Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Toch ligt alleen daar de oplossing voor dit probleem, verspreiding van de door overheidsgeld gefinancierde publieke omroepen.

 

Maar ik vrees dat je gelijk hebt met je bovenstaand betoog.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch ligt alleen daar de oplossing voor dit probleem, verspreiding van de door overheidsgeld gefinancierde publieke omroepen.

 

Maar ik vrees dat je gelijk hebt met je bovenstaand betoog.

 

 

Wat zeg je me nou?, het is het volk dat betaalt voor de NPO, dat zit verdisconteert in de belastingen.

Dus in feite btaalt de overheid niks.

 

Zeker ben ik er niet van, maar ik meen dat de NPO het met €800 miljoen moet doen.

 

Dus, al zouden we het talent hebben, dan nog kan de NPO het zich niet permitteren een "écht" kostuumdrama te maken op hoog (Brits) niveau, daar kost één aflevering al één miljoen Pond.

 

En met dat weinig geld, vind ik dat ze het er nog goed vanaf brengen, dit in vergelijk tot de prut van RTL/SBS.

 

En wat doet de staat, die houdt nog eens 50% voor hun eigen en van de rest moet de NPO het doen.

 

Velen, waaronder ik, zouden een reclame vrije NPO willen, maar met de fooi die de staat van "ons" geld afdraagt aan de NPO, lukt dat echt niet.

 

Velen, waaronder VVD en PVV, willen terug naar twee of zelfs een zender.

 

Dan worden we een 3e wereld land, elk land heeft op zijn minst twee en meestal drie zenders.

 

Dit heeft niks te maken met hoe het stelsel in elkaar zit, want de NPO heeft de plicht om "divers" uit te zenden.

 

Nu houd ik van veel soorten muziek, behalve Jazz, Opera en operette, maar gun dit wel aan hen die dit wel mooi vinden.

 

Nou zij komen er wel zeer karig van af.

 

Ook daar moet verandering in komen.

 

We moeten de NPO koesteren, anders gaan we naar het VS model, met meer reclame dan programma's. en willen we dat?.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Emekli schreef op 17 Aug 2014 - 16:18:snapback.png

Daar heeft de NPO geen schuld aan, maar Dekker van de VVD.

 

Hij is gaan korten op de NPO en kwam met het voorstel om aan CD geld te vragen.

 

 

Uiteraard is de NPO er schuldig aan.

Want de NPO maakt zelf de keuze wat het doet met gelden die het nog wel binnen krijgt. Net zoals jij met je huishoudboekje moet doen. En iedereen hier die terecht vindt dat ze via de belasting al betalen voor het moeten kunnen ontvangen van hetgeen met hun belastinggeld wordt geproduceerd (zo was het tenslotte vroeger ook al).
 

Waarmee de discussie over omroepsalarissen een andere dimensie krijgt. Want die salarissen vergelijken met de kwaliteit van geprocedeerde programma's blijft ook een kwestie van smaak. Maar niet meer als het gaat om de techniek waarmee die programma's worden uitgezonden. Wellicht is alleen nog programma's in zwart-wit maken en uitzenden nog een mogelijke bezuiniging, maar niet echt een die we willen.

 

Beheer/administratorhet wordt denk ik echt tijd voor een apart NPO subforum.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zeg je me nou?, het is het volk dat betaalt voor de NPO, dat zit verdisconteert in de belastingen.

Dus in feite btaalt de overheid niks.

 

Zeker ben ik er niet van, maar ik meen dat de NPO het met €800 miljoen moet doen.

 

Dus, al zouden we het talent hebben, dan nog kan de NPO het zich niet permitteren een "écht" kostuumdrama te maken op hoog (Brits) niveau, daar kost één aflevering al één miljoen Pond.

 

En met dat weinig geld, vind ik dat ze het er nog goed vanaf brengen, dit in vergelijk tot de prut van RTL/SBS.

 

En wat doet de staat, die houdt nog eens 50% voor hun eigen en van de rest moet de NPO het doen.

 

Velen, waaronder ik, zouden een reclame vrije NPO willen, maar met de fooi die de staat van "ons" geld afdraagt aan de NPO, lukt dat echt niet.

 

Velen, waaronder VVD en PVV, willen terug naar twee of zelfs een zender.

 

Dan worden we een 3e wereld land, elk land heeft op zijn minst twee en meestal drie zenders.

 

Dit heeft niks te maken met hoe het stelsel in elkaar zit, want de NPO heeft de plicht om "divers" uit te zenden.

 

Nu houd ik van veel soorten muziek, behalve Jazz, Opera en operette, maar gun dit wel aan hen die dit wel mooi vinden.

 

Nou zij komen er wel zeer karig van af.

 

Ook daar moet verandering in komen.

 

We moeten de NPO koesteren, anders gaan we naar het VS model, met meer reclame dan programma's. en willen we dat?.

Je haalt weer ongenuanceerd een hoop overhoop. Tsjonge.

 

 

 

Uiteraard is de NPO er schuldig aan.

Het is de politiek die de NPO heeft geadviseerd de huid duurder te verkopen. En o.a. de kabelaars die dit konden billijken.

Deze discussie is trouwens niet uniek voor Nederland. In bv. Duitsland wordt ie ook gevoerd.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@edbe ...Je haalt weer ongenuanceerd een hoop overhoop. Tsjonge.

 

héééééél genuanceerd commentaar 

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de politiek die de NPO heeft geadviseerd de huid duurder te verkopen. En o.a. de kabelaars die dit konden billijken.

Deze discussie is trouwens niet uniek voor Nederland. In bv. Duitsland wordt ie ook gevoerd.

 

 

En heeft de politiek er bijgezegd dan maar meteen met het verspreiden van uitzendingen in HD te stoppen?

Neen toch. Dat is uitdrukkelijke de keuze van de NPO en haar eigen huishoudboekje.

 

De NPO had gewoon een transponder kunnen huren bij de goedkoopste aanbieder (ik geloof dat er keuze is uit Astra-Ses en Eutelsat, elke met een vloot van meerdere satellieten). Ik heb geen verstand van techniek, maar de BBC zit met vijf HD kanalen op één transponder (10847v23000) op de Astra 2E. Dus waarom zou de NPO dat niet lukken?

Sat kijkers kunnen dan desnoods meebetalen aan de codering naar Oostenrijks model en betalen dan eenmalig € 45 per vijf jaar.

Een tijdelijke oplossing dan. Totdat via het DVB-T netwerk in HD uitgezonden gaat worden. En wat meteen druk kan zetten op dat laatste.

 

Dan was uiteraard daar weer gemor over ontstaan, alsmede over de satellietkeuze (en het wellicht moeten draaien van de schotel).

 

Uiteraard staan de kabelaars hier helemaal buiten. Die vragen al jaren geld voor iets wat voor iedere kijker gratis is (nu in ieder geval uitzendingen in SD) en zijn dus zeker blij als er minder concurrentie is.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC heeft een 'ietsje ' groter budget aangezien het VK ook wat meer inwoners heeft dan Nederland (ca.50 miljoen) De Franse zenders kun je zelfs op drie verschillende satellieten vinden, goed voor de concurrentie, maar Frankrijk is met 60 miljoen inwoners weer wat groter dan het VK en de omroepbijdrage is in die landen per huishouden aanmerkelijk hoger dan in Nederland.

 

Veel NederFransen kijken nooit naar Franse zenders, maar betalen meer voor de Franse zenders via de Franse omroepbijdrage , dan ze aan CanalDigitaal betalen, want dat is toch zo duur... :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Just for info, kijk en  luistergeld in

- Frankrijk € 130,--/ jaar

- Duitsland € 215,88 / jaar

- Engeland GBP 145,50 / jaar  ( voor zw/wit tv's GPB 49,-- / jaar)

 

In Nederland is het 1,5% van de eerste schijf van de inkomsten belasting, maar wanneer iedereen in het gezin inkomen heeft betaalt iedereen deze bijdrage.

Daardoor kan de bijdrage, gezinsinkomen afhankelijk behoorlijk oplopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de satellietontvangst van de NPO niet gratis kan, is tot daar aan toe. Ik ben best bereid tot het betalen van een gering bedrag voor de ontvangst van deze zenders in een goede HD-kwaliteit.

 

Per 1 augustus ben ik noodgedwongen een abonnement aangegaan voor een pakket van 15 zenders. Naar de meeste van die zenders zal ik zelden tot nooit kijken. Bijvoorbeeld de commerciele zenders 4 t/m 10 interesseren mij weinig.

 

Er is echter geen publieke-omroep pakket. Uiteindelijk heb ik dus eieren voor mijn geld gekozen en betaal ik noodgewongen mee aan de commerciele zenders. Eigenlijk is dit tegen mijn principes. Naar mijn mening moet een zender als RTL4 juist zelf betalen aan CanalDigitaal voor satellietdoorgifte. Hun inkomsten halen ze maar uit de vele reclames.

 

Maar omdat ik graag de NPO zenders in HD wil blijven zien, ben ik gedwongen overstag gegaan.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BBC heeft een 'ietsje ' groter budget aangezien het VK ook wat meer inwoners heeft dan Nederland (ca.50 miljoen)

 

Het Verenigd Koninkrijk heeft bijna 65 miljoen inwoners. ;)

En de BBC gaat de komende jaren fundamenteel op de schop. Er zijn zelf politieke geluiden om er Pay-TV van te maken.

In ieder geval zou de financiering ervan wel eens drastisch kunnen veranderen in negatieve zin. Ze zijn (te) regelmatig het middelpunt van negatieve publiciteit.

(Zelfs vandaag weer.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Franse zenders kun je zelfs op drie verschillende satellieten vinden, goed voor de concurrentie, 

 

Dan mag wel zo zijn, maar op twee van die drie satellieten worden de zenders op vergelijkbare wijze aangeboden zoals nu bij ons door Canal Digitaal. Gewoon in abonnementsvorm

Alleen het aanbod van Fransat op Atlantic Bird 3 is Free to view, waarbij slechts eenmalig een smart card hoeft te worden aangeschaft. En daar zitten dan niet alleen de publieke en regionale zenders in, maar ook de commerciëlen.

 

Dat die NederFransen niet naar Franse zenders kijken lijkt me niet relevant. Daar wonen heeft bovendien voor- en nadelen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

OP AB zijn enkele Franse publieke omroepen niet alleen FTV maar  ook FTA te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de satellietontvangst van de NPO niet gratis kan, is tot daar aan toe. Ik ben best bereid tot het betalen van een gering bedrag voor de ontvangst van deze zenders in een goede HD-kwaliteit.

 

Per 1 augustus ben ik noodgedwongen een abonnement aangegaan voor een pakket van 15 zenders. Naar de meeste van die zenders zal ik zelden tot nooit kijken. Bijvoorbeeld de commerciele zenders 4 t/m 10 interesseren mij weinig.

 

Er is echter geen publieke-omroep pakket. Uiteindelijk heb ik dus eieren voor mijn geld gekozen en betaal ik noodgewongen mee aan de commerciele zenders. Eigenlijk is dit tegen mijn principes. Naar mijn mening moet een zender als RTL4 juist zelf betalen aan CanalDigitaal voor satellietdoorgifte. Hun inkomsten halen ze maar uit de vele reclames.

 

Maar omdat ik graag de NPO zenders in HD wil blijven zien, ben ik gedwongen overstag gegaan.

Ik heb op een andere thread ook geschreven,dat iemand melde,dat er een regelgeving is,dat een aanbieder een minimum aanbod moet doen voor de consument.Het is oorspronkelijk om de consument te beschermen.Maar ik vraag me of dat de juiste reden is,om als die maatregel genomen is,onder druk van die commerciëlen?Want moest ik bij wijze van spreken morgen een pakket kan krijgen,die 4€ goedkoper is,en dat die commerciële rotzooi eruit gaat,dan krijgen ze van mij onmiddellijk een telefoon,om mijn pakket te wijzigen.Maar door die regelgeving ben ik "verplicht" om die commerciële rotzooi te steunen als ik de publieke zenders in hd wil ontvangen  :angry:  :(  :mad: .Ik heb nooit naar dergelijke gevraagd,maar ze regelen het zo,dat deze maatregelen in mijn ogen gezien wordt,om net die commerciëlen te beschermen.Want voor mij zijn ze compleet onnodig in de maatschappij,en zouden dus achter een apart betaalpakket moeten komen,voor degene die echt perse naar die rotzooi wil kijken! :mad:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...