Ga naar inhoud


Nederlander wil gratis satellietontvangst NPO-zenders terug


Sprietje

Aanbevolen berichten

De U bocht constructie met RTL 4, toen RTL Veronique is bedacht mede door de heer Elco Brinkman. Deze man was zogenaamd tegen de commerciele televisie in Nederland, maar was achter de schermen druk bezig om dit in te voeren.

Geen wonder dat Ruud Lubbers destijds zei, dat hij op nummer twee van de lijst zou stemmen (dit is verder op het internet na te zoeken).

aangepast door Amager95
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil niet alleen weer de FTV ontvangst weer terug. Maar ook weer een teletekst zoals die ooit was. Wat was het toch zo mooi, zo uitgebreid en doordacht systeem.

 

En er is bijna niets meer van over gebleven. Nieuwsberichten verschijnen er soms niet eens meer op, of verkort. De berichten zijn al weer naar een paar uur verdwenen. Soms wordt de titel van een bericht opeens veranderd. Dan ga je kijken op deze pagina of er iets is gebeurd en dan zie je gewoon hetzelfde bericht er nog staan...Kennelijk moet het lijken alsof het nieuws is geupdate door de NOS, dat ze echt wel actueel zijn.... Maar maak dat de kat maar wijs denk ik dan aan de NOS.

Vele rubrieken, kranten, weekbladen, consumenteninformatie, nieuws van de omroepen, uit de media noem het maar op. Het is allemaal verdwenen.

Als ik naar ARD-text kijk en zie hoe het daar is, dan heb ik het gevoel dat ik in tijd terug kijk naar de NOS Teletekst.

 

Heel erg jammer dat medialandschap zo om zeep gehaald wordt in Nederland.

 

Ook Teletekst is media.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij lijkt de trekschuit ook heel nostalgisch.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf een keuze pakket samenstellen. Geef dan maar NPO 1, 2, 3 en de regionalen.

 

 

Denk je dat CD dat aandurft?

Ik vrees dat ze bang zijn dat er juist veel klanten weg zullen lopen van andere (duurdere) pakketten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt er dat je extra betaalt voor de commerciëlen?  Dat weten we helemaal niet, het kan best zijn dat de commerciëlen betalen voor doorgifte, mits alle abonnees die zenders kunnen zien, en dat je feitelijk daardoor gesubsidieerd naar de NPO kijkt.

 

Een 'NPO only' abonnement zou dan duurder uitpakken dan het basispakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weliswaar uit 1999, maar zo zagen de kabelaars dat in die tijd.

 

https://groups.google.com/forum/#!msg/nl.telecom/ZpmFkCan3MA/sxXvfOVmuysJ

 

Een pakket met alleen de publieken zou een duurder abonnement tot gevolg hebben.

 

Ondertussen moeten de distributeurs aan alle zenders betalen om het signaal te mogen doorgeven, kosten die in je abonnement terug gehaald worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weliswaar uit 1999, maar zo zagen de kabelaars dat in die tijd.

 

https://groups.google.com/forum/#!msg/nl.telecom/ZpmFkCan3MA/sxXvfOVmuysJ

 

Een pakket met alleen de publieken zou een duurder abonnement tot gevolg hebben.

 

Ondertussen moeten de distributeurs aan alle zenders betalen om het signaal te mogen doorgeven, kosten die in je abonnement terug gehaald worden.

 

Geen verkeerd standpunt hebben die kabelaars in mijn ogen.

Maar dan moet de aan de NPO te betalen vergoeding worden verlaagd, mogelijk tot nihil, wil het ooit DVT-T kunnen vervangen.

En zal de aan buitenlandse publieke zenders te betalen vergoeding beperkt moeten blijven.

 

Overigens interessant te lezen dat de vergoeding in die vijftien jaar met wel ongeveer 300% is gestegen. Wat hebben we daar meer voor gekregen?

En, zijn die kabelnetten onderhand nog niet afbetaald door de gezamenlijke gebruikers?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het valt een beetje buiten het bestek van dit draadje, maar de kabelnetten zijn meestal door de gemeenten opgebouwd en met gemeenschapsgeld betaald.

Nadat de burgers jaren hun contributie betaald hadden, zijn die afbetaalde netten verkocht aan grote maatschappijen zoals Ziggo en UPC voor bedragen, omgerekend tot € 1.200 - 1.500 per aansluiting.

 

En dat geld zijn de kabelkijkers nu weer aan het aflossen.

 

Dit zijsprongetje had te maken met het artikel waarin gesproken wordt over de vergoeding die de netbeheerders moeten betalen aan de tv stations om het station te mogen doorgeven.

 

Terug on topic, gratis satelliet ontvangst npo zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We doen te moeilijk: CanalDigitaal heeft naar eigen zeggen een marktaandeel van 5-10%. Laten we dus voorzichtig aannemen dat 10% van de kijkers satelliet hebben. Daar ga je dus geen collectieve voorziening voor aanbieden, zeker niet omdat je al een goedkoop en laagdrempelig alternatief hebt in de vorm van DVB-T. 

 
Dezelfde logica is versterkt van toepassing voor mensen die in het buitenland verblijven vanwege werk, pensioen, of vakantie: dat is maar een fractie van die 10%.
 
Ik meen dat in het buitenland het aantal mensen met een eigen satelliet procentueel hoger is dan in Nederland. (dunner bevolkt, meer buitengebied) Vandaar dat Duitsland en Frankrijk hun publieke zenders gewoon via de sat aanbieden. Maar dat is niet meer dan een vermoeden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt een beetje buiten het bestek van dit draadje, maar de kabelnetten zijn meestal door de gemeenten opgebouwd en met gemeenschapsgeld betaald.

Nadat de burgers jaren hun contributie betaald hadden, zijn die afbetaalde netten verkocht aan grote maatschappijen zoals Ziggo en UPC voor bedragen, omgerekend tot € 1.200 - 1.500 per aansluiting.

 

En dat geld zijn de kabelkijkers nu weer aan het aflossen.

 

Dit zijsprongetje had te maken met het artikel waarin gesproken wordt over de vergoeding die de netbeheerders moeten betalen aan de tv stations om het station te mogen doorgeven.

 

Terug on topic, gratis satelliet ontvangst npo zenders.

 

Tja,

dat is bij enkelen van ons Betalende TV consumenten in vergetelheid geraakt, helaas,  maar wel een feit en bekostigd door gemeenschapsgelden zoals jij schrijft en al decennia geleden afbetaald.

 

Daar doe ik consument helaas niks mee.

Ook niet door nogmaals te stellen dat de VVD al ongeveer 25 jaar geleden de ether frequenties aan commerciële firma's heeft verkocht terwijl niemand dat duidelijk was welke consequenties eraan verbonden waren.

Andere frequenties volgden en of verbindingen volgen nu.

 

Maar weet wel, de eerste kabels hebben wij met z'n allen al "afbetaald" in de 70 en 80 tiger jaren. 439 gulden per huishouden als eenmalige eigen bijdrage is in de steden geconcentreerd 3,2 miljoen huishoudens en dus vette 1,5 miljard gulden

 

Toen we het vaste of draaibare hark antennetje op het dak hadden staan en meer zenders wilden zien ging ook de laatste in de straat over op kabel.

We hebben het beheer echter zonder nadenken aan gemeenten met eigen kabelnet en nadien via verkoop aan internationale firma's toegestaan.

 

sommige stellen dat het kabelnet vernieuwd is sinds die eerste Kabel netwerk infrastructuur... (heb je gegevens? => hoeveel)

onze behoefte is geen noodzaak maar is wel in de markt gezet en 1500 euro per aansluiting moet wel het top- van de markt zijn.

 

als het Inclusief telefoon en internet is, dan kom ik tot rust

maar is het enkel TV voor 1500 euro dan geloof ik daar niks van

/12

het zal dus wel een all-in-one abonnement zijn met film aboś voor FOX HBO FILM1-HD

wordt tijd dat we dan nog wat extra HD / DD zenders krijgen

want ook dan is dat all-in-one abo voor 1500 euro redicuul

 

of zeg je daarmee het abonnement wordt duurder?

aangepast door Tonskidutch

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@TonskiDutch: de opbrengsten zijn in de gemeentekassen gevloeid - en daar is een mooi theater van gebouwd, of feestgevierd. En dit is ook het geval bij de verkoop van bijvoorbeeld de Eneco aandelen door de gemeenten. En omdat de opbrengsten nu niet meer ten goede komt aan de gemeenten, worden de jaarlijkse lasten verhoogd.

 

Zo is het plaatje weer rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zweden heb je ... ook de mogelijkheid om via satelliet naar de public service te kijken. Je hebt daarvoor een zgn "Depositionskort" nodig.

Je betaalt een bedrag aan canaldigital voor de kaart, en kan dan naar de uitzendingen van SVT1,2, 24 Barnkanalen en Kunskapskanalen kijken... SVT1 en 2 ook in HD. Geef je de kaart terug, krijg je je geld terug. 

 

Interessant. Maar het Zweedse Canal Digital lijkt aan het zelfde euvel te lijden als haar Nederlandse equivalent. Hun Frikanalspaketet vind ik op hun site nergens terug, het is ongetwijfeld goed weggestopt. Evenmin lees ik snel hoe ik aan een Depositionskort kan komen. Dat zal wel aan mijn slechte Zweeds liggen.

Als prijs tref ik aan 795 Kronen en daarmee is het systeem vergelijkbaar met dat In Oostenrijk, Zwitserland, Italië en Frankrijk (hoewel je in dat laatste land ook commerciële zenders erbij krijgt).

 

De benodigde Conax module heb ik denk ik nog wel liggen. Die zit toch ook in het KPN Digitenne pakket en zal hopelijk werken?

 

Wat is wijsheid: de familie in Stockholm op pad sturen? Waarheen dan?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik begrijp nog steeds niet hoe je "gratis ontvangst NPO" realiseert.

Welke uitzendstraat je ook benut, het geld moet ergens vandaan komen. 

Indien niet uit het abonnementsgeld, dan wel uit de belasting.

 

Dus gratis FTA/FTV? Het bestaat niet. Heeft ook nooit bestaan.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07: kijk op blz 62 van het jaarverslag van de NPO. daar staat: "...De post Distributie & Uitzenden heeft betrekking op de distributiekosten voor radio en televisie via de ether, satelliet, digitenne en de distributiekosten voor uitspelen van programma’s via internet (streamingkosten). ....." en die post was 17 miljoen Euro. 

 

In 2009 waren de kosten 12 miljoen - toen werd er niet via internet gestreamed. Aannemende dat de distributiekosten voor de satteliet ongeveer de helft van 12 mio bedragen, heeft de NPO dus 6/800 op haar begroting bespaard = 0,75% op haar begroting.

 

En haar begroting is afkomstig van de algemene middelen, oftewel: de belasting.

 

We hebben ongeveer 300 duizend satelliet tijgers in Nederland, en dat betekent dat de sat distributie voor eze selecte groep 20,- Euro per huishouden/gebruiker heeft gekost. Ik maak me mateloos impopulair, maar ik kan me deze keuze voorstellen: Want er wordt ook nog eens 20,- afgetikt voor o.a. DVB-T. En om nu collectief 6 miljoen te betalen voor Nederlanders in het buitenland....terecht dat zij dan hun eigen voorziening moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...