Ga naar inhoud


illegale iptv uit de lucht


gerrithoogeveen

Aanbevolen berichten

Quote

Echter, je omzeilt de restricties die een provider probeert in te zetten om daarmee aan de voorwaarden van programma-aanbieders te voldoen

 

Wat ik nu zou willen weten is dat illegaal en/of strafbaar ?

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

 

14 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Wat ik nu zou willen weten is dat illegaal en/of strafbaar ?

Je kijkt terwijl de gemachtigde zender dit geblokkeerd heeft. Het omzeilen van dit soort technische blokkades is strafbaar. Verder zal je door de Oostenrijkse omroep civiel gedaagd kunnen worden voor schadevergoeding.

In de praktijk zal er geen aandacht aan besteed worden, de omroep zal actief IP ranges van VPN provider blokkeren.

 

Ondeerstaande tekst van de ORF geeft aan waarom de uitzending alleen in Oostenrijk bekeken mag worden.

image.png

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Je kijkt terwijl de gemachtigde zender dit geblokkeerd heeft. Het omzeilen van dit soort technische blokkades is strafbaar. Verder zal je door de Oostenrijkse omroep civiel gedaagd kunnen worden voor schadevergoeding.

In de praktijk zal er geen aandacht aan besteed worden, de omroep zal actief IP ranges van VPN provider blokkeren.

 

Dank voor info Cees,

Naar ik besluit , stelt iedere provider zijn eigen regels op , bij deze is dit ORF. Maar er zijn tientallen providers die deze sport evenementen doorstralen naar hun klanten , zij het via satelliet of IPTV. Dit tegen hele deftige prijzen , en de gewillige afnemers maar betalen.
Ik heb als schotelliefhebber/feedhunter in die tientallen jaren nog geen eurocent uitgegeven aan enig abonnement en toch kijk ik naar alles wat mij interesseert .
Ik kijk al jaren naar de internationale sport uplink feeds , zij het FTA of gecodeerd , maakt me niets uit. Ik kijk !
Een uplink feed is toch bestemd voor die tientallen rijkelijke betalende providers wereldwijd. Als je die onderschept so what ? Wie kan dat wat schelen.
Maar de klant/consument is de oorzaak van het illegaal kijken , men wil gewoon op zijn luie kont in de zetel zoveel aanbod op zijn scherm krijgen , niemand doet nog de moeite om TV te kijken zoals tien of twintig jaar geleden , juist daar vind die IPTV maffia de voedingsbodem. En dit zal nooit verdwijnen als onze maatschappij gevolg geeft aan deze zinloze gemakzucht . En dan iedereen maar klagen dat de prijzen stijgen.
Gisteren heb ik de F1 gezien , wielrennen en de titelstrijd in het Belgisch voetbal gevolgd op twee schermen ( eentje in Genk en eentje in Union ) , alles live en gratis !
Maar ja dit is voor velen veel te lastig geworden , die zitten lanterfanterig  in hun zetel te zappen op de TV en maar streamen in een veel mindere kwaliteit.
Is triest geworden...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt gecodeerd, je moet dan wel via via aan de sleutels geraken, en ik denk, dat je ook niet zuiver bezig bent.

Het is ook kostelijk om te feedhunten, en je kan zoals je zegt al tientallen maanden kijken naar iptv, tegen dat je de apparatuur terug verdiend heeft. Je moet de plaats hebben en mogen een satelliet schotel zetten. Dit laatste is soms lastig. Iptv aansluiten kan bij mij wijze het kleinste kind. Maar de kwaliteit is sober, heb ik al gezien bij iemand.

Mocht ik kunnen en mogen, zou ik ook uitbreiden. Satelliet tv blijft een mooie hobby.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog, ook nationale satelliet zenders die bedoeld zijn voor een bepaald land en toch in het buitenland ontvangen kunnen worden is een grijs gebied qua legaliteit. De discussie daarover was heftig en levendig en werd bij het Digital Fernseh Forum gevoerd waarvan ik toen als actief lid veel bijdragen heb gepost.

 

Ik heb zelfs destijds de EU wetgeving daarover uitgeplozen en zelfs met EU parlementsleden erover gecommuniceerd / vragen gesteld.

 

Formeel moet je inwoner/burger zijn van die ene EU lidstaat, daar je bijdragen betalen om ook de nationale programma's te mogen ontvangen. Indien je niet inwoner/burger bent en geen bijdragen betaald mag je ze niet ontvangen. En dat geldt natuurlijk ook voor IPTV.

Voor Expats en vakantiegangers gelden nieuwere regels.

aangepast door Tonskidutch
blauw

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Sterker nog, ook nationale satelliet zenders die bedoeld zijn voor een bepaald land en toch in het buitenland ontvangen kunnen worden is een grijs gebied qua legaliteit. De discussie daarover was heftig en levendig en werd bij het Digital Fernseh Forum gevoerd waarvan ik toen als actief lid veel bijdragen heb gepost.

 

Ik heb zelfs destijds de EU wetgeving daarover uitgeplozen en zelfs met EU parlementsleden erover gecommuniceerd / vragen gesteld.

 

Formeel moet je inwoner/burger zijn van die ene EU lidstaat, daar je bijdragen betalen om ook de nationale programma's te mogen ontvangen. Indien je niet inwoner/burger bent en geen bijdragen betaald mag je ze niet ontvangen. En dat geldt natuurlijk ook voor IPTV.

Voor Expats en vakantiegangers gelden nieuwere regels.

 

Tonskydutch,wat zeg je daar nou? Klopt niets van. En die parlamentsleden hebben er ook geen kaas van gegeten.
Het niet "mogen" ontvangen en luisteren naar programma´s van radio & TV stamt nog uit de Nazi-tijd.

 

Of ik nou een expat of vakantieganger ben of niet. Die tijden zijn voorbij.

Alles wat aan ethergolven in mijn achtertuin te ontvangen is, daar ben ik vrij in om naar te kijken of luisteren. Dat heet ortsüblich empfangbar.

 

Aanvulling. Ontvang je "gevoelige" informatie via bijvoorbeeld kortegolf die niet voor je bedoeld is, dan mag je er wel naar luisteren, maar er wordt dan verwacht dat je het voor jezelf houdt en aan niemand doorverteld.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk gecompliceerder beste @Drs. IJzerbout, ex Svetik. Daar hadden wij destijds (20~18 jaar geleden) al een meningsverschillen over.

Wat er op ons "gebeamd wordt" vanaf die Satelliet transponders kan geen landsgrenzen respecteren, dat zou veel te lastig worden technisch gezien.

Ofschoon bijvoorbeeld de BBC dat met narrow beam wel probeert is exemplarisch.

 

Dus die overspill qua footprint of beam kun je in de achtertuin inderdaad meepikken en ontvangen. Maar je betaald geen bijdragen aan de nationale zenders van een ander EU lidstaat. Daarom schreef ik het is een grijs gebied!

Via Kabel ontvangst buitenlandse zenders kijken, dan zie je meteen dat er voor die doorgave betaald moet worden aan die buitenlandse TV organisatie.

Wat op satelliet zogenaamd FTA is moet betaald worden op kabel.

En vergeet niet dat ARD en ZDF ook al jaren geleden als overweging achter een betaalmuur zouden verdwijnen door een codering in te voeren op het satellietsignaal. Dat is ook hier op sat4all besproken (als ook op Duitse fora)

Die plannen liggen nog in de bureaulade van menig Duits politicus klaar.

 

Dat men sinds de jaren 2015 inziet dat het beter is om vrije democratische TV en Radio organisaties toch open / FTA te houden voor buitenlanders is een politieke keuze. Ook die discussie werd op dit forum al gevoerd in verband met de toestroom van migranten die Europa alleen maar zien als de suikerpot.

 

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je bent Zwitser en je woont in Basel. Dan ontvang je via FM en DAB+ terrestrisch meer als 100 radiozenders uit Frankrijk en Duitsland met volle sterkte.

Mag ik daar dan als Zwitserse staatsburger niet naar luisteren?
Het is in de praktijk niet haalbaar om dat te onderbinden, laat staan te kontrolleren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar een mooi voorbeeld van. In 2019 kocht ik een HD+ kaart. Deze liep automatisch 12 maanden. Wilde verlengen maar de betaling werd geweigerd vanwege buitenlandse rekening. Gebeld met HD+ en daar zij een vriendelijke dame dat de dienst alleen in Duitsland mag worden gebruikt. Vertelde haar dat ik een Duits staatsburger was. Mocht een kopie van mijn paspoort sturen (deels geblurred). Na ontvangst werd mijn rekening geaccepteerd en sindsdien kan ik gewoon verlengen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Mag ik daar dan als Zwitserse staatsburger niet naar luisteren?

 

ik zit ook in een drielandenpunt en ontvang de buurlanden België Duitsland.

Maar dat is niet het thema. Ik ontvang ze eigenlijk alleen maar omdat men terrestrisch geen geoblock kan implementeren.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb daar een mooi voorbeeld van. In 2019 kocht ik een HD+ kaart. Deze liep automatisch 12 maanden. Wilde verlengen maar de betaling werd geweigerd vanwege buitenlandse rekening. Gebeld met HD+ en daar zij een vriendelijke dame dat de dienst alleen in Duitsland mag worden gebruikt. Vertelde haar dat ik een Duits staatsburger was. Mocht een kopie van mijn paspoort sturen (deels geblurred). Na ontvangst werd mijn rekening geaccepteerd en sindsdien kan ik gewoon verlengen..

Nee, dit is zelfs een slecht voorbeeld. Ze had jou het abonnement niet mogen verstrekken want die is alleen voor het gebied Duitsland

 

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb daar een mooi voorbeeld van. In 2019 kocht ik een HD+ kaart. Deze liep automatisch 12 maanden. Wilde verlengen maar de betaling werd geweigerd vanwege buitenlandse rekening. Gebeld met HD+ en daar zij een vriendelijke dame dat de dienst alleen in Duitsland mag worden gebruikt. Vertelde haar dat ik een Duits staatsburger was. Mocht een kopie van mijn paspoort sturen (deels geblurred). Na ontvangst werd mijn rekening geaccepteerd en sindsdien kan ik gewoon verlengen..

 

Dat is helemaal niet nodig, ik ken iemand die betaalde ook per NL iban en heeft er nooit wat over gehoord. Ik koop meestal mijn verlengingscodes via een veilingsite.

 

Bovendien het is allemaal onzin, niemand verbied mij om te kijken wat ik wil. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het allemaal zo makkelijk was "gebleven" als jaren geleden, dan had ik een wavefrontier 90 met 12 LNB's en tien abonnementen.

 

De kwestie is dat men bewust en al jaren tegen Illegaal kijken optreedt en zeker bij de illegale IPTV waar elk servertje in de tuinschuur lucratief lijkt.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...