Ga naar inhoud


Nieuwe VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

New VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6

 

CHANGELOG VTi => wijzigingen tekst (NL)

 

 

 

* Aan het Image toegevoegd:

- AutoShutDown plugin / Automatisch Uitschakel routine

 

* Aan VTI Online Feed toegevoegd:

- EMC 3.6.6beta (2012-12-05)

 

* Geactualiseerde Pakketten:

- openvpn (ver. 2.2.2)

- WLAN Apparaatbesturing rt3070 is door rt5572 vervangen

- WLAN Apparaatbesturing r8192cu is geactualiseerd (3.4.4.4749-20120730)

 

* Kernel:

- Kernelmoduul voor netfilter dscp target en mangle modulen toegevoegd

 

* Dvbapp2:

- Toegevoegd: Grafiek in het Timer Menu, ten behoeve van een betere weergave van het overzicht der Timers

- het Beheer van alle opnamen middels de REC-Toets (ook voor geprogrammeerde Timers)

- lange Toetsdruk op "REC" opent een Lijst van alle actuele aktieve Opnamen

- REC - Toets Funkties ook beschikbaar bij de Film weergave (MoviePlayer en/of in EMC)

- Optie om automatisch wissen van Timer opdrachten uit te voeren

- Optie om een keuze aan te geven bij installeren uit de Feed Update te kiezen (opkg Option --force-overwrite)

- Keuze van de installeerbare Talen beperkt zich op initieel geinstalleerde Talen

- VTiZerO en VTi BackupSuite zijn in de Installatie wizard / setup routine geintegreerd

- Opgedeelde Modules / Pakketten van het dvbapp2 Update in meerdere kleinere onderdelen > wegens compatibiliteit met het beschikbare geheugen tijdens update bij oudere receiver modellen

- Bugfix "silent Recordingmodus" (Timersetting "DeepStandby" wordt nu juist gebruikt / gewaardeerd)

- Taalbronnen voor CZ is aangepast op courante status (THX @Roxy)

 

 

* VTiPanel:

- Menustructuur is vernieuwd

- VTiZerO: Herstellen van gewiste Pakketten is nu mogelijk gemaakt

- Image opslaan en herstellen: Backups worden enkel nog op de ingestelde lokatie opgeslagen (/media/hdd is niet meer als standaard een optie)

- Aanduiding van de vaste schijf temperatuur is nu onafhankelijk van de Apparaat toewijzing

 

bij het forum van VTI te vinden in de database te downloaden

 

en:

!!! BELANGRIJK!!!

 

 

VU+ DUO : Image vanaf VTI 3.2 of het origineel Image 6.0 moet de actuele Bootloader eerst laden

VU+ SOLO : Image vanaf VTI 4.0 of het origineel Image 7.0 moet de actuele Bootloader eerst laden

VU+ UNO : voor de drivers van >=2012-08-20, dienen het nieuwe FPGA firmware te updaten >= versie 4.5 is noodzakelijk

VU+ Ultimo : voor de drivers van >=2012-08-20, dienen het nieuwe FPGA firmware te updaten >= versie 4.5 is noodzakelijk

 

Hoe FPGA Upgrade: click

Hoe Bootloader Update: click

 

A.U.B, gebruik GEEN plugins of skins (converter, renderer) welke niet zijn samengesteld (packages without source code) met python 2.7

aangepast door Michel

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dat komt goed uit, komend weekend eindelijk eens een weekend voor mezelf. Kan ik fijn mijn vuutjes updaten :). Dank voor de melding Tonski!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar een nieuwe EMC... Iemand een idee of van hieruit gemakkelijk een NAS kan benaderd worden, of dat hier nog steeds de nodige poespas nodig is zoals hier eens een draadje over gelopen heeft?

Wordt binnen de EMC het VFD van de Ultimo al beter benut?

 

Eens benieuwd of hier al (hopelijk positieve) ervaringen mee zijn.

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik wacht het nog heel eventjes af. Mijn upgrade van VTi 3.x naar 4.0 ging ook met horten en stoten en ik heb hem eindelijk stabiel op 4.2.4.

Ik heb de changelog gelezen, maar echt schokkende vernieuwingen heb ik eigenijk niet gezien.

Waarom is dit een complete 5.0 geworden ipv een 4.2.5?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik wacht het nog heel eventjes af. Mijn upgrade van VTi 3.x naar 4.0 ging ook met horten en stoten en ik heb hem eindelijk stabiel op 4.2.4.

Bij mij werden zowel alle vorige VTI updates als deze laatste probleemloos uitgevoerd en ook daarna functioneerde alles perfect.

Dit was ook voor mij aanleiding om even na te denken om wel of niet te updaten maar er zijn toch wel weer voor mij relevante verbeteringen aangebracht.

 

Zo vind ik toch zeker de optie VTIzerO een uitkomst omdat ik tijdens de installatie maar ook achteraf daarmee alle overbodige voorgeïnstalleerde ballast zoals Plug-ins kan verwijderen, dat scheelde bij de installatie zoiets van 150 bestanden en dus daardoor veel meer geheugen ter beschikking.

Mis je dan uiteindelijk toch iets kun je alles weer op dezelfde wijze terugzetten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn 4.2.4 ook VTiZerO erin zitten, dat is inderdaad een heel handige feature waarmee ik al aardig wat MBs uit het flashgeheugen heb gehaald.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat wist ik niet. Ik las heir en daar dat het in 5 zat, terwijl ikzelf dat in 4.2.4 ook zag zitten.

Welke opties zijn er bij gekomen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh dat wist ik niet. Ik las heir en daar dat het in 5 zat, terwijl ikzelf dat in 4.2.4 ook zag zitten.

Welke opties zijn er bij gekomen?

wie lezen kan heeft een voordeel.

 

- VTiZerO en VTi BackupSuite zijn in de Installatie wizard / setup routine geintegreerd

 

- VTiZerO: Herstellen van gewiste Pakketten is nu mogelijk gemaakt

 

 

dus

a ) je krijgt die optie al aangeboden bij eerste installatie

en

b ) je kunt de gedeinstalleerde ook simpel weer terug installeren zonder nadenken en uitzoeken wat je eruit geknikkerd hebt.

 

ciao

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...