Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

Zo is het! Als we die vrijheden niet krijgen, hebben "we" het als mensheid zelf naar gemaakt.

 

Zoals ook deze week maar weer bleek in de Tweede Kamer: de hardste ontkenners blijken de grootste verspreiders.

(en de grootste egoïsten.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.telegraph.co.uk/news/2021/05/14/scientists-admit-totalitarian-use-fear-control-behaviour-covid/

 

SPI-B is een van de subcomités die de Wetenschappelijke Adviesgroep voor Noodsituaties (Sage) adviseert, onder leiding van Sir Patrick Vallance, de belangrijkste wetenschappelijke adviseur. Een wetenschapper van SPI-B vertelde mevrouw Dodsworth: “In maart [2020] maakte de regering zich grote zorgen over naleving en ze dachten dat mensen niet zouden willen worden opgesloten. Er waren discussies over het feit dat angst nodig was om naleving aan te moedigen, en er werden beslissingen genomen over hoe de angst kon worden aangewakkerd. De manier waarop we angst hebben gebruikt, is dystopisch. “Het gebruik van angst is zeker ethisch twijfelachtig geweest. Het is als een raar experiment geweest. Uiteindelijk mislukte het omdat mensen te bang werden. " Een ander SPI-B-lid zei: "Je zou psychologie‘ mind control ’kunnen noemen. Dat is wat we doen ... we proberen het duidelijk op een positieve manier aan te pakken, maar het is in het verleden kwaadaardig gebruikt. " Eentje waarschuwde dat "mensen de pandemie gebruiken om de macht te grijpen en door dingen te rijden die anders niet zouden gebeuren ... We moeten heel voorzichtig zijn met het autoritarisme dat binnensluipt". Een ander zei: "Zonder vaccin is psychologie je belangrijkste wapen ... De psychologie heeft eigenlijk een hele goede epidemie gehad." Naast openlijke waarschuwingen over het gevaar van het virus, wordt de regering ervan beschuldigd het publiek non-stop slecht nieuws te voeden, zoals sterfgevallen en ziekenhuisopnames, zonder de cijfers ooit in verband te brengen met nieuws over hoeveel mensen hersteld, of dat het dagelijkse dodental boven of onder het seizoensgemiddelde ligt. Een ander lid van SPI-B zei dat ze "verbijsterd waren door de bewapening van de gedragspsychologie" tijdens de pandemie, en dat "psychologen het niet leken te merken toen het ophield altruïstisch te zijn en manipulatief werd. Ze hebben te veel macht en het bedwelmt hen ”. Steve Baker, de plaatsvervangend voorzitter van de Covid Recovery Group of Tory MPs, zei: "Als het waar is dat de staat het besluit heeft genomen om het publiek bang te maken om de regels na te leven, roept dat zeer ernstige vragen op over het soort samenleving dat we willen. worden. "Als we echt eerlijk zijn, vrees ik dan dat het regeringsbeleid vandaag de dag in de wortels van totalitarisme speelt? Ja, natuurlijk. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, in Duitsland vindt een vergelijkbare discussie plaats.

Maar per saldo is dit achteraf gewauwel, want wat de bevolking eveneens bang maakte, waren de beelden uit Italië (en Spanje).

En die angst heeft mede geholpen de eerste golf corona onder de knie te krijgen.

 

Maar toen kwam die Britse variant waar we nog weinig van wisten.

 

Dus zo simpel en zwart-wit ligt het allemaal niet.

 

Maar ja, de profileringsdrang. Eigenlijk is dit artikel uit The Telegraph mogelijk ook weer een bangmaker.

Dan zouden we hier te maken hebben met een gevalletje "pot-verwijt-de-ketel".

Maar laten we dit artikel voorlopig maar even kwalificeren als "tegenmacht", of "tegengas"" . En daar is niks mis mee.  

 

En wat de rol van bang maken betreft: we zien nu waar het niet (meer) serieus nemen van de pandemie in de ziekenhuizen toe leidt.

Koningsdag, voetbalfestijnen, noem ze maar op. De keerzijde van angst is overmoed. 

Zoek de balans maar eens. Een regering zal het nooit goed doen in die zoektocht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

Het lijkt er idd op dat men op de Seychellen massaal is gaan feesten zonder voorzichtig te zijn.

Moeten de Baudet aanhangers daar maar heen, dus... 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, dutchandrew zei:

"Als we echt eerlijk zijn, vrees ik dan dat het regeringsbeleid vandaag de dag in de wortels van totalitarisme speelt? Ja, natuurlijk. "

als jij eerlijk bent kun je natuurlijk ook nog eens teruglezen wat jijzelf daar schrijft en die zinsnede herformuleren want ik begrijp er helemaal niets van.

 

Over psychologie gesproken in verband met deze pandemie is iedereen op zijn manier bang en heeft een natuurlijke zelfverdediging door bepaalde ongrijpbare, onbegrijpelijke zaken en risico's te onderdrukken (ignoreren) of die risico's actief uit de weg te gaan.

Dus ignoreren of reageren dat zijn de twee opties hoe "de mens" er mee omgaat.

Dan heb je nu ook weer een nieuwe problematiek psychologisch gezien als die aangeboden vaccins verschillende effectiviteit hebben en/of bijwerkingen hebben.

Dus wel vaccineren of niet vaccineren.

 

Hoe dan ook, je legt als individu altijd je lot in handen van je zelf of in handen van een groep medici en wetenschappers. (wereldwijd goed georganiseerd en samenwerkende)

Als je echter ook nog de overwegingen uit de social media, dus mensen die je niet kent, als een relevante informatie bron mee weegt kan het zijn dat je alleen maar banger wordt.

Magere Hein bestaat niet en ook geen heksen die in Farmaceutische bedrijven werken.

 

 

  • Haha 1

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, minplus zei:

 

Als ik het op het eerste zicht goed begrijp dan is Moderna dus het beste (relatief hoge RRR-behoorlijke lage NNN) ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Pfizer heeft een minimale voorsprong voor het geprikte individu met een iets gunstiger spreiding, hoewel dat laatste alleen aangeeft dat een aantal mensen met Pfizer nog iets gunstiger zaten. Het verschil is in feite verwaarloosbaar.

Het NNV-getal lijkt voor Moderna gunstiger te zijn en dat zou kunnen, maar hier spelen omgevingsfactoren mee omdat het een combinatie van een serie onderzoeken betreft waarvan een aantal in het veld en dan gaan plek en populatie meespelen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet hier even een scenario voor de experts neer:

 

We, het westen, kijken zo naar onszelf dat we de achtergestelden op de wereld vergeten. Terrasje pakken is immers intens belangrijk en essentieel mensenrecht.

Mutatatie ontstaat ergens bij de achtergestelden waartegen onze huidige vaccins niet werkzaam zijn. Vrijheidsvierende tourist neemt deze nieuwe variante mee naar huis. Loop terug naar februari 2019.........enz enz

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Moonchild, dat ben ik helemaal met je eens.

Ik kan dan ook niet begrijpen dat mensen zo dom kunnen zijn om massaal te willen uit gaan om te eten en drinken, en ook nog eens op reis moeten...

Ik zal dat zeker niet doen... onverantwoord en een bron van problemen... tja...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moederdag, Koningsdag, Vaderdag.... het hangt allemaal samen met contacten en onbeschermd bijeen komen.

De aantallen en daarmee besmettingen zijn de afgelopen week hier weer gestegen. Dat zijn geen toeristen, dat is de woonsituatie en werkomgeving.

Kijk maar op het RIVM dashboard voor Nederland en/of jouw Gemeente.

 

Let maar op Pinksteren wil iedereen naar buiten omdat het TRADITIE is.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je cynisch bent zeg je misschien: uitstekend toch. De groepsimmuniteit gaat versneld omhoog en de IC's lijken het nu aan te kunnen. Dat was toch altijd al het beleid?

Maar ik heb makkelijk praten: rustige woonomgeving waar ieder zich aan de regels houdt, volledig gevaccineerd en geen verplichte werkzaamheden buitenshuis.

En op reis kan volgend jaar ook nog wel.

Op weg naar de volgende vaccinatie over een half jaar. Dat is hier in DE de verwachting, las ik vanmorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoorde ik ook op de radio, over die 6 maanden later weer een keer...

Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje te veel van het goede...... eerst deze eerste keer maar eens bekijken, en als het dan al weer zó snel moet, dan weet ik het nog niet echt.

 

Maar inderdaad, dat beleid van <<zolang de zorg het aankan is het goed>>, klinkt mij heel vreemd in de oren. Zó ver wil je het toch niet laten komen denk ik dan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...