Ga naar inhoud


Lancering van de Astra 2G in gevaar


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wellicht heeft die verhuismanoeuvre van 2E de vorige week die ontvangstklachten in o.a. Zuid Frankrijk en Spanje opgeleverd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is n2yo.com accuraat ? Want volgens hen is de Astra 2G ondertussen op 27.6E aangeland. Een behoorlijk stuk doorgeschoten, of is dit normaal bij dit soort manoeuvres ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zijn net wagens, ze worden achteruit ingeparkeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, n2yo.com is niet accuraat en maakt alleen maar berekeningen van bestaande gegevens. Pas als blijkt dat de satelliet een andere positie heeft dan de berekening, wordt het aangepast maar dat loopt dikwijls wel een paar dagen achter. Dus maak je geen zorgen. Ze hebben niet te laat op de rem getrapt. Ga er maar van uit dat vrijdag de eerste transponders gewoon worden overgezet.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een Duits forum zou 10964 ook al zijn overgezet. En andere spotbeams zouden inmiddels ook al aan de beurt zijn.

Ik kan dat zelf niet verifiëren.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens FlySat zijn er nu vier transponders verhuisd naar de Astra 2G.
Het zijn 11222H, 11224V, 11260V en 11261H, allen op de UK-spotbeam.
Zie: http://www.flysat.com/28east.php
Maar ik geloof er niets van want anders zou ik die nu niet meer kunnen ontvangen in Zuid-Spanje en dat doe ik wel.

Of ze zijn nog niet verhuisd of ze zitten niet op de UK-spotbeam maar op de Europa-beam.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijken me Europa-beam transponders (Waren het volgens mij ook altijd al.), want De Vrije Fries heeft vanmorgen in alle vroegte ( ;) ) al een overzicht gegeven van de spotbeam-verhuizingen.

Daarover werd overigens gisteren al gewag gemaakt op een Duits forum. Mogelijk heeft iemand er de technische mogelijkheid te zien vanaf welke sat een transponder afkomstig is. (beacon)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog enkele dagen geduld. Vandaag op skyinmadrid

 

NEW ASTRA 2G CHANNEL MOVES IMMINENT
A number of channels will be moved soon from Eutelsat's 28A satellite to Astra 2G, which arrived at its permanent orbital slot earlier this week.
The switchover may happen in the next day or so. Earlier reports indicating that the change was scheduled for last night proved inaccurate.
The channels affected, which are currently on Europe-wide beams, include BT Sport 1 & 2 HD, Animal Planet, LBC Radio and Heart Radio. If the previous 28A switching pattern is repeated, they will go the UK-only beam.
The remaining 28A channels will be transferred, probably to 2G, by the end of the month.

 

http://skyinmadrid.com/pages/news.html

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar volgens mij heeft Skyinmadrid haar info slechts van horen-zeggen en kan dus een informatie-achterstand hebben.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar volgens mij heeft Skyinmadrid haar info slechts van horen-zeggen en kan dus een informatie-achterstand hebben.

 

Ik lees ook veel op Duitse en Engelse forums omtrent de 2G , maar deze volgen de resultaten ontvangen vanuit hun respectievelijke landen. De enige berichten die ik geloof zijn deze uit Spanje. Er is ook een heel interessante site uit Spanje. Ook vele Spaanse feedhunters die wonen in het zuiden volgen dit op de voet. Misschien komt skyinmadrid idd. wat achter met hun berichten , maar die zijn dan ook altijd correct. Die apen niet na zoals andere bekende sites. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wie kun je het nog accurater hebben als van mij, rechtstreeks vanuit Zuid-Spanje.
C1L = 11222H en C1U = 11261H.
Zoals ik vanmorgen om 9.30 uur al schreef, kan ik die transponders momenteel uitstekend ontvangen. Ze zitten dus op de Europa Beam van de Astra 2G.

Volgens Flysat zijn ook 11224V en 11260V naar de Astra 2G verplaatst.
In ieder geval kan ik die ook nog steeds prima ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik in bericht 27 al liet zien met de footprints ontvang je in Zuid Spanje:
de Astra 2G Europabeam met een 75cm schotel
de Astra 2E Europabeam met een 80-85cm schotel
de Astra 2F Europabeam met een 100-120cm schotel

De Superbeam van de Eutelsat 28A op 28.5e kan/kon je in Zuid-Spanje ontvangen met een schotel van 75-95cm
De Superbeam S1 van de Eutelsat 28A op 28.5e kan/kon je in Zuid-Spanje ontvangen met een schotel van 95-120cm.

Verplaatsing van de Eutelsat 28A naar één van de Europabeams kan dus nooit slechter worden, alleen maar beter.

Nu alleen maar te hopen dat ze niet al te veel zenders naar de UK-Spotbeam overzetten.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Van wie kun je het nog accurater hebben als van mij, rechtstreeks vanuit Zuid-Spanje.

 

Juist Sprietje. Daarom ook dat ik vermelde dat ik slechts rekening hou met de ontvangsten van de hobbyisten die daar wonen.

Laat gerust jou bevindingen maar komen. Als ik iets opvang van mijn Spaanse vrienden zal ik dit ook vermelden.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...