Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

Tijden veranderen.

De maatregel m.b.t. de uitzendstraat is generiek. D.w.z. dat bv. kabelkijkers ook voor de infrastructuur betalen middels abonnement. En die zijn allen in Nederland woonachtig.

Satellietkijkers zijn dat steeds minder, maar betalen nu allen mee aan een infrastructuur waar ook zij van profiteren.

 

Dit is ook de benadering van bv. de Britten. FTA, maar dan wel met een spotbeam. 

 

(En laten we bij deze discussie "de wil van Hollywood" er even buiten laten. :)  )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Eduard, Uitzendstraat of niet: een collectieve voorziening bekostigt uit de algemene middelen waar:

a. ) Steeds minder mensen gebruik van maken - zoals je zelf ook aangeeft

b.) waar kosteloze alternatieven voor bestaan 

 

....Als daar op bezuinigd wordt dan is dat te verdedinbaar - of ik dat leuk vind is een andere kwestie.

 

En de Nederlandse politiek kent weinig principes....

aangepast door ebhoorn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we even recapituleren: We hebben een systeem waarbij honderdduizenden NL-ers in het buitenland crimineel bezig zijn wanneer zij naar de NPO kijken, hiervoor hebben zij nog eens honderduizenden NL-ers medeplichtig gemaakt aan hun criminele activiteiten door hun adres ter beschikking te stellen (zie AGB CD 1000 Euro boete, daar moet U normaal heel wat voor uitvreten). Deze NL-ers betalen over het algemeen hun belasting aan NL en dus mee aan de NPO. Dat is ongeveer hetzelfde als wegenbelasting betalen voor een auto die niet op de openbare weg mag. Bovendien betalen zij vaak al kijkgeld in hun woonland.

Het wordt nog vreemder indien een NL-er het huis naast ons zou kopen, als 2e woning, dan mag hij op 10m afstand van ons TV-toestel legaal kijken. BVN is geen echte vervanging van 3 zenders gedeeld met de Belgen, dat is dus ongeveer 16% van de NPO programmas. Het lijkt mij dat een systeem dat honderdduizenden NL-ers aanzet tot crimineel gedrag om slechts Tv te kijken niet houdbaar kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"NPO is gewoon een bedrijf geworden waar geen verschil meer tussen zit met de commerciële zenders.

 Er zou hier geen belastinggeld meer naar toe moeten worden gesluisd."

 

Dan heb je toch maar weinig NPO gekeken  de laatste jaren.

 

Wie zendt er duiding uit, de NPO, o.a. Zembla, Een Vandaag, Nieuws Uur

 

Wie zendt er documentaires uit, de NPO

 

Wie zendt er de betere detectives uit, de NPO

 

En zo kan ik nog wel even door gaan, alleen moet "Volendam" TV (TROS) nog geweerd worden.

 

Je bevestigd alleen maar wat ik zeg... Documentaires zijn commericeel, Detectives zijn commercieel. Pauw & Witteman was commercieel. DWDD is commercieel, Bananensplit, Labyrint, De slimste mens, etc etc en zo kunnen we allemaal wel doorgaan. Er zijn 25 opmroepen actief op de NPO zenders....

 

Ik heb helemaal niets tegen deze programma's en vind het prima dat ze er zijn en overduidelijk een bestaansrecht hebben. Maar jullie willen gratis naar commerciele TV kijken. Al deze programma's kosten geld, veel geld. En dat moet ergens van betaald worden.

 

We kunnen hier nu programma voor programma gaan vergelijken, maar niemand kan ontkennen dat er ook veel commerciele dingen worden gedaan op de NPO zenders. Stop je hiermee dan kun je zeker 1 en waarschijnlijk 2 zenders sluiten en de boel gratis uitzenden.

 

Het geld is op en nu willen ze dus dat de kijkers bij springen om door te kunnen gaan zoals men al jaren doet. Wil je dus doorkijken naar deze programma's zul je er ook bij CD nu voor moeten betalen. Wat, voor de duidelijkheid maar weer, niets met CD te maken heeft.

 

Een publieke omroep zou voor informatie verstrekking en educatie behoren te zijn. Want de rest is puur smaak, jij vind een krimi leuk - ik niet. Waarom moet ik voor dit vermaak dan betalen? Informatieverstrekking is universeel en belangrijk waar een bananensplit dat totaal niet is.

 

Dit kun je niet (meer) verkopen naar de mensen toe in deze tijd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we even recapituleren: We hebben een systeem waarbij honderdduizenden NL-ers in het buitenland crimineel bezig zijn wanneer zij naar de NPO kijken, hiervoor hebben zij nog eens honderduizenden NL-ers medeplichtig gemaakt aan hun criminele activiteiten door hun adres ter beschikking te stellen (zie AGB CD 1000 Euro boete, daar moet U normaal heel wat voor uitvreten). Deze NL-ers betalen over het algemeen hun belasting aan NL en dus mee aan de NPO. Dat is ongeveer hetzelfde als wegenbelasting betalen voor een auto die niet op de openbare weg mag. Bovendien betalen zij vaak al kijkgeld in hun woonland.

Het wordt nog vreemder indien een NL-er het huis naast ons zou kopen, als 2e woning, dan mag hij op 10m afstand van ons TV-toestel legaal kijken. BVN is geen echte vervanging van 3 zenders gedeeld met de Belgen, dat is dus ongeveer 16% van de NPO programmas. Het lijkt mij dat een systeem dat honderdduizenden NL-ers aanzet tot crimineel gedrag om slechts Tv te kijken niet houdbaar kan zijn.

 

 

Crimineel??, doe eens normaal.

 

99% van de Nederlanders in het buitenland heeft gewoon een of meerdere abonnementen bij Can. Dig.

 

"Kijkgeld" betalen we dan wel niet voor NL, maar voor de PO van het land waar we wonen.

 

En nu moet het toch, helaas, een beetje politiek.

 

Om te beginnen, ik woon in een normaal huisje aan het strand en betaal dus CD abo.

 

Nu de keerzijde, er wonen hier ook diplomaten en mensen die voor de NATO hier gestationeerd zijn.

 

Zij wonen allen in een villa, met zwembad en tennisbaan en..., ondanks dat het kijken naar de NL zenders, volgens vele van jullie crimineel is, hebben deze bekakte luitjes allemaal een gratis!! abo bij CD.

 

Wie is hier nu crimineel??, de staat der Nederlanden!!, want waarom mogen alleen de rijken genieten van de NPO, op kosten van de belastingbetaler??.

 

Lees dit maar eens twee keer, zodat je weet wie hier crimineel is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant. Maar het Zweedse Canal Digital lijkt aan het zelfde euvel te lijden als haar Nederlandse equivalent. Hun Frikanalspaketet vind ik op hun site nergens terug, het is ongetwijfeld goed weggestopt. Evenmin lees ik snel hoe ik aan een Depositionskort kan komen. Dat zal wel aan mijn slechte Zweeds liggen.

Als prijs tref ik aan 795 Kronen en daarmee is het systeem vergelijkbaar met dat In Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk (hoewel je in dat laatste land ook commerciële zenders erbij krijgt).

 

De benodigde Conax module heb ik denk ik nog wel liggen. Die zit toch ook in het KPN Digitenne pakket en zal hopelijk werken?

 

Wat is wijsheid: de familie in Stockholm op pad sturen? Waarheen dan?

 

Die 795 kronen is iets van héél vroeger... toen betaalde je dat bedrag inderdaad per jaar en kreeg je de SVT zenders en TV4 en Kanal5. Meer was er niet buiten de "rubbisch" van de amerikaanse zenders als discovery en mtv... daar moest je een abo voor betalen, en voor de filmkanalen uiteraard ook.

Maar die tijd is helaas al jaren voorbij!

 

 

Ik durf de link niet plaatsen omdat je ook receivers kan bestellen bij canaldigital, maar ik omschrijf wat je moet doen ;)

Ga naar de website van Canaldigital Zweden, en zoek (via het veldje "Sök" bovenin) naar "Depositionskort"...  daar zie je wat het is... niet hoe je er een bestelt...

 

Die kaart kan je niet online nemen... je kan zelfs het goedkoopste pakket, het "Lokalpaket" alleen maar telefonisch of via een dealer abonneren....  Ik vermoed dat je je Stockholmse familie eens een telefoontje naar Canaldigital moet laten plegen....  ze zouden dan kunnen zeggen dat ze die kaart willen gebruiken in hun sommarstuga, want er is geen kip die gelooft dan een Stockholmare via de schotel alleen naar de SVT kanalen wil kijken....

Ik vermoed dat je met iedere Conax module kan kijken... Vroeger keek ik ook met een module, en die gebruik ik nog steeds als ik mijn kaart meeneem naar bv Denemarken... nu kijk ik via de embedded Conax in de smartcardreader van mijn Technisat receiver...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sverige, zijn de lokale zenders ook te zien met zo'n Depositionskort? Lijkt me een goed alternatief voor het Lokalpaket wat ik nu heb.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je weet zijn de lokale zenders gewoon onderdeel van SVT1 en 2. Alleen als er regionale uitzendingen zijn (zoals een aantal keer per dag een nieuwsuitzending) wordt de boel ontkoppeld (zoals ORF2 uit Oostenrijk ook doet), en moet je afstemmen op de regiozender van jouw keuze. Dan zie je jouw regionieuws... daarna wordt terug geschakeld naar het landelijke programma. 

Let wel op dat dit alleen bij de SD zenders is, op HD zie je altijd de ABC versie (Stockholm).

Dus ik ga er vanuit dat je die ook gewoon kan zien.... ik zou niet weten waarom niet eigenlijk... het is nog steeds SVT.

 

Ik heb ook al een paar keer overwogen om over te stappen, omdat het lokalpaket eigenlijk wel erg duur geworden is.... maar ja, het is mijn enige "zonde" die ik aan tv kijken uitgeef denk ik dan, en zo nu en dan is er ook wel iets goeds op TV5 of Kanal 5.... of hun "herhaalzenders".

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bevestigd alleen maar wat ik zeg... Documentaires zijn commericeel, Detectives zijn commercieel. Pauw & Witteman was commercieel. DWDD is commercieel, Bananensplit, Labyrint, De slimste mens, etc etc en zo kunnen we allemaal wel doorgaan. Er zijn 25 opmroepen actief op de NPO zenders....

 

Ik heb helemaal niets tegen deze programma's en vind het prima dat ze er zijn en overduidelijk een bestaansrecht hebben. Maar jullie willen gratis naar commerciele TV kijken. Al deze programma's kosten geld, veel geld. En dat moet ergens van betaald worden.

 

We kunnen hier nu programma voor programma gaan vergelijken, maar niemand kan ontkennen dat er ook veel commerciele dingen worden gedaan op de NPO zenders. Stop je hiermee dan kun je zeker 1 en waarschijnlijk 2 zenders sluiten en de boel gratis uitzenden.

 

Het geld is op en nu willen ze dus dat de kijkers bij springen om door te kunnen gaan zoals men al jaren doet. Wil je dus doorkijken naar deze programma's zul je er ook bij CD nu voor moeten betalen. Wat, voor de duidelijkheid maar weer, niets met CD te maken heeft.

 

Een publieke omroep zou voor informatie verstrekking en educatie behoren te zijn. Want de rest is puur smaak, jij vind een krimi leuk - ik niet. Waarom moet ik voor dit vermaak dan betalen? Informatieverstrekking is universeel en belangrijk waar een bananensplit dat totaal niet is.

 

Dit kun je niet (meer) verkopen naar de mensen toe in deze tijd.

 

 

De programma's die jij noemt, wat is daar commercieel aan??.

 

Helemaal niets.

 

"Een publieke omroep zou voor informatie verstrekking en educatie behoren te zijn"

 

Het is de staat, die jaren geleden al een takenpakket heeft opgelegd aan de NPO.

 

Zij moeten o.a. educatie, nieuws, sport, duiding en vermaak uitzenden.

 

Noem mij een PO in Europa die alleen maar nieuws en duiding brengt, die bestaat niet.

 

En om dit te kunnen doen, heeft NL 3 zenders nodig.

 

Kom nu niet af, met er wordt toch veel herhaalt, die vlieger gaat niet op, ook BBC, VRT, FR2>5 TVE, RAI en ARD/ZDF,

doen dit.

 

Verder maakt het niet uit of er omroepen zijn of niet, ook al heb je het BBC model, al deze uitzendingen moeten wel de ether in kunnen.

 

Ik ben voor het BBC model, maar of dat nu goedkoper is?, ik denk het niet

 

Nu heeft iedere omroep o.a. een directeur, hoeveel zou de BBC er hebben?,

een voor de nieuwsredactie, een voor sport, een voor vermaak, et cetera.

 

En waar heb ik geschreven dat ik niet (extra) wil betalen aan CD om de NPO te kunnen kijken?, nergens.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crimineel??, doe eens normaal.

 

99% van de Nederlanders in het buitenland heeft gewoon een of meerdere abonnementen bij Can. Dig.

 

"Kijkgeld" betalen we dan wel niet voor NL, maar voor de PO van het land waar we wonen.

 

En nu moet het toch, helaas, een beetje politiek.

 

Om te beginnen, ik woon in een normaal huisje aan het strand en betaal dus CD abo.

 

Nu de keerzijde, er wonen hier ook diplomaten en mensen die voor de NATO hier gestationeerd zijn.

 

Zij wonen allen in een villa, met zwembad en tennisbaan en..., ondanks dat het kijken naar de NL zenders, volgens vele van jullie crimineel is, hebben deze bekakte luitjes allemaal een gratis!! abo bij CD.

 

Wie is hier nu crimineel??, de staat der Nederlanden!!, want waarom mogen alleen de rijken genieten van de NPO, op kosten van de belastingbetaler??.

 

Lees dit maar eens twee keer, zodat je weet wie hier crimineel is. 

De betiteling van crimineel heeft te maken met art 25 van de Algemene Voorwaarden, waarin uitdrukkeljk verboden wordt in het buitenland naar CD te kijken.

aangepast door chatuliem
Link naar reactie
Delen op andere sites

Defensie heeft een apart contract met CanalDigitaal en daar gelden andere regels, idem voor diplomatieke diensten.

 

 

Dat kan wel zo zijn, maar waarom die uitzondering?, want dat vind ik nou crimineel.

 

Deze mensen verdienen gemiddeld het veelvoudige van wat ik ooit verdiend heb en ik heb geen moeite om te betalen.

 

Van mij mag het zelfs het dubbele kosten, dan hoor je mij nog niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betiteling van crimineel heeft te maken met art 25 van de Algemene Voorwaarden, waarin uitdrukkelijk verboden wordt in het buitenland naar CD te kijken.

 

Dan is de benaming "crimineel" een onjuiste want die trekt de zaak in het strafrecht.

Beter is te spreken over "contractbreuk" waarvoor je een vastgesteld bedrag aan schadevergoeding moet betalen.

 

Vergelijkbare bepalingen kennen de ORF en de Zwitserse omroep bij het verstrekken van hun smart cards.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Sverige, weer wat wijzer!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mensen verdienen gemiddeld het veelvoudige van wat ik ooit verdiend heb en ik heb geen moeite om te betalen.

 

Diplomaten betalen nergens ter wereld belasting.

Defensie sluit dergelijke contracten zodat ook Jan Soldaat die in dienst van ons belastingbetalers buiten zijn eigen woning verblijft legaal CD kan kijken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...