Ga naar inhoud


Historie Sat4all.com


Checkin

Aanbevolen berichten

Ik zit zo eens even te zoeken hoe en wanneer het allemaal begonnen is met sat4all.com/

 

Op de website is er niets over te lezen of zie ik iets over het hoofd ?

 

Even snel googlen, levert wel iets op, de gebruikersdag.

 

De website Sat4All.com organiseert op zondag 7 oktober 2001 haar eerste gebruikersdag. Dit zal plaatsvinden in Breda. 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het forum is naar mijn weten ouder en heeft zijn oorsprong ergens eind 90’r jaren. Toen was het nog legaal om uitleg te geven over diverse kaarten. Toen veelal printplaatjes met een IC erop gesoldeerd. Die werden voor Eurocrypt en Videocrypt gebruikt. (Analoge zenders met een codering)

 

Ik heb zo een oud kaartje nog liggen wat ik toen bij VC (Videocrypt) gebruikte. Het ic is de veel gebruikte 16C84, ook in het digitale tijdperk een veel gebruikt ic.

 

Ik dacht dat een van de oprichters TeeBee was, maar ik weet niet of hij/zij nog hier aangemeld is.

 

IMG_1120.jpeg

aangepast door view
Info toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt maar wel op geheel andere wijze. Toen werd er nog veel persoonlijk contact gezocht. Vaak om elkaar te helpen met een polarmount. Of hulp bij de eerste stappen om een bestandje op een ic te krijgen. Neemt echter niet weg dat het wel leuk is om het begin van het forum uit te pluizen. Ik weet er maar zijdelings iets van en zoals ik al schreef was (dacht ik) TeeBee een van de oprichters. Maar er waren een paar die erbij betrokken waren, ik weet echter niet of dat van deze mensen nog iemand actief is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, view zei:

Ik weet er maar zijdelings iets van en zoals ik al schreef was (dacht ik) TeeBee een van de oprichters. Maar er waren een paar die erbij betrokken waren, ik weet echter niet of dat van deze mensen nog iemand actief is.

Het antwoord op deze vraag is ja. Maar misschien onder een andere naam....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Sat4All forum is opgericht in 2000.

 

Dat staat ook hierzo:

https://www.sat4all.com/forums/privacy/

 

De oudste berichten die ik kan terugvinden zijn van 5 april 2000.

5 uren geleden, view zei:

Ja dat klopt maar wel op geheel andere wijze. Toen werd er nog veel persoonlijk contact gezocht. Vaak om elkaar te helpen met een polarmount. Of hulp bij de eerste stappen om een bestandje op een ic te krijgen. Neemt echter niet weg dat het wel leuk is om het begin van het forum uit te pluizen. Ik weet er maar zijdelings iets van en zoals ik al schreef was (dacht ik) TeeBee een van de oprichters. Maar er waren een paar die erbij betrokken waren, ik weet echter niet of dat van deze mensen nog iemand actief is.

 

 

 

Teebee is (zover ik weet) de oude forumnaam van iemand die hier nog steeds veel betrokken is. Zal dat niet verder uitweiden. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Jan Ambers zei:

Hoe is het met ToxiQ, heeft die het overleefd,  is stil....?

Die zal zo uit de therapie komen😷🤣🤣

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk is met ToxiQ niets mis en leest hij nog mee.

Sommige forums zijn erg leuk en daar blijf je komen ook al doe je zoals bij een satforum niets meer met een satschotel en ontvanger.

Mits je er de tijd en de mogelijkheden voor hebt.

Bij andere ga je weg vanwege de sfeer, ook al past het verder volledig bij je spullen en interesse.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic[Q] heeft later z'n naam aangepast naar @Ron . Hij is al 9 jaar niet meer online geweest.....

Andere personen die veel hebben gedaan, maar ook al vele jaren niet meer online zijn geweest: @Duwgati en  @Ome Merde. Er waren er veel meer, maar sommige zijn niet meer geregistreerd hier...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Big fellow zei:

Toxic[Q] heeft later z'n naam aangepast naar @Ron . Hij is al 9 jaar niet meer online geweest.....

Andere personen die veel hebben gedaan, maar ook al vele jaren niet meer online zijn geweest: @Duwgati en  @Ome Merde. Er waren er veel meer, maar sommige zijn niet meer geregistreerd hier...

Dat waren andere leuke tijden. Heb altijd een zwak gehad voor Toxic, zeker de laatste tijd dat hij nog actief was.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Och ToxiQ was een goeie peer.

 

Er zijn er velen geweest die niet meer aanmelden of inderdaad ontvallen zijn door ziekte en erger.

 

Maar ook die op een hele andere manier zijn gaan ontvangen en geen sat4all meer lezen


Mooi geschreven Tonskidutch, hier sta volledig achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We mogen trouwens RonaldD niet vergeten, ook een ontwikkelaar die veel voor de toen opkomende Dreambox betekent heeft. 
 

Het was inderdaad zoals jullie al schreven een hele leuke tijd waarin de ontwikkelingen heel vlot achterelkaar opvolgden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb zo ongeveer alles meegemaakt hier 😁 jullie vergeten nog AlanS,happysat,johan,plir (met een andere naam?) en nog een paar

 

Vooral in het begin waren het wilde jaren en voer sat4all op een onstuimige zee(wat ook zijn charmes had) maar nu heeft Michel de boot op een rustiger vaarwater geloodst en is het board nog steeds een bron van inspiratie en informatie.

  • Bedankt 1

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...