Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Emekli, ik zie heel goed het verschil wel, daar hoef je geen krachttermen bij te gebruiken in mijn richting.

Zie jij dat niet, dan?

 

Zo zwart-wit als jij het stelt, is de werkelijkheid niet.

 

Zo'n lijstje als jij maakt voor de commerciëlen, kun je ook maken voor de npo: Boer Zoekt Vrouw (RTL-Duitsland), Ter Land, ter Zee, etc, Puberruil (E4, VK, USA), Ranking the Stars, ach, er is zoveel bij de NPO dat ik oversla. Maar de STER is er wat blij mee! Reken maar dat die STER een rol van betekenis speelt bij de NPO programmering.

 

 

Een boer zoekt vrouw, wordt, zoals men het zo schoon in Vlaanderen kan zeggen, sereen gebracht, zonder opleuken alla RTL 4.

Dat dit in Duitsland en ook Vlaanderen en Frankrijk wél bij de commerciëlen komt, houdt nog niet in dat het een commercieel programma is.

 

Wat heeft Puberruil met vermaak te maken?, dit gaat alleen over tieners die tijdelijk van huis veranderen en meer niet, en dit wordt niet opgeleukt.

 

Ter land ter zee en in de lucht, zou wel naar RTL kunnen, en dan nemen ze de TROS maar in eens geheel over.

Deze omroep, ooit op zee begonnen vanaf  het REM eiland, is wel commercieel bezig en krijgt daarom af en toe ook een boete opgelegd.

De TROS is een wolf in schaapskleren, dan willen ze weer uit het bestel, dan weer niet.

Maar uiteindelijk kiezen ze toch voor de NPO, dat is lekker veilig.

 

Ranking the Stars, kan voor mij naar RTL, want te plat en soms wat ordinair.

 

 

Als je goed leest, houd ik van een mix aan programma's op de 3 NPO netten,

dus nieuws, duiding, documentaires, "vermaak" en wat dan nog.

 

Maak nu eens een lijstje alléén voor NPO 1 & 2 en vertel me wat jij daar iedere dag wilt zien en, er mag géén vermaak in,

want dat hoort niet bij de NPO volgens jou.

 

De avond duurt dan van 17.00 tot 00.00 uur, vul het maar eens in a.u.b. en maak er wat moois van, ben zeer benieuwd.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is grotendeels een politieke beslissing, minder budget voor de npo en de npo schrapt het ftv uitzenden via de sat om de voetbalrechten te kunnen behouden of om te teruglopende reclameinkomsten te ondervangen of Mathijs een contractverlenging aan te kunnen bieden tegen 3x het jaarsalaris van onze premier of idem voor die vergrijzende Tros babe van ons aller geliefde Radar oif om toch die alleraardigste koffiedame die het toch al zo moeilijk heeft toch maar haar baantje te laten houden en ga zo maar door.

Punt is dat de politiek bepaald of de npo dat in deze vorm mag doen.

 

En nu komt het.

 

IK stem en stemde altijd op partijen die vóór een ijzersterke NPO pleiten en dan gaat mijn persoonlijke voorkeur ook nog eens naar een reclamevrije NPO met alleen ruimte voor het EK en WK waar we niets voor hoeven te betalen omdat we dat gewoon zo in de wet laten vastleggen.

 

Maar er word gigantisch vaak door onnozelaars en neo liberalen gestemd op politieke partijen die helemaal NIETS van de NPO moeten hebben, die vinden dat die club NERGENS goed voor is, nou, linkse hobbies ja daarvoor zijn ze wel, sjezus, nooit beseft hoe links de eo en ncrv/kro eigenlijk wel niet zijn...

Dat de neo liberalen de NPO het liefst tot de grond toe af zou branden begrijp ik nog, maak het volk in hemelsnaam niets wijzer!

 

Ik heb echter toch de mogelijk ijdele hoop dat er tussen de onnozelaren toch een hele hoop kiezers moet zitten die wel waardering heeft voor een dwdd, radar, kassa, tussen K&K, tegenlicht, en vele andere dijken van programma's van de VARA, VPRO, NTR, IKON en vervloekt dat ik het zeg, van de heilige boontjes tis moeijlijksf,.gvn

Als die onnozelaren eerst eens goed hadden nagedacht vooraleer ze hun stem uitbrachten dan hadden we de huidige situatie wellicht helemaal niet hoeven ondergaan, nu lacht CDS zich een hoedje, kan toch niet anders dan dat ze zo een aardige melkkoe in de schoot geworpen kregen.

 

En verder heb ik geen of op zijn minst weinig moeite met programma's als boer zoekt vrouw en een kwis als Lingo, kijk als ze de rechten van boer zoekt vrouw nu voor 20 miljoen zouden moeten kopen dan zeg ik die slaan we over en of Lingo nog op een zender als sbs 6 terecht zou kunnen?

Ik bedoel maar zo van, ja er zijn programma's die als typisch te betitelen zijn voor de commerciële zenders maar de NPO zijn wat mij betreft wel voor alle NL en er zijn zat mensen die helemaal happy zijn met wat licht entertainment ZONDER die schreeuwerige eindeloos durende reclameblokken.

Ook voor hen is wat mij betreft een plek op de NPO of beter op de Nederlandse Publieke Televisiezenders.

 

En zijdelings nog ff klagen..., hoe kan de NPO het toestaan dat ze het 2doc uitzendschema aan moeten passen aan fox eredivisie live?

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mietde,

 

Jij bent een man naar mijn hart.

 

Ondanks dat ik in het buitenland woon, stem ik altijd SP en waarom, omdat zij tenminste nog wel opkomen voor de sociaal zwakkeren, ouderen die geheel uitgekleed worden.

En schoonmakers die hun eerste twee ziektedagen niet betaald kregen en opkomen voor een goede thuis zorg.

Nu komt Roemer op voor de mens die door zijn ziekte te veel zou kosten op jaarbasis.

Dus alleen als je rijk bent, heb je recht op volledige ziekenzorg, omdat je het kunt betalen.

Alleen de gedachte al, schaamtegevoel hebben ze niet.

 

"Mijn" partij, laat iedere keer weer de ziekenzorg doorlichten, o.a. door het CBS, met name de AWBZ.

Wat blijkt, er is geld zat, we betalen meer premie dan wat er uitgegeven wordt.

Dit was gisteren te zien in Een Vandaag, programma van de rechtse! omroepen AVRO/TROS.

Zij zullen wel op hun vingers getikt gaan worden, want je moet niet altijd de waarheid via TV ventileren.

Verder moet NL zijn mond open durven doen, de zelfde medicijnen zijn in Frankrijk de helft goedkoper.

Daar moeten harde afspraken over gemaakt worden.

 

Wat moet je nu in een theater of bibliotheek, alles linkse hobby.

 

Maar ze lopen wel mee over de rode loper om zich maar weer eens aan het gewone volk te tonen, bij een première.

 

De politiek, lees VVD, is alleen maar uit op één bestaansrecht en dat hoort toe aan de commerciëlen.

 

Jaren is er aan gewerkt Nederland sociaal te maken, wij met Zweden, waren ooit, op dit gebied,

dé voorbeeldlanden van Europa, wat is daar nog van over?.

 

Nu hebben we alleen nog maar de NPO en die willen ze ook de nek omdraaien.

Vreemd eigenlijk, want als het hen uitkomt, zitten ze wel eerste rang bij de rooie linkse rakkers als P&W en DWDD.

 

En dat zoveel mensen daar in trappen, snap ik dus ook niet.

 

Omdat dit niet te politiek mag worden, terwijl het dat dus wel is, over naar het onderwerp.

 

Wie vult aan?.

 

Hopelijk Eduard, want ben zeer benieuwd.

aangepast door Emekli
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je nu in een theater of bibliotheek, alles linkse hobby.

 

Dat lijkt me wel wat erg simpel gezegd.

 

En het heeft ook niets te maken met dat we alle programma's die de NPO maakt of inkoopt ook willen kunnen zien, zoals hiervoor al is opgemerkt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De SP, laat me niet lachen: toen die konden meeregeren trokken ze de keutel in. Het is en blijft een oppositiepartij en elke stem die ze verzamelen is een verloren stem.

Laten we maar eens even aanzien welke koers de NPO de komende tijd gaat varen voordat we bij voorbaat alles al veroordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kunnen we misschien een brugje maken om weer terug te komen op het onderwerp?

Discussies over politieke partijen horen op dit forum niet thuis!

 

De titel is: Nederlander wil gratis satelliet ontvangst npo zenders terug.

 

Gratis is het niet, we betalen tenslotten kijk en luister belasting.

Een betere titel is : Nederlander wil niet 2 keer betalen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist,

bovendien is de een of andere uitlating / bijdrage zeer "man zoekt boer"

tja nog niet over nagedacht hè?

 

ik betaal ook zonder dat ik het kijk,

maar helaas kan ik geen abonnement vinden bij niemand niet van de aanbieders, waar ik het niet standaard ontvang,

BEHALVE CanalDIGITAAL => want daar krijg je standaard NIET

 

of kennen jullie een andere provider?

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is er niets nieuws onder de zon.

De kabel kijkers betalen al heel lang dubbel en nu het bij CanalDigitaal gelijk getrokken is sluiten de satelliet kijkers zich aan bij de overgrote meerderheid van Tv kijkende Nederlanders.

Alleen Nederlanders die geen Nederlandse inkomsten belasting afdragen betalen slechts 1 keer.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De SP, laat me niet lachen: toen die konden meeregeren trokken ze de keutel in. Het is en blijft een oppositiepartij en elke stem die ze verzamelen is een verloren stem.

Laten we maar eens even aanzien welke koers de NPO de komende tijd gaat varen voordat we bij voorbaat alles al veroordelen.

 

 

Omdat dit onderwerp toch wel politiek is, zij zijn gekomen met het voorstel, dat de NPO dan maar geld moest vragen aan CD, nog snel even het volgende:

 

De SP heeft zich destijds terug getrokken omdat ze niet mee wilden werken aan de afbraak van NL.

Voor hen lag toen niets in het verschiet om ook maar een van hun wensen te verwezenlijken.

Hadden ze wel mee gedaan, hadden ze geheuld met de "vijand".

En een verloren stem, een van hun gemeente raadsleden is wel als beste van NL uitgeroepen.

Verder zijn er genoeg gemeentes waar ze wel door een deur kunnen met de VVD.

Maar als je deze partij, landelijk, geen faire kans geeft, ja dan houdt het op.

 

Zo, wat mij betreft einde politiek en verder met het onderwerp.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbel betalen via satelliet.

Al betaald hebben en via DVB-T kijken (gratis) met een adequaat antennetje kan ook.

En toch is die Wurggreep via satelliet van CnalDIGITAAL extreem onbeschoft, wie er achter stak als staatssecretaris het EI komt nog!

 

 

Natuurlijk is DVB-T niet de echte oplossing, niet overal dekking, niks in HD en wat gaat KPN over een paar jaar doen?.

 

In Duitsland is men er ook al niet tuk meer op, terwijl het, met een goed zendvermogen en dan thuis een sprietje op je TV een prachtige techniek is.

 

En waarom is CD onbeschoft, ook zij hebben hun kosten als het geld dat je kreeg van de NPO dan in eens op droogt, moet je wel.

En wat kost het nu extra, zoveel is dat nu ook weer niet.

 

Al moest ik €20.-- p.m. meer betalen, en ik heb geen brede portemonnee, zou ik het er nog voor over hebben.

Ik kijk heel graag en veel naar de Duitse niet commerciële TV, maar NL hoort er toch ook wel bij.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus mensen vermaak brengen is voor behouden aan een commercieel clubje.?

Ik mag toch hopen van niet, ik stop meteen met Tv kijken als ik alleen de commerciele troep van de commerciele zenders mag kijken.

Is voor mij overigens geen aderlating, die commerciele prut zenders met hun zogenaamde volks vermaak staan alleen in de zenderlijst voor opvulling.

Ik vraag me af waarom je eigenlijk een satellietontvanger hebt. Want daarmee krijg je nog meer commerciële troep binnen. En kan je je niet voorstellen, dat als je een zware werkdag achter de rug hebt, dat je echt niet zit te wachten op vier uur educatieve onderwerpen? Ik heb verleden vrijdag geprobeerd een hele avond naar de publieken te kijken, ik was doodmoe na afloop. Moet je mensen meteen veroordelen omdat ze een beetje ontspanning zoeken? En ik ervaar die reclame als positief, dan kan ik ff mn gedachten op wat anders richten. Een film of detective zonder reclame vind ik een erg lange zit.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is er niets nieuws onder de zon.

De kabel kijkers betalen al heel lang dubbel en nu het bij CanalDigitaal gelijk getrokken is sluiten de satelliet kijkers zich aan bij de overgrote meerderheid van Tv kijkende Nederlanders.

Alleen Nederlanders die geen Nederlandse inkomsten belasting afdragen betalen slechts 1 keer.

 

Kabelkijkers waren indertijd blij omdat ze meer zenders kregen dan via een hark. Ik herinner me nog hoe iedereen enthousiast naar Cartoon Netwerk zat te kijken (wie doet dat nu nog?). Zij zijn ook redelijk zonder morren steeds meer gaan betalen.

 

Indertijd woonde ik een een torenflat met een gemeenschappelijke antenne. Toen die werd verkocht aan de toenmalige kabelboer kregen we dacht ik iets korting op de huur (d.w.z. de servicekosten) en gingen in plaats daarvan voor een kabelabonnement betalen.

Keuze was er niet, het was slikken of stikken.

Dat lijkt me de situatie waarin CD kijkers nu ook terecht zijn gekomen. Zowel in binnen- als buitenland.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...