Ga naar inhoud


Lokkertjes bij nieuwe abbo's


elrolandos
Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Ik zie de laatste tijd steeds meer bedrijven die hun klanten proberen te winnen met mooie produkten om maar bij hun een abbo of produkt af te nemen.

Of het nu om energie,tv of telefoon gaat, je word met tablets,kortingen en of gratis produkten gelokt om over te stappen.

Nu ben ik bij een aantal bedrijven al een aantal jaren trouw lid en heb nog nooit als dank iets van hun gekregen.

Ik heb hun ook al een paar keer daar attent op gemaakt maar geen reactie of soms wel met als antwoord Daar kunnen wij niet aan beginnen.

Mijn vraag is nu wanneer iedereen elk jaar van bedrijf wisselt en daarvoor dan ook deze produkten ontvangt,hoe lang houden de bedrijven dit dan vol om deze gratis produkten te geven.Ze zullen dan hun prijzen moeten verhogen wat voor hun weer ten nadelen is wegens de concurrentie

Ik denk dan dat ze blij zouden zijn met hun vaste klanten en deze dan ook zouden gaan waarderen.

Dit is mijn mening en vult u gerustig aan 

Groet Elrolandos

aangepast door Michel
Dit bericht had in het nieuwsforum niets te zoeken!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Mijn mening is dat jouw mening en vraag niets het in het nieuwsforum te zoeken hebben. Neem gerust even de moeste om eerst even te kijken of er een forum is dat beter bij je vraag aansluit.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkwijze is totaal naïef.

Wat jij wilt, zo werkt het niet in de economie. Bedrijven die lokken met een aanbieding willen hun klantenbestand uitbreiden en binden.

Ze willen GELD VERDIENEN.

Nieuwe klanten die een "cadeautje" krijgen, krijgen dat ook maar éénmalig.

Het oude klantenbestand heeft echt pech gehad.

Misschien heb jij destijds bij het afsluiten van een abbo of iets dergelijks ook een "cadeautje" gehad. Wie weet.

Bedrijven zijn vrij om hun marketing en sales strategie op ieder moment te veranderen. Ook al geven ze hun produkt gratis weg, ben jij niet degene die bepaald of dat wel of niet mag.

Je hebt wel de vrijheid om van je abbo of wat dan ook afstand te nemen en op te zeggen volgens de regels in het contract-

Als ik vandaag een item koop voor €uro 100 en morgen is het in de aanbieding voor €uro 80 dan is dat mijn pech en iemand anders heeft geluk gehad. :(

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ooit met een promotie ingestapt in een gsm abonnement (belgie).na mijn 24 maand contract netjes gebeld geweest,en als ik bijtekende,voor 24 maanden,bleven ook de promotie tarieven gelden.Bij niet verlenging of contract onbepaalde duur was het de tarieven van het moment.

Dus bepaalde bedrijven geven hun huidige klanten ook een promotie,maar dan staat er wel iets tegenover,wat ik 100% normaal vindt.

Wat hun promotie moeten ze wel op één of ander manier terugverdienen,en ik ben er van overtuigd,dat ze dit wel doen.

En aan t.s.,staat het je vrij,om na de contract periode een ander bedrijf te nemen,en weer hun "promotie" in ontvangst te nemen.

Ik denk dat bedrijven,zich eerst wel gaan bedenken,of ze die promotie kunnen terugvinden,als ze met dergelijke starten.

Sinds de aanpassing van de telecommunicatie wet in belgie,zijn bepaalde promotie wel sterk geminderd.Dit omdat je na 6 maand weg kan.Maar ook daar is het bedrijf door dezelfde wet beschermt en mogen ze de "restwaarde" van bvb een toestel aanrekenen,als je vroegtijdig zelfs na 6 maanden stopt met dit contract.Maar hier kan ik mezelf helemaal vinden.Want de bedoeling van een bedrijf is winsten maken,en geen sinterklaas gaan spelen.

En ook al ondervonden dat ze de promotie al moeilijker maken door bvb je moet langer dan een bepaalde periode ex klant zijn,het is maar geldig op 1 gezinslid per adres enz.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedrijven geven nooit een "cadeautje", als je iets krijgt is het allang betaald door hun vaste klanten en zo willen ze jou ook als klant.

 

Ben je eenmaal klant dan betaal je mee aan de gemaakte- en komende kosten voor het bedrijf wat ze gaan aanbieden om de volgende klant te lokken.

 

Een bedrijf wat "cadeautje's" geeft kan niet blijven bestaan dus dat betaal je uiteraard zelf als klant, de kosten zullen dus anders kunnen zonder dat lokkertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't ja,akkoord.Maar hier is sim lokken verboden (belgie).Maar in bepaalde landen,geven ze een gratis gsm van soms ettelijke 100'den euro's bij het afnemen van een contract van soms 24 maanden,welke de prijs soms nogal meevalt.

Toch verbazend hoe een bedrijf het doet.

ze moeten dan (bvb TVV) veel te veel aanrekenen aan hun bestaande klanten,om nieuwe klanten die 24 maand abonnee blijven,70% van de hardware terugbetalen.Natuurlijk is voor hen de kostprijs voor de hardware niet dezelfde als voor de consument maar het kost.

Maar ja,het moet toch zijn,dat ze hun "winst" er uit halen,anders blijven ze niet bestaan.

zelfde vroeg ik mij af,hoe een krant het doet,om in bepaalde gevallen een iphone 4S te schenken als je een contract van 24 maanden neemt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En die kranten gaat het goed?

Naar mijn weten is het een noodlijdende bedrijfstak.

 

Het is heel eenvoudig, wanneer er bij een bedrijf meer geld uitgaat als dat er binnenkomt is het vanzelf na een bepaalde tijd einde oefening.

 

En voor de topic starter:

 

Je bent klant bij een bedrijf omdat je een product of dienst afneemt waar je behoefte aan hebt.

Die dienst of het product vertegenwoordigt voor jou een bepaalde waarde.

Ben je tevreden en is de prijs/prestatie verhouding in jou ogen goed, blijf je bij die aanbieder.

Voldoet het niet aan je verwachting verhuis je naar een aanbieder die wel aan je verwachting voldoet.

Iets meer betalen voor een product wat aan je verwachting voldoet betekent dat jij de gevraagde dienst geleverd hebt gekregen.

Iets minder betalen voor een dienst die niet voldoet is weggegooid geld,

 

Wanneer je een bepaalde krant abonneert omdat je een telefoon krijgt is dom, je schaft dan een krant aan om de verkeerde reden, niet om de krant en zijn inhoud.

Verder betaal je die telefoon zelf, alle geschenken zijn een sigaar uit eigen doos.

Wil je een telefoon, ga dan naar een telefoon winkel.

Verder ga je meestal bij zo'n actie een nieuw contract aan waardoor je een vaste periode aan die dienstverlener vast zit.

Die "gratis" telefoons betaal je zelf terug met het abonnementsgeld gedurende de komende 24 maanden.

Een kaal telefoon abonnement is veel goedkoper, alleen moet je dan zelf vooraf uit eigen middelen die telefoon financieren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit bestaat toch al een jaar of 20?

 

Ik weet nog dat ik bij mijn eerste mobieltje een PlayStation cadeau kreeg... En ik kreeg de PS omdat ik al een TV had anders kon ik ook voor een breedbeeld kiezen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het oude klantenbestand heeft echt pech gehad.

-of juist geluk dat je geen cadeau hebt gekregen <> de kat in de zak...

-> stroomverbruik + tijdverlies + extra kabels en of connectors = euro's uitgeven

-> oorlog in het huishouden wie dat mag of moet gebruiken

en noem maar op

 

de lokkertjes worden DIRECT na 6 maanden terugverdiend door de echte abonnementkosten voor minimaal 2 jaar afgesloten

goed en wel overwogen kun je daarmee zelfs hatchfonds met winst oprichten

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die kranten gaat het goed?

Naar mijn weten is het een noodlijdende bedrijfstak.

 

knip

Verder betaal je die telefoon zelf, alle geschenken zijn een sigaar uit eigen doos.

Wil je een telefoon, ga dan naar een telefoon winkel.

Verder ga je meestal bij zo'n actie een nieuw contract aan waardoor je een vaste periode aan die dienstverlener vast zit.

Die "gratis" telefoons betaal je zelf terug met het abonnementsgeld gedurende de komende 24 maanden.

Een kaal telefoon abonnement is veel goedkoper, alleen moet je dan zelf vooraf uit eigen middelen die telefoon financieren.

 

De landelijke kranten maken allemaal winst, alleen minder.

Winst is veelal veel lager door kostbare projecten als bijv. Hyves.

Daarnaast is de veel lagere winst te verklaren door de teruglopende advertentiemarkt.

Maar winst maken ze nog steeds en dus ook nog altijd op dat papieren exemplaar.

Mag ook wel met dat aantal bezuinigingsronden.

 

Wat gsm's betreft heb je wel gelijk maar dat is zoals jij het stelt ook pas de laatste paar jaar zo.

Nog niet zo heel lang geleden was je niet al te snugger als je geen nieuw abbo of verlenging nam.

En zelfs nu nog zijn er af en toe pareltjes te vinden.

 

Gewoon je abo door laten lopen?

Ok, maar ik mag dan neem ik aan toch aannemen dat je dan wel een sim only abo hebt...

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het met de kranten gesteld is,weet ik niet,enkel weet ik,dat als je naar de oudere generatie gaat,dat er meestal wel een krant ligt.

Wat ik opmerk,is dat anderen dan weer het lokaal tv station gebruiken voor het lokaal nieuws.

Weer anderen,vooral jongeren,halen dan het (streek)nieuws uit het internet.

Toch vraag ik mij af,hoe de digitale versie's van de kranten doen,maar hierdoor wijken we af,waarop geen antwoord hoeft.

Maar een dienst nemen voor het cadeautje,dom is,kan ik begrijpen,maar ik weet er,die een dagelijkse krant hebben genomen,omdat ze een kinderfiets zogezegd gratis kregen.Een zogenaamde gratis kinderfiets,waar ze 24 maanden per maand gaan betalen.Maar dan vraag ik mij af,hoe deze krant zal gebruikt worden?

Ik kan er nog inkomen,dat een gsm tegen een lagere prijs wordt aangeboden bij een abonnement,als je toch weet,dat je bij die provider blijft,en de prijzen inclusief en exclusief toestel ongeveer hetzelfde is.

Maar in 24 maanden kan er uiteraard enorm veel gebeuren in een gsm tarief,waardoor je mogelijks na (korte) tijd toch (te)veel betaald voor je gesprekken.

Maar bij mij is niet alleen de prijs belangrijk,maar ook de service van dit bedrijf en vooral hoe is het bereik en hoe is de 3G of bij bepaalden de 4G bedekking.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan wisselen van provider toch wel handig zijn.

Ik had voorheen een Sim only abonnement van telfort, 400 minuten (waar ik vaak de helft niet van gebruikte maar dat was goedkoper dan bijv. 25 minuten over je belbundel te gaan) 25 smsjes en 1 Gig internet voor 24,95 per maand.

 

Ik ben enige tijd geleden (er was toen een actie) overgestapt naar T-Mobile 300 minuten, onbeperkt SMS en 1Gig internet voor de kosten van 19,45 per maand en dan kreeg ik er ook nog een Samsung S4 mini gratis bij.

 

Dus het kan zeker wel voordelen hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kan wisselen van provider toch wel handig zijn.

 

Ik ben enige tijd geleden (er was toen een actie) overgestapt naar T-Mobile 300 minuten, onbeperkt SMS en 1Gig internet voor de kosten van 19,45 per maand en dan kreeg ik er ook nog een Samsung S4 mini gratis bij.

 

Gerrit

 

Gratis....??

 

Je zaqt er dus gratis 2 jaar aan vast aan dat abbonenement? :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het NRC had een aantal jaren terug een prima aanbieding met een "gratis" ipad.

Keuze uit 3 modellen.

Goed, gratis waren ze natuurlijk niet maar de kosten van 2 jaar het NRC ervan afgetrokken en je had een dure ipad toch wel voor een heel klein prijsje of andersom, de prijs voor het abbo was zo laag dat je die eigenlijk niet kon laten lopen als je toch al een ipad ging kopen.

 

Maar persoonlijk moet ik ook niet veel van dergelijke aanbiedingen hebben, gewoonlijk houd je jezelf ermee voor de gek.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...