Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


  • Moderator
25 minuten geleden, Sprietje zei:

De piekprijs is al weer verdwenen.

Maar tussen augustus en oktober is de gemiddelde prijs wel verdubbeld van € 100 naar € 200.

En de tendens is nog steeds stijgend!

 

Kachelmann heeft een strenge winter voorspeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mensen denken zich er uit te redden door nog snel even spouwmuurisolatie aan te brengen.

 

Zelf denken ze hun energieverbruik 50% te verlagen, de handelaar/installateur zegt 30%. Volgens mij zijn ze allebei veel te optimistisch.

Nu heb ik zelf een woning van begin vorige eeuw, en die is gerenoveerd naar de eisen van ~1990.

Overal dubbel glas. Isolatie van ~6cm op dak, op halfsteense muren 4cm calibel (steenwol-gipsplaat). Eén halfsteense muur kreeg voorzetmuur met noppenfolie ertussen. De vloer heeft minsten 10cm schuim.

Desondanks zijn er ook gedeelten die nog steeds uit ongeïsoleerde muren bestaan. Dat zijn echte koudebruggen.

Het comfort is verbeterd,  zeker acceptabel, maar perfect is het niet. Meer geld investeren in nog dikkere isolatie is volgens mij zinloos.

Ik denk dat veel mensen te hoge verwachtingen hebben van isolatiemaatregelen bij oude huizen.

 

Ben benieuwd naar jullie 'succesverhalen' mbt energiebesparing uit naïsolatie.

 

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lang geleden spouwmuurisolatie toegepast. Of het energetisch geholpen heeft, vast misschien wel, geen idee hoeveel ondanks opeens een paar koudebruggen die er eerder niet waren. Maar mogelijk vrijwel niets, kom daar maar eens achter, maar ik heb m'n best gedaan. Kan nu wel aan de buitenkant zien of er ergens een muis de spouwmuur ingedrongen is door buiten liggend steenwol, da's een voordeel. Heb wel de indruk dat ze sindsdien veel makkelijker omhoog komen naar het dak, da's een nadeel. Gelukkig heb ik een paar snoezige katten die dagelijks muizen vangen voor ze in de muur komen, da's een voordeel. Helaas laten ze soms binnen los waarna die muizen onder de koelkast al dan niet doodgaan, da's een nadeel.

  • Haha 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

hoeveel ondanks opeens een paar koudebruggen die er eerder niet waren. Maar mogelijk vrijwel niets, kom daar maar eens achter

 

Infrarood camera. Heb ooit eens een mogen lenen. Had er niet zoveel aan. Mijn huis uit 1916 is één grote koudebrug.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je voor en na gemeten hebben en dat is een van de problemen. Verbruik het jaar ervoor en erna zegt ook weinig want hoe keut was de zomer en hoe streng was de winter. Kun je mogelijk berekeningen op loslaten.

Voorlopig ga ik ervan uit dat het bij mij is als bij jou en heb ik vaak het gevoel gehad dat ik me de spouwmuurisolatie had kunnen besparen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, minplus zei:

Voorlopig ga ik ervan uit dat het bij mij is als bij jou en heb ik vaak het gevoel gehad dat ik me de spouwmuurisolatie had kunnen besparen.

 

Ehhh nee, ik heb niet eens een spouwmuur. Werd voor 1920 nog nauwelijks toegepast.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-10-2021 om 10:53, mereltje zei:

Met de invoer van de EcoDesign richtlijnen in 2022 is de kans groot dat het stoken van een traditionele open haard ook in Nederland op (korte) termijn verboden gaat worden. Een bestaande open haard kan in de meeste gevallen makkelijk vervangen worden door een inzethaard of een inbouwhaard.

En hoe gaan we dan BBQ-en? (ik heb er geen)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik nu blij moet worden dat ik propaan stook.

Is min of meer gekoppeld aan LPG.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...