Ga naar inhoud


Nieuwe VTi "Vu+ Team Image" - v. 5.0.0 - 11.12.2012 OE 1.6


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Naast die scripts zoals VTIzer0 zijn er ook verbeteringen die bij online update heel belangrijk zijn...

namelijk

De updates worden in kleinere parten gedownload geinstalleerd en niet als een groot bestand, waardoor speciaal solo en duo geen last meer zouden hebben met het "initieel geheugen" tekort (afgezien van die hun receiver TOCH volgeplempt hebben) < dat mag ook vermeld worden.

 

De backupsuite is behoorlijk drastisch aangepast waardoor ook het opslaan en restoren veel soepeler en sneller verloopt....

 

De uitbreiding en verbeteringen zijn sinds 4.2.x uitkwam allemaal door het team constant getest en heeft tot deze VTI 5.0.0 geleid.

Waarbij de changelog misschien iets minder spectaculair uitziet, maar wel aan te bevelen.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik maak geen gebruik van "VTiZerO en VTi BackupSuite" scheelt bij mij 3MB in het geheugen, of ik daar iets aan heb, weet ik niet.

 

 

Na 24 u. nog geen problemen ondervonden, alles loopt als een trein, (niet de "Fyra", die kampt wel met problemen),

ga een paar skins testen om te zien of er nu eindelijk eens geen afspeel problemen zijn met mijn opname´s.

Deze problemen heb ik niet! met de "ingebakken" skin.

 

Wat mij ook opvalt, zappen gaat precies nog sneller, en het ging al zo rap.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulde aan alle imagebakkers, zo ook weer voor deze.

 

Ben gek op nieuwe images, probeer hier alles uit. Zelfs backup images worden met liefde ingeschoten.

Addons en skins e.d. worden hier flink getest.

 

Hier mijn bevindingen van een dagje stoeien met deze VTI 5.0

 

Mooie mogelijkheid om veel, voor mij, onnodige dingen te verwijderen tijdens de installatie.

Ruimt lekker op en uiteindelijk had ik gelijk een goed lopende image geinstalleerd.

 

Het probleem met alle VTI images heb ik altijd dat het opstarten zolang duurt.

Zelfs na een geheel uitgeklede image duurde het nog steeds tussen de 2min30s en 2min45s.

Ook het uitzetten van HBBtv bij opstarten gaf geen verbetering.

 

Zag er verder goed en verzorgd uit. CCCam via de addon link ging prima om mijn CD kaartje lopend te krijgen.

Dus maar even proberen TSpanel te installeren.

FOUT. Dat ging niet. Afgeschermd. Welke versie ik ook probeerde (oude/nieuwe) geen een werd geaccepteerd.

Dan maar even de laatste DDsublitler 3.20.

Aiaiai ging ook al niet. Weer internet afstruinen voor diverse andere ipk's maar kreeg ze met geen mogelijkheid geinstalleerd.

 

Maar er zit een uitgebreide addons link in deze image dus dan maar even naar de daar aangegeven subtitle downloader.

Geinstalleerd en opnieuw opgestart, dat moet, maar ineens geeft hij aan dat er iets mis is met mijn gemounte HD en USB.

Ze staan er wel netjes als sda en sdb maar ik kan ze niet benaderen, ook via de laptop niet.

Bij elke opstart geeft hij een melding dat er iets niet goed is met beide en blijven onbenaderbaar.

Unmounten lukt ook niet, opnemen ook niet en waar het omging de subtitle downloader start ook niet want die moet gebruik maken van een van beide.

 

Na een dagje stoeien toch maar weer terug gegaan naar mijn BH 1.7.9. Lite.

Geef, bij mij, nog steeds het beste beeld, start snel op 0min 30 tot 45sec. Kan je addons in selecteren die wel of niet mogen opstarten.

En kan er bijna alle addons op installeren en uittesten. Geen blokkades ingebakken in de image zoals bij VTI.

 

Dit wil niet zeggen dat ik VTI links laat liggen hoor, zodra er een interessante backup image ergens online komt ben ik weer de eerste.

Grtz

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulde aan alle imagebakkers, zo ook weer voor deze.

Zag er verder goed en verzorgd uit. CCCam via de addon link ging prima om mijn CD kaartje lopend te krijgen.

Dus maar even proberen TSpanel te installeren.

je doet misschien ook wel gekke dingen... waarom dat liet lukte

tenminste een TSpanel installeren ??? what the hell is that?

 

nadat je de softcam uit de download feed laad en dan de cccam config uit de download feed laad hoef je enkel de softcam te starten

hoppa.

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met alle VTI images heb ik altijd dat het opstarten zolang duurt.

Zelfs na een geheel uitgeklede image duurde het nog steeds tussen de 2min30s en 2min45s.

 

Na een dagje stoeien toch maar weer terug gegaan naar mijn BH 1.7.9. Lite.

................................................................................................... start snel op 0min 30 tot 45sec.

 

Ik vind dit nogal een groot verschil.

Vergelijk je hierbij wel appels met appels en kun je deze twee images wel op deze wijze vergelijken?

M.a.w. start je beide images wel op vanuit een diepe slaap en niet de een uit de diepe slaap en de andere uit de Stand-by?

 

Misschien is BH hiermee wel terdege veel sneller want ik heb BH nog nooit gebruikt,

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeten we daar op in gaan?

nou dan heb je iets raars geconfigureerd want mijn VTI zoals alle eerdere releases start in 28~ a 32 seconden op de Ultimo en destijds ook op de Duo

 

blackhole heb ik ook eens getest, dat gaat echt niet sneller.

 

enkel als iemand een gigantische epg.dat heeft opgebouwd kan het zijn dat die nog aan het laden is van hdd / usb of nas

 

overigens ook een uitgebreide share kan dat veroorzaken / daartoe test je als volgt

- zender FTA bijvoorbeeld BVN

- uitschakelen

- na een minuut inschakelen

dan is weliswaar de softcam actief maar heb je een eerlijke zender zonder een eventuele share.

:whistle:

ciao

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, gebruik VTI 4.2.4 en opstarten vanaf nul zit eerder tegen de 5 dan de 1 minuten, dat vond ik de een achteruitgang toen ik van OpenPli kwam. Heb het nooit gemeten maar ga meestal even iets anders doen als ik echt moet opstarten. Gelukkig is VTI zo stabiel dat dat maar zelden nodig is. Voor de rest heb ik 'm aan of in standby. Ben dus nog steeds blij met mijn overstap van OpenPli, vooral omdat mijn Sundtek DVB-C stick het nu wel doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik ook niet wat bij jullie allemaal wordt opgestart.

Weliswaar red ik het niet in de door Tonski opgegeven tijd maar bij mij start de Ultimo vanaf een koude start (diepe slaap) totdat ik beeld heb op in 1 min en 25 sec en dat met een aantal stevige plug-ins waaronder Elektro Power.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten duurt zeer lang, maar dat heb ik zowel met VTI als met VIX images. Zelfs al zijn ze fris van de site, dus zonder poespas.

Geen idee waardoor dat komt maar dat is bij mij al vanaf ik mijn Duo heb met deze 2 welke versie ik ook neem.

 

De stroom gaat er altijd af, zowel s'nachts als wanneer ik niet thuis ben. Dan duurt de eerste start ellende lang maar ook na het installeren van een plugin.

Na installatie van sommige plugins of skins gaat de box rebooten, soms moet dat zodra je de OK toets indrukt.

Maakt niet uit hoe hij reboot, volledig of enigma2 het duurt lang.

Maar zoals ik al zei VTI heeft een prima addon link (gele toets) beter dan BH want die geeft minder addons door. Neem b.v. de Cams.

Verder zag de VTI image er gelikt uit maar iedere image heeft zijn voor- en nadelen. En voor mij persoonlijk is dat BH.

Grtz.

Octagon SF8008m - Wave Frontier T90 - 1.20Mtr no name.

30 W - 0.8 W - 4.8 E - 7 E - 9 E - 10 E - 13 E - 19.2 E - 23.5 E - 28.2 E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nissan, hoe kom ik erachter wat er allemaal gestart wordt en/of hoe kan ik dit zien of monitoren. Ik wil de starttijd dolgraag terugbrengen.

 

ps blijf ik nog on topic ?

neen eigenlijk niet, en dat aspect is wellicht in een eigen bericht en MET metingen onder te brengen

als je de vu+ aan rs232 hangt kun je zien wat ie allemaal doet.

 

iedereen mag een voorkeur hebben, deze uitspreken (en beleiden) mag ook

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het hetzelfde als bij Jürgen (Nissan), op de kop af 1 minuut en 25 seconden, dit vanuit deepsleep.

Dit is bij mij al tijden zo, zowel zonder extra als met extra plug-ins.

Het voornaamste is dat alles goed werkt en soepel draait, dat is je beloning voor het "lange" wachten.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...