Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Vast ende zeker, maar dat gaat nog tig tig jaren duren voordat men begrijpt hoe dergelijke verschillen in de afweer genetisch in elkaar zitten en vooral hoe je er iets aan kunt doen als het niet lekker zit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik reken maar zo, vorig jaar voerden we hier rond deze tijd nog een discussie over het wel of geen nut van mondkapjes en waren er pas de 1e voorzichtige signalen dat er vorderingen waren inzake een vaccin maar zou dit nog jaren kunnen duren voordat het uit ontwikkeld was en goedgekeurd.

 

Nu weten we niet anders, lopen we dagelijks met mondkapjes rond en worden er wereldwijd elke dag meer dan een miljoen vaccins per dag weggezet.

 

Dus stellig beweren dat dit nog tig jaren gaat duren?

Ik heb er tenminste mijn twijfels over.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

 

Dus stellig beweren dat dit nog tig jaren gaat duren?

Ik heb er tenminste mijn twijfels over.

 

De algemene verwachting (van de experts) is nochtans dat dit - net zoals de griep - een blijvertje wordt, met telkens een andere variant, zodat je elk jaar opnieuw om je prik kan gaan. Dat ze in de UK al in het najaar hun derde prikje Pfizer mogen gaan halen, zegt genoeg.

 

En vermits - eens de internationale grenzen weer totaal open gaan - er weer tot in de kleinste uithoek van de wereld gereisd zal worden, importeren we van daaruit telkens opnieuw nieuwe varianten, die tot een opflakkering kunnen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, pollegazon zei:

En vermits - eens de internationale grenzen weer totaal open gaan - er weer tot in de kleinste uithoek van de wereld gereisd zal worden, importeren we van daaruit telkens opnieuw nieuwe varianten, die tot een opflakkering kunnen zorgen.

Dus wat moeten we doen?

 

Wat ik altijd al roep, haal die vliegtuigen die nu geparkeerd staan door de shredder, dan zijn er meteen een paar extra problemen opgelost.

Vandaag was ook in het nieuws doordat het aantal passagiers met 80% is afgenomen is ook meteen een heel groot deel van het CO2 probleem opgelost,

En ook dat de meeste vluchten die wel werden uitgevoerd gewoon vluchten binnen Europa waren,

Dus meteen een persoonsgebonden CO2 Quota invoeren (en daar de zakelijke vluchten wel ook meteen bij in opnemen) zodat die "broodnodige" vakantie nog gewoon kan maar maar verstook je + 5.000 kuub gas in je woning + rij je de nodige km's + vlieg je nog het nodige privé/zakelijk dan gaat dat flink wat meer geld kosten omdat je over je quota bent.

 

Op deze manier dwing je gewoon een ieder om serieus na te denken over de CO2 uitstoot + vrijwel zeker dat die (zaken)reis naar die uithoek toch plots ook veel minder urgent blijkt te zijn en kunnen uitbraken ook veel eenvoudiger ingedamd worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gerrit B zei:

Ik reken maar zo, vorig jaar voerden we hier rond deze tijd nog een discussie over het wel of geen nut van mondkapjes en waren er pas de 1e voorzichtige signalen dat er vorderingen waren inzake een vaccin maar zou dit nog jaren kunnen duren voordat het uit ontwikkeld was en goedgekeurd.

 

Nu weten we niet anders, lopen we dagelijks met mondkapjes rond en worden er wereldwijd elke dag meer dan een miljoen vaccins per dag weggezet.

 

Dus stellig beweren dat dit nog tig jaren gaat duren?

Ik heb er tenminste mijn twijfels over.

Je hebt blijkbaar een enorm vertrouwen in de wetenschappelijke ontwikkelingen en dat is positief.

Maar het gaat hier om details in het DNA en waar die details voor staan. Dat gaat nog erg vele jaren van onderzoek vergen want we staan nog helemaal aan het begin, we hebben nog nauwelijks benul waar een paar dingen in mijn vakgebied voor staan. Voordat we weten welke codes waarvoor staan, los van dat genen springend en overlappend worden afgelezen wat de zaak extreem ingewikkeld maakt en dan noem ik nog maar 1 verschijnsel,  zijn we al tig jaar verder. Voordat we dan kunnen ingrijpen op alle vlakken zijn we nog eens tig jaar verder, hoe snel de ontwikkeling ook gaat.

 

Het belang van die mondkapjes gaf ik een jaar geleden al aan en werd er op afgeserveerd en dat je met miljarden euri en duizenden wetenschappers binnen een jaar prima vaccins kunt maken op grond van wat er al grotendeels ontwikkeld was is vanzelfsprekend, maar dit gaat over 1000 maal ingewikkelder en ver gaander onderzoek.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst zou ik aanstaande donderdag moeten gaan voor Astra Zeneca bij Huisarts.

Die belden me af krijg een nieuwe uitnodiging van GGD, ook zestigers lopen teveel risico met Zeneca was de verklaring.

Dacht nog aan @wanderer om dat online te regelen, dus ook gedaan. 👍

 

Mooi nu heb ik aanstaande zondag een afspraak voor Biontec Pfizer.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een afspraak gemaakt en krijg bevestiging per mail:

Wanneer donderdag 6 mei 2021 16:05 - 16:10

Lees ik in de kleine lettertjes: Vaccination 1: 06-05-2021 at 14:05 hour

 

Wanneer moet ik er naar toe gaan?

 

Als je bekijkt waar die 2 uur verschil vandaan kunnen komen, dan lijkt het er op dat er iemand tussen zit uit de tijdzone Moskou - Teheran.

Ik ga  adhv deze mail dus geen berichten versturen.

aangepast door Zunigkyk
Vermoeden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan de grote letters met het tijdvak.

Het vaccineren is echter zo'n peulenschil en het is zo belangrijk dat je de prik - die vooraf al voor je wordt klaargemaakt - dat ik haast wel durf te beweren dat je te allen tijde die prik krijgt toegediend.

 

Als je je er om 14.00 uur meldt, ga je vast binnen een half uur MET prik de deur weer uit van de locatie.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als je bekijkt waar die 2 uur verschil vandaan kunnen komen, dan lijkt het er op dat er iemand tussen zit uit de tijdzone Moskou - Teheran.

Ik ga  adhv deze mail dus geen berichten versturen.

Bekend verschijnsel dat veel instanties regelmatig niet de tekst controleren die ze (klakkeloos) de deur uit doen.

En dan te bedenken dat een check een paar minuten duurt, en het rechtbreien van misverstanden veel meer tijd kost. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Zunigkyk zei:

Heb een afspraak gemaakt en krijg bevestiging per mail:

Wanneer donderdag 6 mei 2021 16:05 - 16:10

Lees ik in de kleine lettertjes: Vaccination 1: 06-05-2021 at 14:05 hour

 

Wanneer moet ik er naar toe gaan?

 

Als je bekijkt waar die 2 uur verschil vandaan kunnen komen, dan lijkt het er op dat er iemand tussen zit uit de tijdzone Moskou - Teheran.

Ik ga  adhv deze mail dus geen berichten versturen.

die 14:05 hour is Universal time utc....je bent 's middags om 16:05 uur aan de beurt...

 

 

 

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, wanderer zei:

die 14:05 hour is Universal time utc....je bent 's middags om 16:05 uur aan de beurt...

Oftewel: Greenwich Mean Time...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...