Ga naar inhoud


M7 Group verbetert codering HD-zenders


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

In toestellen met een ci interface zoals TV's, of bijvoorbeeld Humax en Rebox ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp iets niet . Die cam is toch te koop?

in welke tuner is die dan wel geschikt?

Uitsluitend tuners die een licentie hebben voor ci+ dus als voorbeeld absoluut geen Linux tuners, maar uitsluitend fabrikanten die wensen te dansen naar de pijpen van de ontwikkelaars en de providers die dit systeem hebben opgezet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In toestellen met een ci interface zoals TV's, of bijvoorbeeld Humax en Rebox ontvangers.

Dat klopt in deze dus in het geheel niet Cees, vrij vertaald zou common algemeen gebruikelijk beteken dus vrij te gebruiken maar met de ci+ is dat in het geheel niet het geval, het gebruik van deze norm word bepaald door de provider van het systeem die jou als klant bv op kan leggen dat jij een gemaakte opname slechts een paar maal mag gaan bekijken en deze vervolgens automatisch word gewist of dat je onder het kijken van een opname tijdens reclame niet vooruit kunt spoelen zodat je dus gedwongen word dit ook te bekijken en dit is nog maar het begin van dit soort ellende.

Het heeft dus al met al nog erg weinig te maken met de originele taak van een ci namelijk in een universele ontvanger het decoderen van een smartcard anders dan door de provider standaard aangeboden.......de kreet ci+  heeft uitsluitend voordelen voor de provider zoals canal digitaal of vergelijkbare providers voor ons als gebruikers zijn er tot op heden GEEN voordelen alleen mar verdere beperkingen!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnen wat enigma based receivers in de markt te zijn die met CI+ overweg kunnen.

Lees verhalen over een gehackt certificaat zodat de CI+ module denkt dat hij met een betrouwbare receiver zaken doet.

Efficient kan de receiver dus zijn eigen feestje bouwen want de CI+ module denkt dat deze de opname niet maakt, wist na 14 dagen en ondertussen wordt de "plus" gewoon genegeerd.

Ga nu niet denken: die receiver moet ik hebben want zo'n gehackt certificaat kan zo de blacklist opgaan.

 

Remember DeCSS.... Maakte gebruik van een gehackte key uit Xing soft dvdplayer.

Ik meen dat een of ander noors pubertje daar flink last mee gehad heeft maar uiteindelijk heeft men van vervolging afgezien omdat

de dvd encryption zeer zwak in elkaar bleek te zitten de 40 bit key kon destijds door fouten in de implementatie berekend worden in 24 uur, huidige computers doen dat in een paar seconden.

Hierdoor konden ze de gehackte "Xing" key niet op de blacklist zetten.

 

Ik mag toch aannemen dat de mediawereld geleerd heeft van zijn fouten ;)

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We hebben het hier volgens mij over het witte Canaldigitaal module, waarvan de + features niet in gebruik zijn.

Bij mijn weten werken die Canaldigitaal modules in de meeste ontvangers welke voorzien zijn van een CI slot.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt... in zijn huidige mode werkt die ook gewoon in elke enigma ontvanger met CI interface mits de drivers van de CI slot goed geimplementeerd zijn door de fabrikant.

 

Punt van zorg is dat het een CI+ capable module is dus je geeft als gebruiker de controle over je apparatuur uit handen.

De plus werkt nu dus nog niet maar als er op een kwaaie dag een aanbieder van een kanaal eist dat je alleen maar mag kijken en niet opnemen of dat je niet mag zappen tijdens reclame....  Dan wordt de plus geactiveerd en is de ci module onbruikbaar in alle niet plus gecertificeerde ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er schijnen wat enigma based receivers in de markt te zijn die met CI+ overweg kunnen.

Lees verhalen over een gehackt certificaat zodat de CI+ module denkt dat hij met een betrouwbare receiver zaken doet.

Efficient kan de receiver dus zijn eigen feestje bouwen want de CI+ module denkt dat deze de opname niet maakt, wist na 14 dagen en ondertussen wordt de "plus" gewoon genegeerd.

Ga nu niet denken: die receiver moet ik hebben want zo'n gehackt certificaat kan zo de blacklist opgaan.

 

Remember DeCSS.... Maakte gebruik van een gehackte key uit Xing soft dvdplayer.

Ik meen dat een of ander noors pubertje daar flink last mee gehad heeft maar uiteindelijk heeft men van vervolging afgezien omdat

de dvd encryption zeer zwak in elkaar bleek te zitten de 40 bit key kon destijds door fouten in de implementatie berekend worden in 24 uur, huidige computers doen dat in een paar seconden.

Hierdoor konden ze de gehackte "Xing" key niet op de blacklist zetten.

 

Ik mag toch aannemen dat de mediawereld geleerd heeft van zijn fouten ;)

De volledige implementatie van het ci+ protocol heeft zeker hier nog niet plaats gevonden....dus we zien helaas nog niet het potentiele resultaat van alle mogelijkheden, ook dat kan natuurlijk een reden hebben...laten we daar dan maar op gokken, al vrees ik dat dit slechts het begin van nog meer beperkende ellende is........... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

enk trouwens dat dit voor erg veel mensen verwarrend is wat nu precies het verschil is tussen ci en ci+ alsmede de implicaties die dit met zich meebrengt....

 

Mijn uitleg is als het volgt, ci is een protocol welke er voor zorgt dat gewone gebruikers met een door providers uitgegeven smardcard ook kan worden gezien op een door een klant zelf gekozen apparaat, dus af van de door sommige providers opgelegde door hun verstrekte boxen zoals bv upc  ( die dat tot op heden nog steeds doet en met de komst vn de Horizon box er ook geen fysieke kaart meer aanwezig is ) en ook canaldigitaal en tvv welke ook een erg beperkte box aanbieden en ergens meende begin 2000 door het Europees parlement werden teruggefloten en klanten de mogelijkheid moesten bieden zelf te mogen kiezen voor de apparatuur in tegenstelling tot wat er door CD werd aangeboden en in tegenstelling tot upc moesten CD klanten de boxen kopen, vandaar dat het compromis werd bereikt dat er een mediaguard ci cam op de markt kwam en een handig bedrijf Aston genaamd deze codering wist te decoderen en er meer fabrikanten volgden.....ga ze niet allen noemen zijn denk ik wel bekend....toen was het hek van de dam....toen hadden wij als klant dus echt de vrije keuze... later kwamen de vrij programeerbare cammetjes en softcams voor ontvangers...maar toen kwam de domper door een nieuw protocol leufci+ welke om het kort te omschrijven de provider de mogelijkheid geeft om net als bij de zo gehate mediaguard standaard boxen van cd de door een klant zelf aangeschafte ci+ ontvanger of tegenwoordig erg in gebruik de smart tv met ci+ gleuf ( noem het maar ff zo omdat je namelijk echt genaaid word) welke dus de provider weer totaal jou als klant kan opleggen wat jij wel en niet zou kunnen of mogen, dus exact het tegenovergestelde waarom er ooit was besloten dat de gewone klant de mogelijkheid tot vrije hardware keuze zou moeten hebben..... dus goed gedaan providers 1-0

 

Das naar mijn mening beetje moraal van het verhaal.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin het te begrijpen ci en ci+

 

Maar het kan toch ook zo maar zijn dat de nieuwe tuners ci+ bruikbaar zijn ?

Wij hebben hier bij onze kabel provider telenet ook ci + module en die is bruikbaar bij verschillende merken van tv s

Dan kan het bij sat toch ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de CI satelliet receiver of TV die een CI-CAM accepteerd met internationaal gecertificeerde eigenschappen / normering

het gecertificeerde embleem is de +

de plus

 

een letter ernaast en je hebt geen gedecodeerde ontvangst

is de receiver niet geschikt voor CI+ heb je pech en kunt die receiver niet gebruiken voor decoderen met een officiele CI+ Cam

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Volgens mij gaat telkens over een certificaat (CI+) voor de ontvanger.

Zoals ik heb een CI+ module voor de zender SVT World op mijn VU+Ultimo en deze werkt perfect.

Ook de provider zegt dat deze module ondersteund wordt voor de VU+Ultimo.

Het is soms moeilijk te volgen vind ik.

 

Alphasat.

aangepast door Alphasat
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan op hun site niets vinden over CI+, wel spreekt men over een cryptogard ci module.

Net als bij Canaldigitaal is het CI module geschikt voor CI+, maar de vraag is of de + functie geactiveerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je dan doet zoals ik, dat je,je abonnement zal opzeggen, omdat je niet akkoord gaat met de nieuwe ontwikkelingen.

Als bij M7 alle kabelbedrijven ip bedrijven, en glas bedrijven de brievenbussen propvol zit met opzegbrieven, dan zullen ze misschien eens verschieten. Want geen klanten, is geen M7, geen UPC, geen glas. geen ip tv aanbieders.

Dus kunnen de Nederlandse zenders niet meer gezien worden, en zouden ten lange laatste op de fles gaan.

Weten jullie wel, dat die commerciële zenders en anderen, en al hetgeen die ermee leeft, het te danken heeft aan jullie, de kijker?

en jullie laten jullie doen als watjes. Jij kijkers hebben de macht om een halt aan die tirannie te roepen, daar als er geen abonnee's zijn, dus gewoon finito is met gans die zooi.

Maar ja, misschien zijn jullie gelijk onze Vlamingen, een vuist maken en morgen vergeten zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Provider is enkel een doorgeefluik... diegene die je moet "treffen" is de media industrie. Dat zijn die gasten die telkens weer geld willen zien van een enkele productie ook al wordt het voor de honderduizendste keer herhaald.

 

Zie je het al gebeuren dat ik een klant elk keer dat hij zijn draadloze netwerk gebruikt een nieuwe factuur stuur voor inmeten en implementatie van dit netwerk? Dat is namelijk precies wat er gebeurt. En om ervoor te zorgen dat die onbetrouwbare klant niet stiekem gebruik maakt zonder ervoor te betalen zorg ik ervoor dat de sleutel elke dag automatisch aangepast wordt.

 

Het is de hoogste tijd dat die gasten loon naar werken krijgen net als ieder ander!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aangezien TV kijken voor velen een eerste levensbehoefte is, zal dat "treffen" nooit plaatsvinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...