Ga naar inhoud


Lancering van de Astra 2G in gevaar


Sprietje

Aanbevolen berichten


Transponder 11509V is vannacht verplaatst naar de Astra 2G. Flysat geeft het goed aan, naar de 2G Europabeam. Kingofsat geeft het verkeerd aan met UK-spotbeam want ik kan deze transponder uitstekend ontvangen in Zuid-Spanje.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Limburg geeft de 2G ongeveer systematisch 2db minder signaal als de 2E spot beam. (BBC One HD)

Heb 2 transponders gecheckt.  De 11509V en de 10964 H.

Heb hier ongeveer 12 db, terwijl de 2E spot beam voor BBC One HD binnenkomt met 14.5 db

BBC One Scotland HD welke ook op de 2G zit heeft een signaal van 13 db.

 

 

Nu kan e.e.a wel liggen aan de afstelling van de LNB. 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerder dat de UK-Spotbeam van de 2G nog iets strakker is als van de 2E en 2F. Daar is al eerder over gesproken dat dit zo zou zijn en misschien is de beam ook iets verder van het vaste land van Europa afgericht .
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier @Brugge in de vaargeul  van de UK Spotbeam C/N van 18dB voor QPSK zenders, C/N van 17dB voor 8PSK - Waardes van bijv. BBC one HD waren al idem.... 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef ! Verschil in LNB-Skew opgelost (toch ?)

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transponder 11509V is vannacht verplaatst naar de Astra 2G. Flysat geeft het goed aan, naar de 2G Europabeam. Kingofsat geeft het verkeerd aan met UK-spotbeam want ik kan deze transponder uitstekend ontvangen in Zuid-Spanje.

 

Met mijn 120 wokje hier in Belgenland , geen probleem , maar ....

voor de 2G toch wel ietsjes meer Westelijk draaien , nl. 8 standjes verschil !!!!

Bij lyngsat staat deze frequentie tot op heden bij Astra 2F 11509 V tp 92 UK

 

Maar ik gebruik 98% flysat als check site :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het aantal vrij te ontvangen zenders die in Zuid-Spanje met een schotel van 100cm op de Astra 28,2 positie te ontvangen is, is na de satellietwissellingen van de Eutelsat 28A naar de Astra 2E-F-G drastisch afgenomen. Vorige maand kon ik nog zo'n 220 zenders ontvangen. Vandaag heb ik alle zenders van de 28,2-positie gewist en opnieuw met een blindscan ingescand.
In de CanalDigitaal fastscanlijst zitten 22 zenders van de 28,2-positie die ik ontvangen kan, via de blindscan komen daar nog 38 zenders bij. In totaal dus 60 zenders. Het is dus een stuk minder interessant geworden om er een lnb voor de 28,2-positie bij te plaatsen. Of je moet kiezen voor een hele dure schotel van 180-240cm om wel de BBC, ITV enz. te kunnen ontvangen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...