit, die van media broadcast.

 

Kleve straalt met 10 kW erp uit, met de WDR multiplex.

Antenne diagram is 20 - 120 graden.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tvoverair said:

Ik heb een triax digi 14  gekocht 

Dezelfde als die van johno maar dan een digi 14 800. Dit zal wel weer een opvolger zijn.

 

Het tegenovergestelde is waar, want de 800 is de voorganger.

De 700 zal over de inmiddels ingekorte UHF band een iets beter resultaat geven.

De 800 werd ontworpen voor de langere eerder in gebruik zijnde band.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, RicardoBelli zei:

Hallo orbit 808, kan deze antenne van een zendammateur  in  de buurt ook storen op dvb t2 ????  ik weet niet de exacte frequenties  van de antenne . Misschien  spiegels ????Mvg Ricardo 

 

 

Tja wie weet. Ik zal straks ff een video maken van hoe mijn storing hier te zien is, maar met goede apparatuur zouden dit soort signalen niet moeten storen op dvb-t. Was het voorheen ook niet zo dat langsrijdende brommers het signaal verstoorde :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...