Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 3


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator
3 uren geleden, Sverige zei:

Ik begin de discussie hier niet meer, dat is zinloos, maar ik wil de informatie gewoon delen, voor wat het waard is...

Het bericht gaat dus over een periode van 4 maanden waarin 28.774.580 inentingen toegediend zijn.

Er zijn naar aanleiding van die inentingen ongeveer 50.000 meldingen gedaan over bijwerkingen, dat zijn 1,7 meldingen per 1.000 inentingen.

Daarvan waren 0,2 per 1.000 inentingen serieus te nemen bijwerkingen.

 

In dezelfde periode waren er in Duitsland ruim 2 miljoen geregistreerde corona gevallen en overleden er als gevolg van corona ongeveer 62.000 mensen.

Bedenk dat er van de corona zieken, die niet ingeënt waren een groot gedeelte nog steeds serieuze bijwerkingen heeft wat hun in het dagelijkse leven beperkt.

 

De 28 miljoen mensen die ingeënt zijn zullen geen corona krijgen en geen risico op ernstige gezondheidsklachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is ongeveer wel een correcte samenvatting ceesv.

 

En zeker was het een interessant artikel, Eduard... dat is de reden dat ik het wilde delen.

Het toont ook aan dat er wel bijwerkingen zijn... en ja, dat heeft alles, maar dat was dus wel de reden dat ik aangaf niet opnieuw in discussie te willen gaan daarover.

Het Paul Ehrlich Institut is volgens mij zeer betrouwbaar, dus de gegevens uit dit verslag zullen wel kloppen denk ik.

 

 

1 uur geleden, ceesv zei:

De 28 miljoen mensen die ingeënt zijn zullen geen corona krijgen en geen risico op ernstige gezondheidsklachten.

deze uitspraak zin is uiteraard een aanname...  en hoe zeker en hoe lang dit geldt is iets wat ik zelf niet weet.

Als de  middelen gemiddeld de 90% doeltreffendheid halen die de fabrikanten aangeven, dan loopt een kleine 3 miljoen van die 28 miljoen nog steeds risiko denk ik. Uiteraard een stuk minder mensen dan zonder vaccinatie, helemaal mee eens.... maar het verbaast me dan wel weer dat er gezegd wordt dat als iedereen gevaccineerd zal zijn, alles weer 'normaal' is..... en dat lijkt mij niet het geval te zijn...

En ook gaan we er vanuit dat nieuwe mutanten onder controle blijven... dat weet ik ook niet, en daar hangt dan de snelheid van af dat de vaccinatie herhaald zal moeten worden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer voldoende mensen gevaccineerd zullen zijn, zal het reproductie getal steeds kleiner worden en het aantal ernstig zieke mensen die intensieve zorg nodig hebben beperkt zijn.

 

Dat betekent dat de ziekenhuizen weer hun primaire zorg kunnen uitvoeren en het beperkte aantal ernstig zieke corona patiënten kunnen opvangen.

 

Op dat moment kunnen we weer terug keren naar een "normale" maatschappij.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Sverige zei:

 

Het toont ook aan dat er wel bijwerkingen zijn... en ja, dat heeft alles, maar dat was dus wel de reden dat ik aangaf niet opnieuw in discussie te willen gaan daarover.

 

Noem mij eens een medicijn of vaccin ZONDER bijsluiter!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

Noem mij eens een medicijn of vaccin ZONDER bijsluiter!

Zonder bijwerkingen bedoel je denk ik...  En nee... zelfs paracetamol kent bijwerkingen, geef ik gelijk toe.

Probleem is dat dit nieuw is, onbekend terrein voor de burger, en dan ben je altijd extra voorzichtig... Maar als je iemand kende die overleed aan een vaccinatie ligt het ook wel weer iets gevoeliger. En de ervaring uit het verleden (Svininfluensa vaccin / zwijnengriep) leert dat de bal wel eens misgeslagen kan worden... 

Feit blijft dat ik altijd iemand ben die liever een keer teveel nadenkt alvorens iets te doen, dan blind blatend met de kudde mee te lopen.

Als je weet wat het risiko van je daad is, kan je het gevaar voor jezelf altijd beter inschatten.

 

Maar we gaan zien wat er gebeurt. Ik hoop echt dat er geen echt akelige dingen zullen gebeuren, en dat alles goed afloopt.

En dan heb je nog steeds zelfbeschikking over dingen die je desondanks liever niet doet. (Thema "voorzichtig blijven")

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sverige zei:

 

En de ervaring uit het verleden (Svininfluensa vaccin / zwijnengriep) leert dat de bal wel eens misgeslagen kan worden... 

 

https://www.medicinenet.com/swine_flu/article.htm

Kun je die opmerking eens toelichten?  Ik kan er daar niks over vinden.

 

Hoe weet je trouwens dat er aan andere vaccins nooit iemand is overleden? Dat soort info staat toch niet in de bijsluiters. 

 

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/welke-bijwerkingen-van-coronavaccins-zijn-bekend-en-waarom-moeten-we-ze-serieus-nemen/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gerrit B zei:

Volgens mij werkt dat zo niet.

Stel dat het normaal is dat 1 op de 100.000 een combinatie  van trombose en een hersenbloeding kan krijgen.

Daarnaast is het inmiddels bekend dat ongeveer 1 op de 50.000 een ernstige vorm van trombose kan krijgen na vaccinatie.

Dan is het niet zo dat je dit met elkaar kunt vermenigvuldigen en dat vervolgens maar 1 op de 10 a 100 miljoen het risico lopen om een combinatie te krijgen van trombose door vaccinatie en daardoor een fatale hersenbloeding op te lopen.

De kans is dan niet dat 1 op de 100.000  maar een veel groter aantal zal dit risico lopen, juist door de extra trigger door de vaccinatie.

Zou je de gegevens aanhouden zoals die nu bekend zijn dan zal dan niet 1 op de 100.000 maar 1 op de 33.000 de kans lopen op de combinatie trombose en fatale hersenbloeding.

Natuurlijk nog steeds een relatief kleine kans, maar als je kijkt dat normaal zo'n 30.000 personen per jaar een veneuze trombose oplopen dan komt het al wel aardig dichtbij als je tot die risicogroep behoort.

De Hartstichting heeft het artikel waar je naar linkt verwijderd dus ik kan de getallen niet checken, maar bij een combinatie van beide is het wel een kwestie van vermenigvuldigen, waarbij 100.000 x 50.000 niet 10 miljoen is maar 5 miljard.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, minplus zei:

De Hartstichting heeft het artikel waar je naar linkt verwijderd 

maar als je opnieuw zoekt, krijg je een nieuw artikel, en die link heb ik boven, in reactie op de oude link- al gegeven, dacht ik.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat ik in de krant las en waarnaar nog onderzoek lopend is, maar het lijkt erop dat 30% van de mensen in alle leeftijdsgroepen die met ernstige longcovid te maken hebben (wel genezen maar verder nog alles waardeloos) een forse verbetering hebben na vaccinatie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Ceesv en ik al aangaven, Sverige, je raakt ook gevaccineerd 100% zeker besmet als je met een zieke in dezelfde ruimte zonder bescherming gaat zitten hijgen. Dat spreekt voor zich.

Alleen de kans dat je ziek wordt of anderen besmet is met 95% gedaald. En als je al ziek wordt is het zoiets als een verkoudheidje. Een ander en nauw verwant corona-virus, die verkoudheden. Daar gingen lang geleden een paar miljoen aan dood in Zuid-Amerika, want ze kwamen voor het eerst met dat virus in aanraking en vaccins om de zaak te kunnen overleven waren nog ver in de toekomst.

Dus geen kans.

Net als nu als je geen vaccinatie neemt en pech hebt zoals inmiddels ook wat miljoenen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, minplus zei:

Wat Ceesv en ik al aangaven, Sverige, je raakt ook gevaccineerd 100% zeker besmet als je met een zieke in dezelfde ruimte zonder bescherming gaat zitten hijgen. Dat spreekt voor zich.

 

Ik kan uit ervaring spreken en dan hoef je nog helemaal niet zitten hijgen maar gewoon een kwartiertje op ruim 2m afstand blijven maar wel in dezelfde ruimte met een besmet iemand. Mijn ervaring is ook dat mondkapjes, handen wassen en ontsmetten dan ook weinig tot geen zin hebben als er een echte besmettingsbron in de buurt is.

Wellicht hebben die wel geholpen om zo lang niet besmet te raken terwijl ik vaak/heel vaak in de brandhaard van corona besmettingen aan het werk was maar helemaal voorkomen konden die het dus niet.

 

Wellicht dat het mee heeft gespeeld dat ik die week een erg stressvolle week heb gehad met nauwelijks meer dan 2 uur slaap per dag en wel elke dag vol gas doorgaan tot een uur of 3.00 's nachts om van alles uit te zoeken en te regelen waarbij om 5.15 uur de wekker weer afliep omdat je om 7.00 uur weer werd verwacht aan de andere kant van Nederland.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

 

Ik kan uit ervaring spreken en dan hoef je nog helemaal niet zitten hijgen maar gewoon een kwartiertje op ruim 2m afstand blijven maar wel in dezelfde ruimte met een besmet iemand. Mijn ervaring is ook dat mondkapjes, handen wassen en ontsmetten dan ook weinig tot geen zin hebben als er een echte besmettingsbron in de buurt is.

Wellicht hebben die wel geholpen om zo lang niet besmet te raken terwijl ik vaak/heel vaak in de brandhaard van corona besmettingen aan het werk was maar helemaal voorkomen konden die het dus niet voorkomen.

 

Wellicht dat het mee heeft gespeeld dat ik die week een erg stressvolle week heb gehad met nauwelijks meer dan 2 uur slaap per dag en wel elke dag vol gas doorgaan tot een uur of 3.00 's nachts om van alles uit te zoeken en te regelen waarbij om 5.15 uur de wekker weer afliep omdat je om 7.00 uur weer werd verwacht aan de andere kant van Nederland.

 

Handen wassen, mondkapjes en afstand houden hebben enorm veel zin, Gerrit, ook als er een doodzieke in dezelfde ruimte is. Anders waren alle ziekenhuizen volledig ingestort, hoe moeilijk ze het nu ook nog hebben. Anders was je al eerder fors ziek geworden.

Maar een tijd een paar uur slaap per nacht breekt je afweer af en dan kun je het vergeten dat je het virus aankunt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, minplus zei:

Wat Ceesv en ik al aangaven, Sverige, je raakt ook gevaccineerd 100% zeker besmet als je met een zieke in dezelfde ruimte zonder bescherming gaat zitten hijgen. Dat spreekt voor zich.

Alleen de kans dat je ziek wordt of anderen besmet is met 95% gedaald. En als je al ziek wordt is het zoiets als een verkoudheidje. Een ander en nauw verwant corona-virus, die verkoudheden. Daar gingen lang geleden een paar miljoen aan dood in Zuid-Amerika, want ze kwamen voor het eerst met dat virus in aanraking en vaccins om de zaak te kunnen overleven waren nog ver in de toekomst.

Dus geen kans.

Net als nu als je geen vaccinatie neemt en pech hebt zoals inmiddels ook wat miljoenen.

 

Als je gevaccineerd bent dan heb je bij pfizer 95% minder kans om zo erg ziek te worden dat je in het ziekenhuis of IC te belandt (als je beide vaccinaties hebt gehad, bij de eerste is dat 60%).

Je wordt dus wel degelijk ziek alleen is het verloop een heel stuk milder. Ook ben je nog steeds besmettelijk.  Dat is ook de reden dat je toch een mondkapje op moet en je afstand moet houden van anderen. Ook ben je niet meteen beschermd, je lichaam heeft 2 a 3 weken tijd nodig om genoeg antistoffen te produceren.

 

 En tot nu toe zijn de bijwerkingen van bijv paracetamol vele malen groter dan een vaccin. En ja, je loopt een kans op ernstige bijwerkingen maar je kan ook door de bliksem getroffen worden. Krijg je het heb je gewoon dikke pech.

Het weigeren van egaal welk covid vaccin is in mijn ogen dan ook erg ,laat ik het netjes zeggen, erg onverstandig. Want wie wilt wekenlang langzaam stikken. Dat doet covid, het vernielt je longen zodat je telkens minder lucht krijgt. Wil je ervaren hoe het voelt om covid longen te hebben. Pak een rietje en probeer daar eens 10 minuten door te ademen. En stel je dat eens voor om dat wekenlang te doen..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

 

Mijn ervaring is ook dat mondkapjes, handen wassen en ontsmetten dan ook weinig tot geen zin hebben als er een echte besmettingsbron in de buurt is.

Wellicht hebben die wel geholpen om zo lang niet besmet te raken terwijl ik vaak/heel vaak in de brandhaard van corona besmettingen aan het werk was maar helemaal voorkomen konden die het dus niet.

Tja, kijk uit dat je niet rigoureuze zwartwit conclusies gaat trekken volgens de Viruswaarheid "logica".

Die verkondigden het vorig jaar bij de eerste golf ook vanuit hun parallelle werkelijkheid dat de mensen geloofden in de maatregelen omdat de cijfers uiteindelijk in de zomer zo laag werden, terwijl hun redenatie was dat de mensen zich beschermden tegen iets wat er überhaupt niet was. 

 

Niet alles is meetbaar, maar dan is er nog altijd zoiets als logisch nadenken.

 

Ook het kort geding van Viruswaarheid bevatte in de kern alweer een kromme redenatie. De sterftecijfers zouden niet anders in vergelijking met andere jaren. Voor het gemak negeerden Pols en Engel maar even het feit, dat er momenteel maatregelen van kracht zijn, en dat we in landen zonder (goede) maatregelen heel andere cijfers zien.

 

De aannames van VW bevatten doorgaans omgekeerde logica. (Volgens mij weten ze dat zelf ook wel, maar het doel is immers niet "vrijheid voor iedereen", maar omverwerping van de bestaande orde met daarna VW aan het roer.)

 

Hygiëne helpt altijd! Kijk maar naar de griepcijfers van de afgelopen tijd. De maatregelen werken dus wel degelijk. Bewijs geleverd. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Matchless zei:

Je wordt dus wel degelijk ziek alleen is het verloop een heel stuk milder. Ook ben je nog steeds besmettelijk.  Dat is ook de reden dat je toch een mondkapje op moet en je afstand moet houden van anderen. Ook ben je niet meteen beschermd, je lichaam heeft 2 a 3 weken tijd nodig om genoeg antistoffen te produceren.

Prominente figuur in Duitsland Markus Söder had eerste prik in April en is nu besmet, dus quarantaine.

Ik ben het helemaal eens met je bericht Matchless. Als woordspeling je kan nog steeds aansteker zijn al gebruik je geen lucifers. (of beschermende middelen)

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...