Ga naar inhoud


Nieuwe VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

actie reactie het boeit niemand

 

Actie / reactie wordt ook wel "interactie" genoemd en op een forum als deze een discussie op gang zou moeten brengen. Toevallig nou net hetgeen waar een forum voor in het leven is geroepen.

 

als ik zou vragen waarom (retorisch) dan lezen we minstens 10 argumenten met een hele hoop vergelijkbare waarden en repliceerbare voorvallen

 

Waarom zou je 10 argumenten verwachten wanneer je een "retorische" vraag zou stellen? Op retorische vraag zou je namelijk helemaal geen antwoord verwachten.

  • Like 1

bitch please.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb het probleem dat af en toe mijn beeld een seconde op zwart gaat en het geluid wegvalt.

Of dit met VTi 5.0.0 te maken heeft weet ik niet.

 

Ik gebruik deze skin: Global Blue

,, ,, ,, plug-ins: CCcam 2.3.0 / EPG Refresh / Second Infobar.

 

Dit gebeurt bij zowel FTA als gecodeerde zenders.

Bij afspelen van opname`s verloopt alles normaal.

 

Nog mensen met dit probleem en, wat te doen?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@feekh,

 

"Actie / reactie wordt ook wel "interactie" genoemd en op een forum als deze een discussie op gang zou moeten brengen. Toevallig nou net hetgeen waar een forum voor in het leven is geroepen."

Klopt als een bus, loopt bij mij de laatste tijd nogal eens stroef.

Vraag stellen en dan geen antwoord, dat ontmoedigt je wel om zelf nog mensen te helpen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem dat af en toe mijn beeld een seconde op zwart gaat en het geluid wegvalt.

Of dit met VTi 5.0.0 te maken heeft weet ik niet.

 

Ik gebruik deze skin: Global Blue

,, ,, ,, plug-ins: CCcam 2.3.0 / EPG Refresh / Second Infobar.

 

Dit gebeurt bij zowel FTA als gecodeerde zenders.

Bij afspelen van opname`s verloopt alles normaal.

 

Nog mensen met dit probleem en, wat te doen?.

 

ik kan mij nauwelijks voorstellen, dat het iets met de skin of de plugins te maken heeft ...

 

aan cccam zeker niet, omdat het zelfs bij de FTA zenders gebeurt....

 

 

klingt eerder naar een hardewareprobleem (kabelbreuk, f-stecker niet goed vast, lnb stuk ...)

 

kan je ff de secondinfobar zo instellen, dat ze pas met een druk op OK weer weggaat (tijd op 00) en kijken, of het signaal wegvalt (dus de sterkte van SNR opeens "spontaan" sterk afvalt en dan weer terugkomt)

aangepast door Humorator
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord, maar kabelbreuk lijkt mij ook niet het probleem, het komt voor op beide tuners.

De buitenboel zit goed ingepakt, dus vocht kan ook niet het probleem zijn.

 

De second infobar heb ik altijd ingesteld, dat hij blijft staan (00) en dus zelf met exit moet verwijderen.

Verder wordt het hier hommeles als ik voor langere tijd de infobar zou laten opstaan, daar is ie te groot voor.

Maar ik snap wel jouw bedoeling hier achter.

 

Gisteravond had ik het probleem weer eens totaal niet en sinds 16.00 (bij jullie 15.00) uur ook nog niet.

 

Op zich is het niet zo erg, een paar keer per avond signaal weg, maar ik wil weten wat de oorzaak is.

 

En dingen die moeilijk zijn op te sporen, blijken meestal een simpele oorzaak te hebben.

 

Verder is de ontvanger niet heet of te warm, gewoon net als altijd en de fan draait als een tierelier.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is idd een beetje raar ... omdat het echter ook bij de FTA´s gebeurt...

en dan ook ob beide tuners ... lijkt mij ook niet, dat ze allebij stuk zijn...

 

Als je zeker het LNB (ik heb daar wel de raarste dingen meegemaakt, leek wel ok te zijn maar was toch stuk)

en de rest van de hardware uit kan sluiten, raad ik je aan, het image opnieuw te flashen, en de plugins een voor een (altijd met reboot van de box tussen de installaties) via de feed/handmatig te installieren.

 

Geen recovery van de plugins! hooguit de instellingen!

dan heb je zeker weten een "schoon en zuiver" installatie en kan uitsluiten, dat er ietsjes mis ging toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo doe ik dat altijd, maar heeft niet geholpen.

Frappant, gisteravond ook weer géén probleem.

Nog ff afwachten en zien hoe het verder gaat.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil asap vti laatste versie 5.01 installeren maar ik vindt alleen 5.0.0 terug op inet. Waar kan ik de allerlaatste vti versie ophalen heb een account op vti forum.

Mijn huidige vti 4.2.3 heeft een probleem met het updaten van de applicaties, ik kan niets meer oproepen en alles app's die inet nodig hebben werken of zeer traag maar lopen allemaal vast.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het 5.0.1 image bestaat alleen maar voor de solo² ivm. de tunerproblemen die er bestonden als je dus een ander box hebt, is de 5.0.0 de meest recente!

 

Update: 20.12.2012

 

...

 

### only Vu+ Solo2 ###

 

- increase image version --> 5.0.1

- update vuplus drivers (2012-12-20)

  • Support tuner A Loop through to B
    (Configuration = Tuner A : loop through to B, Tuner B : Normal Setup )
    (Needs a E2 update, NimManager.py)
  • Support remote control system code change.

- adjust kernel configuration

- add transcoding plugin (beta)

aangepast door Humorator
Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren vti 5.0.0 op mijn ultimo geplaatst. Naast mijn netwerkprobleem ( zie ander topic) ervaar ik een probleem met de laatste hans kanalenlijst van december op astra 2, geen enkele zender werkt en mijn instelling op diseqc 3 voor al mijn 3 tuners heb ik al 2 x erin moeten zetten want hij is er steeds uit. Iemand soortgelijke problemen. Ik heb een t90 met 13 aansluitingen en die werkten allemaal voordat ik versie 5.0.0 erin heb gezet.

Het opstarten gaat een stuk sneller maar 1,5 minuut haal ik nog niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem met de astra 2 is opgelost, verkeerde instellingen. Heb de skin aangepast en de ontvanger start duurt nu zo'n 1,5 tot max 2 min, voorheen minstens 10 tot 12 minuten dus een hele verbetering.

Wat niet meer werkt is webradiofs, krijg direct een error melding en groen scherm, ik zoek nu een andere app maar wat is een goede webradio app ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...