Ga naar inhoud


vlucht AWE751 draait rondjes


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik had dit bericht gelezen en via Flight Radar de situatie een tijdje gevolgd: alles is dus goed afgelopen.

 

De Boeing 757 van American Airlines draait al sinds 12u donderdagmiddag rondjes boven Brussel. Het vliegtuig was opgestegen op Zaventem, met bestemming Philadelphia, in de VS. Maar boven Ierland dook plots een technisch probleem op. Er zat voor vlucht AWE751 niets anders op dan rechtsomkeert maken, terug naar Brussel. 

Omstreeks 17.30 is het toestel veilig geland op Zaventem.

 

Het toestel moest dus eerst zijn brandstof verbruiken alvorens te kunnen landen.

Ik kan me voorstellen dat het voor de passagiers geen prettige vlucht geweest moet zijn: vijf uur rondjes draaien. Blijkbaar kan dit type vliegtuig dus geen brandstof lozen. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


. . . met bestemming Philadelphia, in de VS. . . .

. . . vijf uur rondjes draaien. . .

Dan was hij al bijna in Philadelpia geweest... of mis ik iets?

 

Ik vraag me trouwens af wat erger is voor het millieu, hoog in

de lucht brandstof lozen (wat grotendeels zal verdampen) of 5

uur verbrandingslucht wegstoken...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moesten rondjes vliegen om de brandstof te verbranden de 757 kan het niet lozen.

Dit staat ook duidelijk in de tekst.

Het probleem zal niet groot zijn geweest anders hadden ze echt wel gelijk, veel of weinig brandstof, naar de landingsbaan gegaan.

 

Waar het precies stond kan ik niet meer vinden.

 

713221.jpg.20141023164653.resized.120x12

Een vliegtuig van US Airways, dat onderweg was van Brussel naar Philadelphia, cirkelt al uren rond boven België. De Boeing 757 keerde voorbij Ierland en vloog terug richting Brussel. Er is een technisch mankement.

Door de volle tank is het toestel te zwaar om in Brussel te landen, dus het moet blijven vliegen tot er genoeg brandstof verbruikt is. Het vliegtuig vliegt sinds het middaguur rondjes boven de luchthaven.
 
Gevonden op NU.
aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien alles wat er kan gebeuren gereguleerd is zal het wel een situatie zijn geweest waarin men volgens de regels niet door mocht vliegen.

De 757 heeft 2 motoren, voor de oversteek over de grote plas staat in het boek dat je moet beginnen met 2 goed werkende motoren.

Verder zijn er nog een paar andere zaken waarvan het backup systeem moet werken wanneer je meer dan 2 uur uit de kust gaat vliegen.

 

Het kan zelfs een heel banale reden zijn zoals te weinig spoelwater voor de toiletten of volle vuil-water tanks.

 

Wanneer aan een van die voorwaarden niet voldaan wordt staat er in het company handboek dat je niet door mag  gaan met het vluchtplan.

De keuze om terug te keren naar Brussel zal wel te maken hebben gehad met faciliteiten op die airport zoals het aanwezig zijn van groundcrew en spare parts.

 

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat tijdens het doornemen van de preflight checklist er een probleem vastgesteld werd en dat er daarna een discussie ontstond of je volgens de regels nu wel of niet daarmee mocht vertrekken.

Er is zelfs een luchtvaart maatschappij, waar men op kantoor precies berekend had hoeveel spoelwater voor de toiletten er statistisch op bepaalde routes nodig was. (water is gewicht, kost brandstof.)

Ik heb zelf de nodige non-scheduled service tussenlandingen mogen meemaken op die vluchten omdat het water op was. ( Vluchten uit Azië hebben soms passagiers aan boord die wat vaker het toilet bezoeken :D .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...