Ga naar inhoud


Nieuwe VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


dacht ik dat dat hier http://www.sat4all.com/forums/topic/328713-configuratie-vu-duo/?do=findComment&comment=2121616 al uitgelegd was geworden en dat het niets met de image versie van doen heeft....

 

ON topic blijven a.u.b.

zo maken jullie het bericht weer met een een tweetje onleesbaar

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij uitleggen wat de grootste verschillen zijn, t.o.v. OpenPLI 3? Ik draai met tevredenheid OpenPLI op een DUO, maar ben enigszins nieuwschierig naar de VTI image.

Voordien gebruikte ik ook OpenPLi en was daar ook tevreden over.

Nadat ik eenmaal VTi had geïnstalleerd wilde ik niet meer terug.

 

De hoofdreden was het betere gebruikersgemak en de vele extra ingebouwde VTi tools, teveel om op te noemen.

Dus ik sluit me bij het door Tonski gegeven advies aan, gewoon eens proberen, kan geen kwaad.

Ik heb in dit forum een How To-do "Installatie VTi Image" geplaatst dus testen maar.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonski

 

Normaal ben ik heel blij met de dingen die je meldt op dit forum, maar nu schrijven we langs elkaar heen. Als ik een backup (van een OpenPLi-image) maak met backup suite en daarna VTi flash, kan ik later, als VTi me niet mocht bevallen. de backup op een USB-stick zetten en de Duo opnieuw flashen met deze backup. De situatie is dan gelijk aan de situatie voordat het VTi image werd getest. Niet dat ik terug zou willen, want ik draai VTi op de Uno, Duo en Ultimo, maar dat terzijde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

....maar nu schrijven we langs elkaar heen. Als ik een backup (van een OpenPLi-image) maak met backup suite en daarna VTi flash, kan ik later, als VTi me niet mocht bevallen. de backup op een USB-stick zetten en de Duo opnieuw flashen met deze backup.

 

Dat klopt maar komt doordat carlo666 verkeerde kreten gebruikt.

In de VTi Back-up Suite kun je jouw instellingen, zenderlijsten ed opslaan of herstellen maar GEEN vorige Image terugzetten.

 

Hiervoor gebruik je de Image Backup / Restore.

 

Dus ik denk dat carlo666 deze laatste optie bedoelde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt maar komt doordat carlo666 verkeerde kreten gebruikt.

In de VTi Back-up Suite kun je jouw instellingen, zenderlijsten ed opslaan of herstellen maar GEEN vorige Image terugzetten.

 

Hiervoor gebruik je de Image Backup / Restore.

 

Dus ik denk dat carlo666 deze laatste optie bedoelde.

 

Ik denk dat je teveel denkt ;)

Als je OpenPLi wil backuppen lijkt me dat moeilijk met de VTi Back-up Suite, dus ik had het over de Backup Suite van Pedro, die je bij OpenPli uit de feed kan downloaden. Ik restore nooit op de door jou aangedragen manier. Voordat ik iets wil testen maak ik altijd een volledige backup, in VTi doe ik dat via VTI Panel->VTi Image Tools->Back-up Image. In OpenPLi doe ik dat als hierboven beschreven (met dank aan Pedro). Als ik terug wil naar een eerdere stand haal ik die van de HDD en zet deze op een USB-stick om hiermee te flashen. Zo was het dus ook gemakkelijk om van VTi 5 terug te gaan naar VTi 4 vanwege de Remote Timer plugin die ik natuurlijk het liefst in VTi 5 werkend had.

En ik ben het met Tonski eens dat je niets moet herstellen als je een nieuw image wil proberen/testen. Gewoon lekker vers testen.

aangepast door carlo666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...