Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Het zou me niks verbazen als 1 van de politici een keer een kogel krijgt.

Ik keur het absoluut niet goed maar kan me de alsmaar groeiende onvrede goed voorstellen.

 

Voor ons wordt alles duurder,geen huis is nog te betalen en tegelijkertijd staat de deur voor vluchtelingen wagenwijd open en moet voor hen woningen worden gezocht terwijl wij al 7 jaar betalend staan te wachten.

Zo werk je onvrede wel in de hand.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


FED en EZB hebben jarenlang de geldpers laten draaien (nog steeds) om de economie aan te wakkeren. Als je meer geld drukt, wordt de intrinsieke waarde van geld minder. Dat heet inflatie. Dat is wat nu gebeurt. Eigenlijk worden producten niet duurder, maar worden pensioenen, spaargeld en salarissen minder waard. Het gaat nu hard. Een eerste stap richting hyperinflatie? Ik zie vele parallellen met de dertiger jaren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

Ongeveer 2 - 2,5 jaar terug melde Mr. R..... dat gas en stroom goedkoper zou gaan worden hier in Nederland.

 

Ongeveer 1,4 jaar terug werd er altijd gesproken over de verantwoordelijken.

 

Nu begint het met ik.

 

De 2e Ongeveer en de Nu is een ander onderwerp, zoiets met 19.

 

Het blijft lachen ...................😁 .......

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag de eindafrekening op de mat van elektra. 2e jaar op rij dat ik meer terug kreeg dan hetgeen ik had betaald aan termijn bedragen. Lekker hoor, die zonnepanelen.

 

 

10 uren geleden, happysat zei:

 

Helaas ziet niet iedereen dat in.

 

 

Hoeveel kubieke meter water gebruik jij in hemelsnaam?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Con zei:

Hoeveel kubieke meter water gebruik jij in hemelsnaam?

in 2020 moeten er wel wat zwembaden gevuld worden voor de verkoeling 's zomers! (in al die tuintjes van de rijenhuizen)

- en moet je de zonnecrême onder de douche afspoelen!

- en moeten de badhanddoeken gelijk met geurparels in de wasmachine worden opgefrist

- er zijn zelfs mensen die hun grijze kiezeltuin schoonspuiten met de Gardena Sproeikop en de bestrating met de Kärcher moeten ontdoen van algen en korstmossen

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-10-2021 om 10:30, ceesv zei:

De kale energieprijs zijn de kosten niet, maar de als maar hoger wordende belastingen en heffingen maken het astronomisch duur.

 

En wie gaat er over die belastingen en heffingen?  Juist de overheid, dus wie wil er dat het allemaal duurder wordt... precies diezelfde overheid.  Tja het geld van de corona vergoedingen moet ergens vandaan komen.  Bovendien de overheid wil van het gas af wat nooit gaat lukken en probeert op deze manier mensen te dwingen.  Nou vergeet het maar!   Desnoods gooien we er houtkachel in en gaan we zoveel mogelijk CO2 de lucht in jagen. Laat ze maar stikken in die klimaat verhaaltjes van ze!  

  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, het weer helpt niet mee.....

 

Quote:

Kouder en minder zonnig

Net als een kwartaal eerder hebben huishoudens in het tweede kwartaal meer gas verbruikt dan in hetzelfde kwartaal van 2020. Dit kwam voornamelijk door het koudere weer. Hierdoor is de uitstoot door de gebouwde omgeving (huishoudens en kantoren) zo’n 34 procent hoger dan in het tweede kwartaal van 2020.

Het was niet alleen kouder, maar ook minder zonnig dan hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Hierdoor had de landbouw meer elektriciteit nodig voor de belichting van kassen. De glastuinbouw haalt zijn elektriciteit voor een groot deel uit de inzet van aardgas voor eigen warmtekrachtinstallaties (wkk), waardoor ook de landbouw meer broeikasgassen uitstootte (7 procent).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx,

 

Ik geef je gelijk :

 

 

Quote

En wie gaat er over die belastingen en heffingen?  Juist de overheid, dus wie wil er dat het allemaal duurder wordt... precies diezelfde overheid.

 

 

 

Zo'n 50 jaar geleden was er een minister ( was dat geen Luns ? ) die onze aardgas verkocht aan Rusland per kubieke meter voor een kwartje ( in guldens fl 0,25 cent ), we zouden rijk worden.

Zo'n 30 - 35 jaren terug kregen wij in de nacht stroom uit Frankrijk voor stroom, kern centrales.

Zo'n 10 - 20 jaar terug zijn er 2 centrales gebouwd in de eemshaven, een voor kolen en een andere voor gas, de laatste zou kunnen ombouwen op Amerikaanse gas.
Ik weet niet hoeveel schepen er zijn gebouwd voor het heen en terug varen, maar dat moeten er wel veel zijn. Die varen nu naar landen die dichter bij America liggen. 

Kok zijn kwartje per liter op benzine/diesel, is altijd nog aanwezig.

 


Zo'n 45 jaar terug begon Duitsland kern centrales te bouwen, aan de grenzen met het buitenland.
Ongelukken zijn daar bij gebeurd waar nooit over gesproken is toen.
Zo'n 15 jaren terug heb ik een documentaire gezien dat er over gesproken werd.
Duitsland is nu gestopt met die kern centrales en gaan aan het ( uit Rusland ) gas.
In de omgeving van Coevorden ligt een nieuwe pijp, in Nederland dus.

Duitsland aan de aardgas en Nederland er van af, hoe veel is Duitsland groter als Nederland en het verschil aan inwoners.

Nederland een nieuwe kerncentrale ?
Wordt over gedacht die naast de nu nog draaiende te bouwen, ik denk dat het de eemshaven zal gaan worden.
Wind en zonnepanelen is iig niet genoeg.

We kunnen nog even door gaan maar dat heeft geen zin ..............


Gr.


Zilverster.

  • Like 2

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 10-10-2021 om 02:51, Mojo zei:

Dan vergeet je waarschijnlijk dat de energiecentrales op gas werken🙄

Nee, ik heb groene stroom :D. Elektriciteit wordt niet alleen met gasgestookte centrales opgewekt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Zilverster zei:

Zo'n 45 jaar terug begon Duitsland kern centrales te bouwen, aan de grenzen met het buitenland.
Ongelukken zijn daar bij gebeurd waar nooit over gesproken is toen.
(....)
Wordt over gedacht die naast de nu nog draaiende te bouwen, ik denk dat het de eemshaven zal gaan worden.
Wind en zonnepanelen is iig niet genoeg.........

 

Er is genoeg gesproken over de storingen bij de Duitse kerncentrales, daarom wilde men er in Duitsland ook vanaf.

Google er maar eens op.

Bijv.:

https://www.ad.nl/buitenland/grensgebied-in-gevaar-door-falende-aanpak-bij-catastrofe-kerncentrale~a0d85f7b/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

 

In de Eemscentrale komt sowieso geen kerncentrale (als er al nieuwe bij komen in Nederland) . Te veel weerstand.

Zeeland heeft zich al aangeboden.

Maar kerncentrales lossen het ene probleem op en creeren er een ander voor in de plaats.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sellafield was geen dumpen maar lekkage . Dat was in feite erger want het was geen opzet.

Het was/is wel een oud type ietwat klungelige centrale volgens de huidige normen. Blijvende problemen zijn de afval-opslag en het afbreken van eentje die aan zijn eind is. Daar zijn de magnaten en regeringen niet eerlijk over. Iets wat overigens zelden bij die clubs past.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Blijft te vermelden, dat andere systemen van elektriciteit opwekken ook zo hun eigen nadelen hebben.

Kolen, gas, olie, maar ook wind en zon energie hebben hun donkere kanten.

 

Ik denk dat waterkracht nog het minste schade aanricht, daar waar er een natuurlijk verval bestaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens. Of warmte uit de grond. Dat zou in dit land een goed alternatief kunnen zijn.

Overigens las ik dat de mensen die op warmte uit de grond aangesloten zijn ook mee omhoog gaan met de gasprijzen qua betaling.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...