Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, cookie monster zei:

 

Burgerbeweging roept politie op “repressieve houding te laten varen”

 

Dat is natuurlijk de wereld op zijn kop. De daadwerkelijke repressie gaat uit van de anti-corona demonstranten en anti-vaxxers die de pandemie zuurstof blijven geven om langer rond te waren dan nodig. (En onder die beide clubs doen ook niet-zo-frisse politieke agenda's de ronde.)   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Uit de krant van gisteren:

 

hashtag #ikdoenietmeermee

 

MC Boogshe, artiestennaam van Rachel Velberg, was vorig jaar deelnemer aan een Instagram-actie onder de hashtag #ikdoenietmeermee,

Die groep meende vorig jaar dat door niet mee te doen men de overheid onder controle kon krijgen, een actie gestart door.... Willem Engel.

Deze week moest Rachel met coronaverschijnselen naar het ziekenhuis. „Corona is geen grap gewoon”, schrijft ze in een story op Instagram.

 

Ze is ondertussen weer thuis nadat er in het ziekenhuis longfoto's gemaakt zijn en vastgesteld werd dat haar zuurstof opname op het randje was.

Ze heeft in het ziekenhuis gezien dat het heel druk was en dat alleen doodzieke mensen nog worden opgenomen.

 

De actie vorig jaar zorgde voor verontwaardigde reacties op de actie.

„Mogen de artsen als jij hulp nodig hebt dan ook zeggen #ikdoenietmeermee?” was een van de reacties op die actie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft mag het lot van Rachel meer van dit soort mensen overkomen onder de hashtag: #wieniethorenwilmoetmaarvoelen. 😉

 

Zelfs de grootste vijanden zal ik niet gauw ernstige ziektes toewensen, maar  voor o.a. Willem Engel et al.  en Baudet (die zonder mondkapje provocerend poogde Tjeenk Willink de hand te schudden om vervolgens alles rond deze pandemie te bagatelliseren) wil ik graag een uitzondering maken.

 

Het baart me zorgen dat er verdraaid veel Nederlanders zijn die er veel sympathie voor hebben. En zelfs bereid zijn tot sabotagedaden van het vaccinatiebeleid  over te gaan. Wat dat betreft zijn de cijfers onder "bepaalde bevolkingsgroepen" wellicht nog te laag om dat besef daar te doen doordringen.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er liggen op dit moment steeds meer mensen tussen de 30 en 50 jaar oud in de ziekenhuizen en op de IC's.

Dat komt onder meer doordat er steeds meer ouderen gevaccineerd zijn en niet meer ziek worden of bij besmetting nog slechts milde ziekte verschijnselen krijgen.

 

De toename van jongere patienten gaat sneller als je verhoudingsgewijs zou mogen verwachten.

De britse corona variant is mogelijk verantwoordelijk dat er verhoudingsgewijs steeds meer jonge re mensen in het ziekenhuis belanden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt me op dat als je je wilt laten testen dat dat niet onvoorwaardelijk kan.

Ik stuit er bv op dat je alleen een test kan aanvragen als je SMS bij je DigiD hebt. Dat heb/wil ik dus niet.

Wat precies de vragenlijst zal zijn als je een test aanvraagt weet ik (nog) niet, maar die zal vast niet mals zijn (zie ook de capsones bij vaccinatieaanmelding).

 

 

Natuurlijk is het fijn voor de eeuwig hongerige gezondheidsstatistici om zoveel mogelijk data te verzamelen.

Maar het is voor mij en vele anderen even akelig om die te moeten geven.

Ik ervaar het als een gijzeling: wil je geen data geven, dan ook geen test en ook geen vaccinatie.

 

Wat is er nu de bedoeling: dat je getest en gevaccineerd wordt of... dat ze je data bemachtigen?

Ik wil geen datamelkkoe zijn maar als goede burger wel meewerken aan test en vaccinatie.

 

Ik bedoel maar: doe die test en zet die spuit. Zonder vragen.

 

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

35 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Wat precies de vragenlijst zal zijn als je een test aanvraagt weet ik (nog) niet, maar die zal vast niet mals zijn (zie ook de capsones bij vaccinatieaanmelding).

Je kan je ook gewoon zelf informeren i.p.v. stemming te maken.

De onderstaande gevraagde gegevens zijn relevant voor de vaccinatie.

 

Welke persoonsgegevens gebruiken we?

We hebben uw gegevens nodig om de vaccinatie goed uit te voeren.
Dit zijn de persoonsgegevens die wij van u nodig hebben:

  1. Voornaam & achternaam
  2. Adres
  3. Geboortedatum
  4. Of u man of vrouw bent, niet gespecificeerd of onbekend
  5. Burger Service Nummer (BSN)
  6. Telefoonnummer
  7. E-mailadres
  8. Doelgroep waarbij u hoort
  9. Medische gegevens, om te bepalen of u een vaccinatie kunt krijgen (contra-indicaties en medische triage)
  10. Gegevens over het vaccin dat u krijgt: vaccinnaam en -nummer
  11. Naam van uw arts

 

https://ggdghor.nl/privacyverklaring-vaccinatie_coronavirus/

35 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Ik ervaar het als een gijzeling: wil je geen data geven, dan ook geen test en ook geen vaccinatie.

Je moet tijdens de vaccinatie toestemming geven voor de melding dat je gevaccineerd bent, anders wordt die niet geregistreerd, en worden je gegevens niet doorgegeven.

 

Je kan je ook laten testen bij een commercieel bedrijf, die willen naast je naw gegevens verder alleen je bankrekening nummer voor de betaling van de rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ceesv zei:

Doelgroep waarbij u hoort

oké heel eenvoudig allemaal maar die doelgroep waar ik bij behoor is wel eentje voor de kwisvraag

 

1 zou je sat4all lid kunnen invullen? :grin:

2 of moderne slaaf van de Nederlandse Overheid?

of wat https://ggdghor.nl/privacyverklaring-vaccinatie_coronavirus/ geeft geen nadere omschrijving van doelgroepen.

 

gegevens over jezelf aanleveren dat maakt niet heel veel uit want mijn patiënten dossier hebben ze toch al

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

oké heel eenvoudig allemaal maar die doelgroep waar ik bij behoor is wel eentje voor de kwisvraag

 

 

niet helemaal...

 

 

https://corona.nhg.org/covid19-vaccinatie/tijdschema-met-checklist-covid-19-vaccinatie/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat nog meer informatie op die site.

https://ggdghor.nl/thema/informatie-over-vaccineren/

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren dus bericht gekregen dat ik positief getest ben.

Als het blijft zoals het nu is dan doe ik het er voor hoor en vraag je je af waar men zich zo druk om maakt. (uiteraard weet ik dat anderen het veel slechter hebben getroffen)

Vrijdag dus plots een verhoging naar bijna 38 graden en de test aangevraagd.

Ik zou in aanmerking komen voor een sneltest maar dan moet je DigiD wel in orde zijn maar aangezien ik die van mij de laatste 15 jaar niet had gebruikt werkte die dus niet meer (kon overigens wel met dezelfde gegevens een nieuwe aanvragen maar daar krijg je dus over 3 dagen pas bericht over)

Zaterdag liep de koorts op tot 38.7, nam ik een aspirine dan zakte hij weer een graad maar was die uitgewerkt dan steeg die ook weer net zo hard (ibuprofen werkte bij mij dus niet)

Gisteravond liep ondanks de aspirine de temperatuur op naar 38.6 en voelde ik me ook knap beroerd maar zolang ik inbed bleef liggen was er naast wat zweten weinig aan de hand en ook vanmorgen nog steeds boven de 38.

Maar nu net weer een vrij normale 37.1

Ik kan dus veel geluk hebben met dat ik met mijn 56 jaar toch een aardige conditie heb en vrij gezond eet en drink maar tot op dit moment is de besmetting niets anders dan koorts met een flinke verkoudheid zonder verkouden te zijn.

Ik hoest dus wel flink wat slijm op maar heb nog geen zakdoek oid. nodig gehad.

 

Dus wil je snel weten wat er aan de hand is zorg dan dat je DigiD in orde is en dan kun je ook on-line een test aanvragen.

Wil je dat niet dan gewoon bellen en een afspraak maken maar dan moet je tot 48 uur wachten voordat je de uitslag krijgt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gerrit B zei:

Gisteren dus bericht gekregen dat ik positief getest ben.

Als het blijft zoals het nu is dan doe ik het er voor hoor en vraag je je af waar men zich zo druk om maakt. (uiteraard weet ik dat anderen het veel slechter hebben getroffen)

Vrijdag dus plots een verhoging naar bijna 38 graden en de test aangevraagd.

Ik zou in aanmerking komen voor een sneltest maar dan moet je DigiD wel in orde zijn maar aangezien ik die van mij de laatste 15 jaar niet had gebruikt werkte die dus niet meer (kon overigens wel met dezelfde gegevens een nieuwe aanvragen maar daar krijg je dus over 3 dagen pas bericht over)

Zaterdag liep de koorts op tot 38.7, nam ik een aspirine dan zakte hij weer een graad maar was die uitgewerkt dan steeg die ook weer net zo hard (ibuprofen werkte bij mij dus niet)

Gisteravond liep ondanks de aspirine de temperatuur op naar 38.6 en voelde ik me ook knap beroerd maar zolang ik inbed bleef liggen was er naast wat zweten weinig aan de hand en ook vanmorgen nog steeds boven de 38.

Maar nu net weer een vrij normale 37.1

Ik kan dus veel geluk hebben met dat ik met mijn 56 jaar toch een aardige conditie heb en vrij gezond eet en drink maar tot op dit moment is de besmetting niets anders dan koorts met een flinke verkoudheid zonder verkouden te zijn.

Ik hoest dus wel flink wat slijm op maar heb nog geen zakdoek oid. nodig gehad.

 

Dus wil je snel weten wat er aan de hand is zorg dan dat je DigiD in orde is en dan kun je ook on-line een test aanvragen.

Wil je dat niet dan gewoon bellen en een afspraak maken maar dan moet je tot 48 uur wachten voordat je de uitslag krijgt.

Beterschap !!  Dan heb je al meer last gehad, dan ik , oktober vorig jaar ( ivm veel corona gevallen op mijn werk ( lichte klachten ), positief getest ).   Wat mijn inziens belangrijk is, afstand houden en met verdachte symptomen thuis blijven . En dan nog, zonder dat je het door hebt kun je Corona hebben. Maar alles op slot zetten is, volgens mij ook niet de goede oplossing. Maar wat ik mis, waarom de ene persoon er wel veel last van heeft, en de andere niet ?  En ik ben de magerste niet, terwijl anderen, die eigenlijk een veel gezondere levensstijl hebben, er veel meer last hebben. Zeg het maar. 

P.S. Het rijkste bezit is Gezondheid 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...