Ga naar inhoud


Lancering van de Astra 2G in gevaar


Sprietje

Aanbevolen berichten


Die omschakeling van Eutelsat 28A naar Astra2F zou bijna allemaal naar de UK beam zijn , klopt dat? Dan mogen ze in Z Europa de ontvangst van deze satelliet vergeten vrees ik. Hier echter komt hij knalhard binnen, maar ja we zitten ook dicht tegen de UK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd in Zuid-Spanje ongeveer 100 zenders kwijtgeraakt op de 28 oost positie.
Ik ontvang met een Triax 115 met multirail op dit moment nog 27 Engelse zenders die in de CanalDigitaal fastscanlijst staan en 136 zenders die ik voor de rest op de 28 oost positie kan ontvangen via handmatige scan. In totaal dus 163 zenders maar dat waren er eind vorig jaar nog ongeveer 260.
Tja, ik vrees ook dat het er nog een stuk minder gaan worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Door ook eens internationale forums te bezoeken, zou je beter geinformeerd kunnen zijn!

 

Om actueel te blijven gebruik ik deze site :  http://skyinmadrid.com/pages/news.html

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd in Zuid-Spanje ongeveer 100 zenders kwijtgeraakt op de 28 oost positie.

Ik ontvang met een Triax 115 met multirail op dit moment nog 27 Engelse zenders die in de CanalDigitaal fastscanlijst staan en 136 zenders die ik voor de rest op de 28 oost positie kan ontvangen via handmatige scan. In totaal dus 163 zenders maar dat waren er eind vorig jaar nog ongeveer 260.

Tja, ik vrees ook dat het er nog een stuk minder gaan worden.

 

Ik zie dat je al voor minder dan €400 een Jonsa van 2m40 kan kopen maar ik veronderstel dat een multirail op een prime focus geen optie is omdat de schaduw van de multirail het signaal afblokt?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de laatste tijd in Zuid-Spanje ongeveer 100 zenders kwijtgeraakt op de 28 oost positie.

Ik ontvang met een Triax 115 met multirail op dit moment nog 27 Engelse zenders die in de CanalDigitaal fastscanlijst staan en 136 zenders die ik voor de rest op de 28 oost positie kan ontvangen via handmatige scan. In totaal dus 163 zenders maar dat waren er eind vorig jaar nog ongeveer 260.

Tja, ik vrees ook dat het er nog een stuk minder gaan worden.

 

Ja teleurstellend is dat. Nu nog afwachten wat het wordt met de 2G die in aantocht is. Afgaand van het resultaat dan, misschien overwegen om een prime focus te plaatsen, als dat natuurlijk kan. Maar hoe groot die moet zijn om toch nog wat binnen te krijgen wordt afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was niet van plan om een schotel van 190cm weg te gaan zetten. Daarvoor kijk ik te weinig naar de Engelse zenders en een aantal Engelse radio en TV zenders zal ik toch wel kunnen blijven ontvangen die op de  Europabeam worden uitgezonden op de Astra 2E, 2F en 2G.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens deze berichten, lijkt het er op dat SES de UK-spotbeam van de Astra 2E en 2F iets richting IJsland verplaatst heeft waardoor deze moeilijker op het vaste land van Europa te ontvangen is, zie: http://skyinmadrid.com/pages/news.html

Dan moet dit misschien toch ook in Groningen opgemerkt worden want dat ligt ook buiten de 60cm-footprint van de UK-spotbeam. Zijn er mensen die daar iets van gemerkt hebben?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te opvallender in ieder geval dat op een Duits forum vanochtend nog wordt bericht, dat daar geen wijzigingen in signaalsterkte worden geconstateerd op 2E en 2F.

 

Met een lichte draai van de spotbeams van 2E en 2F tegen de klok in zou volgens mij inderdaad Duitsland weinig verschil hoeven te merken en noord-oost Nederland wellicht een lichte verbetering als ik de footprint kaarten zo bekijk.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is altijd een behoorlijk groot risiko om te investeren in grote tot zeer grote schotels om buiten de footprint van een satelliet zijn transponders toch te willen ontvangen. Gaat het vandaag, dan weet je nooit of het morgen nog gaat.

De footprint van een satelliet wordt aangepast, de transponder loopt door veroudering terug in veldsterkte of de hele satelliet wordt omgewisseld met alle veranderingen van dien.

Een goed voorbeeld is Nilesat met zijn populaire MBC´s. Tot voor kort nog te ontvangen met relatief kleine schotels, nu gaat het nagenoeg niet meer. BADR is een alternatief maar wie weet wat er gaat gebeuren als die satelliet wordt omgewisseld of ouder wordt?

 

Schotels in de orde van grote van 2,0 mtr worden erg duur en ik vraag me af het dat wel waard is, temaar daar je er nooit zeker van kan zijn of die 2,0 mtr in de toekomst nog wel genoeg zullen zijn.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal met je eens Drs.IJzerbout maar de Engelsen die in Spanje en Portugal zitten willen de BBC voor geen goud missen dus al kost het een paar duizend Euro voor een nieuwe grotere schotel, dan zullen ze dat zeker doen. Ook op campings zitten vaak veel Engelsen in huisjes. Omdat die relatief dicht bij elkaar zitten, is het voor hen goed te doen om met een aantal mensen gezamenlijk zo'n schotel te kopen met een quad-lnb erop of eventueel een multiswitch.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...