Ga naar inhoud


Nadert satelliet-tv een langzame dood?


Michel

Aanbevolen berichten

Dit is wel exteme kortzichtig ,er zijn meer dan 100 graties duitse zenders te ontvangen ,en voor diegene die een Linux receiver hebben komen daar evt nog een aantal Ostenrijkse zenders bij ,ook in HD ,plus alle andere graties zenders erbij opgeteld zit je ruim boven de 1000.

Snel internet is lang niet overall beschikbaar,en is ook niet graties.

Volgens mij moet er op dit Negative Topic een SLOTJE !

Volkomen mee eens, ik ben al 12jaar met satelliet tv bezig en heb er al veel plezier aan beleefd en dat internet gedoe kan mij gestolen worden, want er is altijd ergens iets dat niet werkt. trage verbinding, uitval enz.enz. Laatst luisterde ik via stream naar een radio zender, ik heb waarschijnlijk 3 a 4 keer moeten herladen. geef mij maar radio op satelliet. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Juist omdat daar voor betaald moet worden moeten wij er ook voor betalen. Ik had ook gekozen voor '1 t/m 10' als dit kon, maar dan zal er niet genoeg verdiend worden om andere zenders in de lucht te houden. Ik kom nog zoveel schotels tegen die enkel op de 19.2 oost uitgericht staan. Heel veel mensen missen de campingzenders RTL8/Veronica of themazenders zoals Discovery/National Geographic niet eens of kwamen er pas heel laat achter dat deze op zwart waren.

 

Zodra we daadwerkelijk een abonnement voor 5-6 zenders kunnen nemen zal de titel van dit topic snel waarheid worden ben ik bang.

 

Nee hoor, gewoon een basispakket waarin de Amerikaanse meuk vervangen wordt door Nederlandse programma's. Ik ken overigens geen enkel land ter wereld dat alle eigen publieke zenders niet binnen het basispakket doorgeeft maar buitenlandse in de plaats daarvan. Dat is de basis waarop mijn klacht voornamelijk is gebaseerd.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat onze excessief rechtse regeringen het nodig vonden om kijk-en luistergeld af te schaffen en vervolgens de algemene middelen vanwaaruit de omroep betaald wordt steeds verder in te korten is natuurlijk geen enkel argument. Het is gewoon een truc van rechts om ervoor te zorgen dat de stem van de commercie steeds dominanter wordt met alle gevolgen vandien. Het is niet voor niets dat ik het had over de dramatische inperkingen van wat vroeger een van de meest democratische omroepsystemen ter wereld was. Als direct gevolg zie je dan ook hier dezelfde onvrede en teleurstelling in de politiek als in de Verenigde Staten waarbij zelfs bij presidentsverkiezingen vaak meer dan 60% van alle kiezers thuisblijft omdat ze er geen enkel vertrouwen meer in hebben. En wij maar doen alsof we in een democratie leven...

 

 

Wat een onzin...

Vooral de opmerking "meest democratische omroepsysteem".

 

Vooral de nieuwsvoorziening was héél democratisch: het monopolie (t/m vandaag) voor een extreemlinks omroepclubje zonder leden die zelf ooit zei mensen van GroenLinks veel leuker te vinden dan PVV'ers. Of met z.g. "deskundigen" uit een bepaalde hoek in de programma's.

Of een presentator die met het programmaboekje van de Centrum Partij zwaait als het over de LPF gaat...

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Rare ideeën over "democratie" hou jij er op na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin...

Vooral de opmerking "meest democratische omroepsysteem".

 

Vooral de nieuwsvoorziening was héél democratisch: het monopolie (t/m vandaag) voor een extreemlinks omroepclubje zonder leden die zelf ooit zei mensen van GroenLinks veel leuker te vinden dan PVV'ers. Of met z.g. "deskundigen" uit een bepaalde hoek in de programma's.

Of een presentator die met het programmaboekje van de Centrum Partij zwaait als het over de LPF gaat...

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

 

Rare ideeën over "democratie" hou jij er op na.

 

Mijn visie is dat de omroepen uitsluitend zouden moeten werken vanuit de visie van hun leden. En die leden krijg je niet toebedeeld maar die kiezen voor jou als omroep. In de samenwerkingsverbanden zoals het NOS hebben ze allemaal een stem. Dus vind ik het merkwaardig dat bepaalde extremisten zich over "extreem links" beklagen als het om bijvoorbeeld het Journaal gaat. Afgezien van het gegeven dat dat klinkklare onzin is (vergelijk het nieuws inhoudelijk maar met die van de Belgische of Duitse omroepen) is het ook nog eens zo dat clubjes als EO, TROS en AVRO die zich altijd sterk rechts van het midden hebben geprofileerd ook hun inbreng hebben in organisaties als de NOS. Maar je zult wel heel tevreden zijn met de steeds rechtser wordende propaganda waarmee we tegenwoordig worden overspoeld. En de daarbij horende verpaupering van de zorg en alles andere wat voor gewone mensen van belang is. Of ben je een van die dommeriken die rechts stemt en daarbij niet eens in de gaten heeft dat jouw portemonnee steeds leger wordt en die van de rijkeren onder ons steeds voller?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn visie is dat de omroepen uitsluitend zouden moeten werken vanuit de visie van hun leden. En die leden krijg je niet toebedeeld maar die kiezen voor jou als omroep. In de samenwerkingsverbanden zoals het NOS hebben ze allemaal een stem. Dus vind ik het merkwaardig dat bepaalde extremisten zich over "extreem links" beklagen als het om bijvoorbeeld het Journaal gaat. Afgezien van het gegeven dat dat klinkklare onzin is (vergelijk het nieuws inhoudelijk maar met die van de Belgische of Duitse omroepen) is het ook nog eens zo dat clubjes als EO, TROS en AVRO die zich altijd sterk rechts van het midden hebben geprofileerd ook hun inbreng hebben in organisaties als de NOS. Maar je zult wel heel tevreden zijn met de steeds rechtser wordende propaganda waarmee we tegenwoordig worden overspoeld. En de daarbij horende verpaupering van de zorg en alles andere wat voor gewone mensen van belang is. Of ben je een van die dommeriken die rechts stemt en daarbij niet eens in de gaten heeft dat jouw portemonnee steeds leger wordt en die van de rijkeren onder ons steeds voller?

Sorry jongens, dit heeft niets meer te maken met satelliet tv. Voor politieke discussies moet je terecht op andere fora.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om kaartrechten te geven voor zenders, is internet absoluut niet nodig.

Helaas hebben ze beslist dat bepaalden een minimum pakket (25 zenders?) en must carry statuut zenders moeten uitzenden.

De eerste zou zijn om de consument te beschermen, maar ik vrees eerder dat het is om die commerciële meute te beschermen.

Want kon ik als belg naar een pakket zonder die, die 5€ goedkoper zou zijn, dan zijn die onmiddellijk weg.

Maar nu hopen ze dat als je zapt, deze passeert en toch misschien even blijft kijken.

Maar ik denk niet dat dit de hoofdzaak is dat sat minder interessant is, of dat er minder belangstelling is.

zie mij andere berichten, waardoor ik denk, waarom sat ontvangst verminderd.

Maar als M7 naar de + gaat van ci, of naar dichtgetemmerde bakjes, dan zal dit zeker niet ten goede komen.

Maar als andere Europese aanbieder ook verder de codering dichtschroeft, dat hun kaarten enkel gaan, in hun systemen, dan vrees ik ook, dat sat ontvangst zal minderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om kaartrechten te geven voor zenders, is internet absoluut niet nodig.

Helaas hebben ze beslist dat bepaalden een minimum pakket (25 zenders?) en must carry statuut zenders moeten uitzenden.

De eerste zou zijn om de consument te beschermen, maar ik vrees eerder dat het is om die commerciële meute te beschermen.

Want kon ik als belg naar een pakket zonder die, die 5€ goedkoper zou zijn, dan zijn die onmiddellijk weg.

Maar nu hopen ze dat als je zapt, deze passeert en toch misschien even blijft kijken.

Maar ik denk niet dat dit de hoofdzaak is dat sat minder interessant is, of dat er minder belangstelling is.

zie mij andere berichten, waardoor ik denk, waarom sat ontvangst verminderd.

Maar als M7 naar de + gaat van ci, of naar dichtgetemmerde bakjes, dan zal dit zeker niet ten goede komen.

Maar als andere Europese aanbieder ook verder de codering dichtschroeft, dat hun kaarten enkel gaan, in hun systemen, dan vrees ik ook, dat sat ontvangst zal minderen.

 

Ach, als het klopt dat een enkele middengolfzender maar liefst een miljoen euro per jaar kost en ik bedenk dat die zenders voorheen met veel meer kW uitzonden dan in latere jaren, dan zou de Nederlandse publieke omroep alleen al minstens 3 miljoen per jaar uitsparen door niet meer via 675, 747 en 1008 kHz uit te zenden en de Vlaamse 2 miljoen vanwege het uitzetten van 540 en 927 kHz. En dan heb ik het nog niet eens over de kleinere zenders. Die vijf à zes miljoen zouden toch best een mooie basis kunnen zijn voor eenzelfde houding als Oostenrijk of Zwitserland, waarvan de publieke zenders al sinds jaar en dag via aparte transponders op Hotbird of Astra 1 uitzenden? Het is meer een kwestie van onwil dan van kunnen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwestie middengolf is al besproken, en ikzelf vind daar besparen tijdelijk nog geen optie. belgen/Nederlanders hebben "recht" om hun zenders te beluisteren op reis.

Sorry voor top offic

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vijf à zes miljoen zouden toch best een mooie basis kunnen zijn voor eenzelfde houding als Oostenrijk of Zwitserland, waarvan de publieke zenders al sinds jaar en dag via aparte transponders op Hotbird of Astra 1 uitzenden? Het is meer een kwestie van onwil dan van kunnen.

Dat hangt helemaal af van het aantal kijkers en dus keuzes in de besteding van gemeenschapsgeld. Besteding aan het een betekent geen geld het ander.

Door dit soort keuzes is de huidige Nederlandse satelliet-situatie zoals het is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt helemaal af van het aantal kijkers en dus keuzes in de besteding van gemeenschapsgeld. Besteding aan het een betekent geen geld het ander.

Door dit soort keuzes is de huidige Nederlandse satelliet-situatie zoals het is.

 

Gegeven het feit dat toenmalig minister Plasterk het nodig vond om het uitgespaarde bedrag van 1 miljoen euro per jaar door het afdanken van de Radio 1 zender op 747 kHz aan een groepje Iraanse studenten in Amsterdam te schenken zodat ze er een anti-Iraanse regerings internet radiozender mee konden beginnen lijkt me dat de kans groot is dat daar in elk geval minder Nederlanders naar zijn gaan luisteren. Maar goed, dan kom je weer in politiek vaarwater terecht en dat zouden we proberen te vermijden. De ellende is alleen dat als je over uitgaven en budgetten spreekt je het per definitie over zaken hebt die je politiek kunt noemen. Het simpele feit dat er ontzettend veel meer Nederlanders dan Zwitsers of Oostenrijkers binnen Europa aktief zijn, mede ook om de welvaart in ons land te bevorderen, geeft me wel heel sterk het gevoel van "stank voor dank" als ik onze houding jegens die mensen zie. Kijk maar eens om je heen, ongeacht in welk Europees land je rondrijdt zijn de Nederlandse gele kentekens na de Duitse zo'n beetje de vaakst geziene buitenlanders. Er zijn ontzettend veel Nederlanders binnen Europa actief voor hun bedrijf of organisatie. Enerzijds bekritiseren we buitenlanders die hier komen wonen dat ze niet snel genoeg integreren, maar zodra we zelf wat moeite moeten doen om Nederlanders die aan onze welvaart werken door naar het buitenland te gaan geïnformeerd te houden dan is nagenoeg elke moeite teveel.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Minister Luns had daarvoor een verklaring, het kleine Nederland heeft het grootste buitenland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zodra we zelf wat moeite moeten doen om Nederlanders die aan onze welvaart werken door naar het buitenland te gaan geïnformeerd te houden dan is nagenoeg elke moeite teveel.

Beetje met-de-haren-erbij-gesleept argument. BVN is er toch?

De meeste Nederlanders in het buitenland hebben er trouwens vast wel een paar tientjes per maand voor over om CDS te kunnen kijken.

 

En laten we eerlijk zijn: een digitaal abonnement op een Nederlandse krant kost ook gauw €15 per maand exclusief internetverbinding.

 

Als ik Nederlander was in het buitenland, zou ik maar wat blij zijn met satelliet en CDS. Dat zal de komende jaren ook wel zo blijven. Schotel richten en kijken maar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje met-de-haren-erbij-gesleept argument. BVN is er toch?

De meeste Nederlanders in het buitenland hebben er trouwens vast wel een paar tientjes per maand voor over om CDS te kunnen kijken.

 

En laten we eerlijk zijn: een digitaal abonnement op een Nederlandse krant kost ook gauw €15 per maand exclusief internetverbinding.

 

Als ik Nederlander was in het buitenland, zou ik maar wat blij zijn met satelliet en CDS. Dat zal de komende jaren ook wel zo blijven. Schotel richten en kijken maar.

 

Dat geldt voor mij.  :grin:

 

Ik kijk het meeste "gewoon" naar de Britse TV, die ontvang ik met een combibox van British Telecom wat DVB-T met IPTV combineert. Dat werkt overigens fantastisch, zowel DVB-T als IPTV bieden HD aan in goede kwaliteit. Maar ik ben zeker blij dat ik via dat kleine Sky schoteltje aan mijn huis (hing er al toen ik hier ging wonen, gewoon even opnieuw afgesteld) 19 oost ontvang en dankzij CDS Nederlandse zenders kan kijken!

aangepast door Marten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje met-de-haren-erbij-gesleept argument. BVN is er toch?

De meeste Nederlanders in het buitenland hebben er trouwens vast wel een paar tientjes per maand voor over om CDS te kunnen kijken.

 

En laten we eerlijk zijn: een digitaal abonnement op een Nederlandse krant kost ook gauw €15 per maand exclusief internetverbinding.

 

Als ik Nederlander was in het buitenland, zou ik maar wat blij zijn met satelliet en CDS. Dat zal de komende jaren ook wel zo blijven. Schotel richten en kijken maar.

 

Beste Eduard,

 

Jouw reactie is een schoolvoorbeeld van iemand die zich niet eens in zo'n positie kan voorstellen te zijn. De meeste zakenmensen en anderen die in het buitenland hun werk doen zijn mensen die overdag bedrijven of instellingen bezoeken en 's avonds in een of ander hotelletje neerstrijken. Of die enkele weken te gast zijn in een project dat ze begeleiden. Dat zijn geen plekken waar je even op je gemak een schoteltje kunt gaan opzetten. Ga jij maar eens naar een gemiddeld Nederlands hotel en vraag je dan af hoe je eventjes voor de nacht een schoteltje kunt gaan opstellen. Doorgaans krijg je het niet eens voor elkaar dat je in een kamer met vrij zicht op het zuidoosten terecht komt. En dan heb ik het nog niet eens over het gegeven dat tot recentelijk een 120 cm schotel de minimale afmeting vormde voor de ontvangst van de Astra 19,2 graden satelliet in midden en oost Roemenië die de Nederlandse programma's doorgaf.

 

Ik heb ook veel moeten rondreizen en had de eerste 6 jaar alleen een gastenruimte in de kelderverdieping van een tehuis als logeerplek. Daarbij zij nog vermeld dat in de Balkan en andere delen van Oost en Zuid Europa bijna alle panden op de laagste verdiepingen van tralies ter beveiliging voor de ramen zijn voorzien zodat zelfs een schotel voor een open raam niets kan ontvangen. Mijn enige link met Nederland was heel lang 9895 MHz ofte wel Radio Nederland met overwegend het radio 1 programma op de 31 meter band tijdens enkele dagdelen. Of diep in de avond/nacht de twee middengolfzenders van de publieke omroep op 747 en 1008 kHz. met uiteraard heel veel fading en wegvallen. Nu ontvang ik 's avonds hooguit nog maar een klein beetje Deutschlandfunk via de zender Ravensburg bij de Bodensee op 756 kHz zolang als het nog duurt. Ja, ik versta Roemeens maar daar wordt net zo weinig over wat er in Nederland gebeurt verteld als bij ons over wat er in Roemenië gebeurt. Een bron van informatie over thuis is het echt niet.

 

Nu is er absoluut niets meer over behalve voor hen die over een internet verbinding kunnen beschikken of hen die een eigen pand met terrein hebben om een vaste schotel op op te gaan stellen. Maar goed, yuppie-Nederland zet de maatstaf en als zij vinden dat andere landen er maar net zo moeten uit zien als ons land dan heb je pech gehad als dat niet zo is. Want enigerlei empathie of je indenken hoe het is om die ander te zijn is er niet. Vraag het anders gewoon maar eens aan de doorsnee Nederlander die als internationaal vrachtwagenchauffeur door Europa reist. Altijd tijd tekort, altijd met bazen die werkelijk elke minuut uit je persen en die niet zelden wel een GPS systeem op de truck hebben gezet om te controleren waar je bent. We willen wel graag alle spullen die die mensen voor ons naar Nederland halen of het geld dat ze door de export van onze spullen helpen verdienen maar iets simpels als het hen mogelijk maken om een beetje op de hoogte te blijven hoe het er in ons land voorstaat door zoals voorheen radio 1 door te geven is er niet meer bij. In vlakke landen zoals Hongarije zou je wellicht nog kunnen werken met mobiel internet maar zodra je door bergachtige landen reist kun je het vergeten want in spaars bewoond bergachtig terrein heb je door gebrek aan oceanen van GSM zendertjes nu eenmaal geen bruikbare ontvangstmogelijkheden.

 

En zelfs al heb je een schotel, stel je even voor dat je langer in het buitenland woont en je vrouw en kinderen hebt meegenomen. Die moeten dan maar Duits leren want terwijl zelfs een land als de Oekraïne zo ergens tussen de 25 en 30 zenders FTA via diverse satellieten uitzendt komen wij niet verder dan één enkel programmaatje genaamd BVN dat dan bovendien nog de belangen van twee nationaliteiten moet dienen. Want legaal kun je in het buitenland geen CanalDigitaal abonnement kopen en gebruiken.

 

Want iets meer doen voor je medemens dat is toch veel te duur voor ons als allerarmste land van Europa, nietwaar? Als je bedenkt hoeveel bommen je voor datzelfde geld op Irak kan gooien ben je toch wel geschift als je dat zomaar aan Nederlandse mensen zou gaan uitgeven?

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...