Ga naar inhoud


Duitse zenders via DVB-T2 in grensstreek


Tvoverair

Aanbevolen berichten

24 minutes ago, RicardoBelli said:

En johnno mooie antenne heb je daar is dat ook een triax met zelf bouw rotor.mvg Ricardo ,ps is dat een 8 elements antenne??? Is dat witte kastje een splitter  ????

 

Je zou het 8 elements kunnen noemen, maar Triax zelf noemt het 14 elements. Omdat kennelijk elk deel van de reflector als element wordt gezien. Het witte/grijze kastje is een versterker die het verlies van 20 meter kabel goed moet maken.

 

Het plateautje (of zelfbouw rotor) gebruikte ik eerder voor sat ontvangst. Ik heb 4 satellietposities in mijn vaste opstelling. Om te experimenteren met andere satellieten zette ik dan dit ding even op de stoep. Was best wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 Ricardobelli  als  je 17km zuidoostelijker dan mij woont woon je dus dus ergens in de Achterhoek dichtbij aalten-dinxperlo 😀.  daar kun je je antenne vol op wesel richten zonder een zender uit Nederland tegen te komen.   Ik ken helaas niemand die zon antenne heeft het is natuurlijk ook wel specifiek. je moet tevreden zijn met npo zenders en duitse zenders.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 km oostelijker.  Heb je mijn antenne gezien ??? Voor een tientje meer kun je beter die van johnno nemen  ,maar er zijn ook nog andere modellen  triax . Maar fuba hebben ook prima antennes hoor .  . Een ander model van triax heeft een 2 elements reflector., en meer directoren ,dus meer versterking ,je moet de antenne dan echt perfect op wesel uitrichten  , de npo en tv gld en flevoland tv komen zo als binnen .mvg Ricardo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de site gevonden maar het is wel eve kijken of deze betrouwbaar is. Geen bedrijfadres of reviews.  Waarom raadt je deze antenne aan sprietje? Antenne s van andere merken die erop lijken zie hier ook in nederland tekoop. Is het misschien dat daar maar een maximale versterking opzit en de fracarro wel kan uitbreiden tot 47db

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2020 om 22:30, RicardoBelli zei:

 heb je de megasat antenne op het dak staan  voor de ontvangst ?. Mvg Ricardo 

Nee ik he de KPN Digitenne antenne  V4 op het dak en de V5 voor op de camping,  de V4 staat gericht naar Nijmegen maar nu gericht naar Wesel.

 

Op 7-8-2020 om 14:28, Tvoverair zei:

Beste satkijker,  Bedoel je dat ik hem dus met de bovenkant naar de zendmast moet richten? 

Nee, met de smalle zijkant zie foto. Deze staan 4 en 4,5 meter hoog.

Die antenne is te koop voor € 17,50 en als je een handige jongen bent maak je zelf een steuntje wat € 10,00 uitspaart.  Die antenne liggen in de meeste winkels van *

je kunt hem ook bestellen Google maar eens op      Digitenne V5 antenne.

 

KPN-V5.thumb.jpg.dcf71f6a741b86c190603d1ca3e17c46.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Fracarro Elika PRO 700 C heeft een ingebouwde versterker.

De Fracarro Elika 700 C is een passieve versie zonder versterker.

Website www.fracarro.com/fr

 Datablad in engels http://products.fracarro.com/index.php/en/dj-list?format=raw&task=download&fid=1806

Datablad in frans http://185.81.0.212/fr/index.php/fr/component/phocadownload/category/8-brochures-smatv?download=59:brochure-elika

aangepast door investigator
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tvoverair zei:

Ik heb de site gevonden maar het is wel eve kijken of deze betrouwbaar is. Geen bedrijfadres of reviews.  Waarom raadt je deze antenne aan sprietje? Antenne s van andere merken die erop lijken zie hier ook in nederland tekoop. Is het misschien dat daar maar een maximale versterking opzit en de fracarro wel kan uitbreiden tot 47db

 

Er is geen enkele andere antenne die zoveel versterking geeft en toch bescheiden afmetingen heeft. Nee niet omdat je die ook met versterker kunt kopen. Fracarro is een zeer bekend en gerenommeerd merk, vroeger de Nederlandse Tewea antennefabriek.

Jammer dat Fracarro niet in Nederland te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...