Ga naar inhoud


Canal Digitaal komt met nieuwe CAM module.


HG5812

Aanbevolen berichten

Met een beetje geluk komt deze week mijn ORF kaart. Dan ook weer F1 komend seizoen.... Servus TV

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ik versta het allemaal prima! Familie komt uit Schwâbisch Hall, Stuttgart, Winnenden, Idar-Oberstein….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Gisteren weer zo’n staaltje meegemaakt van de vakkennis van de CD helpdesk. Een kennis van mij heeft onlangs een nieuwe AVtex TV aangeschaft + een 803 module. Werkte 5 min na de eerste installatie prima. Op enig moment werkte de combinatie niet meer en hij belde mij. Geprobeerd om er van afstand achter te komen waar dit aan lag. Hij had ook CD gebeld en hun antwoord was echt hoopgevend. De TV zou niet geschikt zijn voor de 803 module. Of hij niet beter een 701 module kon aanschaffen. Omruilen lukte echter niet. 🤣🤭 Bizar, de TV is ongeschikt terwijl het eerder gewoon gewerkt heeft. Het overzicht van CD houdt op bij 2019. Uiteindelijk adviseerde ik hem om de handmatige schotel nog eens te finetunen en vervolgens een heractivatie aan te vragen. En raad eens, ondanks dat de TV er niet geschikt voor is werkte deze ineens alsof het een wonder was. Ook deden zij nog de uitspraak dat er veel problemen waren met de 803 module. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een TV CI+ gecertificeerd is dan werkt de Client—Host protocol. Of het dan een CAM701, CAM803, Quantis, SmIT module is doet helemaal niet meer terzake. De decodering zit helemaal in de module zelf. De communicatie tussen de TV en de module is versleuteld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De losse kaart blijft werken, maar dient wel in een Canaldigitaal CI module geplaatst te worden.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'question de Jambon' is echter: voor hoelang? Die kaarten zijn 10+ jaar oud.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog een CI module met een witte sticker, manufactured under nagra licence, of dat het ci module is wat je straks nodig hebt?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die witte zal je kaart na januari nog laten werken.. Maar dan zit je wel aan een CI met alle beperkingen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de programma's die met ons serveert is het misschien het juiste moment afscheid te nemen van betaal tv.

Mocht ik heimwee krijgen kan ik altijd nog naar BVN kijken.

 

Ik kijk de laatste tijd steeds meer naar de Duitse FTA zenders, die hebben in de avonduren uitstekende documentaires.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik ook (als ik de kans krijg). Vrouwlief is nog soap-minded….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Canal Digitaal zet in op CI+ module met virtuele smartcard na 28 januari. Dat is te lezen in Totaal TV.

Is de invoering van deze nieuwe codering een reden om het contract met CD te laten verbreken? Mijn tweejarige contract loopt af eind maart. Toch een beetje zonde van het geld want ik ga absoluut geen module kopen en stap over op iptv van KPN via Budget.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Gezien de programma's die met ons serveert is het misschien het juiste moment afscheid te nemen van betaal tv.

Mocht ik heimwee krijgen kan ik altijd nog naar BVN kijken.

 

Ik kijk de laatste tijd steeds meer naar de Duitse FTA zenders, die hebben in de avonduren uitstekende documentaires.

Wij kijken al jaren naar alleen de FTA-zenders. We zitten nu even een paar dagen in een hotel, maar die commerciële zenders zijn we binnen tien minuten weer zat. Dus ook in het hotel weer gauw terug naar de NPO of inderdaad de Duitse zenders. Phoenix is trouwens mijn favoriet…..

 

Volgend jaar wellicht wel Digitenne erbij, maar dan alleen vanwege Eurosport en Discovery. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de taal machtig bent kan je bijna alle Discovery programma's bij buitenlandse FTA aanbieders zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...