Ga naar inhoud


Nieuwe VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

denk dat je vergeet dat skins niet allemaal 100% gemaakt zijn, is immers werk van derden (soms ook een beetje halfslachtig werk)

webradiofs loopt hier echt prima op Vali HD nano skin

 

evenals het booten is qua tijd prima met deze skin.

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


"Ik heb het probleem dat af en toe mijn beeld een seconde op zwart gaat en het geluid wegvalt....,

Of dit met VTi 5.0.0 te maken heeft weet ik niet." van 14 januari.

 

Het is nu 21 januari, en al een paar dagen totaal geen last gehad.

Er stond een Sony wereldontvangertje, van al zo´n 25 jaar oud, redelijk in de buurt van de ontvanger.

Deze stond niet aan, maar herbergt wel een hele zware magneet aan de luidspreker.

Zou dat de oorzaak geweest kunnen zijn?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emikli,

denk dat het niets met het image zelve van doen heeft...

hetgeen je daar beschrijft als incidenteel probleem.

een paar gedachten:

werk je nu met CCcam of oscam puur?

als het zwart wordt, controleer je dan ook onmiddelijk het sat signaal en btirate?

heb je aan de coax op de receiver ook een ferrietkern?

 

ik merk ondanks mijn verroeste t55 niets van zwarte fases in m'n ontvangst.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wereldontvanger was het niet, gisteravond gebeurde het weer één keer.

 

"werk je nu met CCcam of oscam puur?", alleen CCcam 2.3.0, maar het kan ook op FTA zenders voorkomen.

 

"als het zwart wordt, controleer je dan ook onmiddellijk het sat signaal en bitrate?", het is maar een fractie! van een seconde weg,

tegen dat je de infobalk er op hebt is er al weer beeld.

 

"heb je aan de coax op de receiver ook een ferrietkern?", nee, dit ken ik alleen van usb-kabels, of kabels tussen losse voeding en apparaat, dus

niet met coax.

 

Greetz.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds een maand de laatste versie geïnstalleerd en ik kwam tot de conclusie dat mijn Vu+ Duo trager is geworden.

Als ik ga zappen dan duurt een paar seconden voor de receiver reageert. In de tussen tijd krijg ik een 3D VTI logo te zien boven links mijn scherm.

Voor de rest ben ik zeer tevreden over VTI image.

© Vu+ Duo High definition.
©  OpenPli image v 4.0.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik de flash nog eens opnieuw doen.

Zorg dat je USB stick "clean" is en geformatteerd in FAT 32, laatste zal al wel in orde zijn.

 

Dan flashen en geen "back ups" gebruiken, daar kunnen nog "waardes" instaan, die niet compatibel zijn met de laatste software.

Is het flashen klaar, dan configureren zoals normaal en dan plug-ins installeren en CCCam, indien nodig.

 

Bij mij gaat het wisselen van kanalen heel snel, gecodeerde, ietsiepietsie langzamer, maar nooit langer dan 1½ seconde en,

dat lijkt mij normaal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

soms begrijp ik de ballen van die opmerkingen zoals "het trage zappen"

maar het is natuurlijk evident dat als je net geflashed hebt, de EPG noch binnengehaald moet worden.

dat is ten dele een reden dat het zappen effe (tijdelijk dus) trager gaat.

 

vooral als je voor het flashen nog een oude epg.dat op harddisc hebt staan, wordt dynamisch het EPG in het geheugen aangevuld.

 

ik installeer altijd EPG import in VTI en na een dag of na eenmaal manueel laden is alles top.

 

de andere reden is dat je gewoon een draak van een softcam configuratie erin hebt gezet.

 

daar kan je image niet schuld aan zijn.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik heb net mijn eerste VU+ Solo2 gekocht. Daarnaast ben ik compleet onbekend met het werken met een linuxbox op sat-gebied... (ik heb jarenlang een topfield gehad, maar dat was ik de afgelopen weken zo zat geworden dat ik nu maar eens schoon schip heb gemaakt!

 

Ik heb een vraag:

 

- ik ben nu bezig met het inlezen van alle zenders en dergelijke, maar ik wil natuurlijk een goede image op deze box hebben staan. Nu lees ik aan het begin van deze draad dat sommige machine ook nog iets met een bootloader moeten doen. Is dat voor alle machines zo of kan je gewoon een image over een nieuwe solo2 box heenzetten?

 

Wie weet een draad waar ik info kan krijgen?

 

groet,

 

Johan

-----

Vu+ Solo2

VTi image V5.0 of hoger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bootloader hoef je niet opnieuw in te laden mocht je gebruik willen maken van een nieuwe image op je vu solo2

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de Solo 2 een nieuwe bootloader behoeft, weet ik helaas niet, ik denk het niet.

 

Stevie-v was me net te snel af.

 

Als image raad ik je VTi aan, wél de juiste kiezen, want elk type Vu+ heeft zijn eigen VTi versie.

 

Als je hiervoor kiest, dan kan je met de blauwe toets van je ab al heel veel doen.

Bijvoorbeeld CCCam downloaden, versie 2.3.0., dan kan je eventuele CI-module ook de deur uit.

TIP; met CCCam, een van de bovenste twee gleuven gebruiken, en de smart card op zijn kop er in doen.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boomdijk,

 

En wat is het geworden?

Heel NL is nog in shock over wat er 30 april a.s. gaat gebeuren en daar komt jouw vraag nu nog bij.

Wij willen antwoorden, laat ons niet in spanning.

  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@boomdijk,

 

En wat is het geworden?

Heel NL is nog in shock over wat er 30 april a.s. gaat gebeuren en daar komt jouw vraag nu nog bij.

Wij willen antwoorden, laat ons niet in spanning.

 

Beste Landgenoten,

 

Met veel plezier kan ik mededelen dat ik vanaf 30 januari 2013 ben toegetreden tot de groep van de linuxbox bezitters. Ik zal dan ook vanaf deze dag mijzelf een Solo2 eigenaar mogen noemen!

 

Met vriendelijke groet,

 

King Kong....

 

Maar nu alle gekheid op een stokje...

 

Wat is het voordeel van een softcam? Ik heb nu een aston cam voor mijn canal digitaal kaart. Heeft dit nadelen?

 

Groet,

 

Johan

-----

Vu+ Solo2

VTi image V5.0 of hoger

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Johan, jij schrijft zelf dat je m.i.v. gisteren bent toegetreden tot de groep van Linuxboxen en dan is het gebruik van een CI-module als vloeken in de kerk.

Een groot voordeel van een Softcam is o.a. dat de opgenomen gecodeerde programma's ongecodeerd worden opgeslagen dus verkoop de Aston Module zo snel mogelijk want die wil je zo meteen niet meer gebruiken.

Kijk eens op dit forum op de threads voor CCCAM, OSCAM e.d.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je CCCam 2.3.0 (zonder Oscam) er op zet, dan kan je terwijl een gecodeerde zender wordt opgenomen, ook nog naar andere gecodeerde zenders kijken.

Met een CI-module gaat dit niet, het beeld op zulke zenders blijft dan zwart.

Dit is géén fout van de Vu+, maar van de CI module, die kan maar één zender tegelijkertijd decoderen.

 

En dat is o.a. een van de voordelen van een Linux ontvanger, deze decodeert een of meerdere programma´s

die opgenomen worden, al voor dat zij op de harde schijf staan.

 

En zoals Jürgen ook zegt, Linux is fantastisch, maar haat CI modules, al kunnen ze wel, met beperking, gebruikt worden.

 

Als je VTi als software hebt, kan je CCCam 2.3.0 downloaden met de blauwe toets van de ab,

ik meen 3x blauw, keuze maken en dan groen.

Zo is het toch met mijn Vu+ Duo.

Hoe dit met PLi of andere gaat weet ik niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het begint een beetje off topic te worden... :crazy:

 

dit bericht is mede bedoeld om het VTI image met uitleg van de opties en mogelijkheden te voorzien

 

maar om nu de hele softcam problematiek erbij te slepen is wellicht beter in een algemeen bericht, daar het niets uitmaakt inzake de keuze van het image. (of kun je geen softcams plaatsen in een ander image? )

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...